obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Student op zoek naar klantnummer Ziggo
Tunksten
Dag allemaal,

Ik ben op zoek naar het klantnummer van het Ziggo abonnement waar ik gebruik van maak. Ik weet dat dit normaal gesproken te vinden is in mails en dergelijke, maar het abonnement is voor ons afgesloten door de studentenhuisvester.

Ik wil graag een eigen modem aansluiten, omdat iedereen bij wet vrije modemkeuze heeft, alleen wil de huisvester mij het klantnummer niet geven omdat dit "niet mijn abonnement is".

Mag dit zomaar, en hoe kom ik nu wel aan het klantnummer?

Alvast bedankt,
Groet, Tunksten
 
Black Tiger
Hallo Tunksten.

Ja daar zit je met een probleem. Als het huis eigendom is van een huiseigenaar en er zijn meerdere huurders, dan durf ik niet te zeggen of dit wel of niet mag.
Hebben jullie wel je eigen modem? Zijn er meerdere modems?
Het is wel zo dat het zijn huis is en hij het contract heeft afgesloten dus ondanks dat jullie misschien betalen, is hij de contractant en hoeft hij het klantnummer inderdaad niet te geven.
Echter jullie moeten dan wel de mogelijkheid hebben om bij hem het abonnement op te zeggen.
En in bepaalde situaties is het dan mogelijk om zelf een eigen abonnement af te sluiten, echter lang niet altijd in studentenhuisvestingen.

Het beste kun je hierover contact opnemen met Ziggo zelf. Die kunnen dan ook kijken hoe de woonsituatie en aansluit situatie is. Dat laatste is belangrijk om te weten om te kunnen bepalen of er wel meerdere aparte aansluitingen in huis mogelijk zijn.
Daar heb je geen klantnummer voor nodig, postcode en huisnummer en je situatie vertellen zou dan al genoeg moeten zijn.
Greetings, Black Tiger
 
Tunksten
Bedankt voor het antwoord.

Het is een grote on-profit studentenhuisvester, niet per se één persoon. Ik zal inderdaad even contact opnemen met Ziggo.

In dit complex heeft ieder een standaard modem van Ziggo en een splitter. Wat ik me afvraag is of het recht op een eigen modem niet meer geldig is wanneer je in een studentencomplex woont.

Je zegt dat het mogelijk moet zijn om het abonnement dan stop te zetten, waar zijn die regels te vinden?
 
Black Tiger
Ah kijk aan. Als ieder een aparte splitter en modem heeft, dan zijn er wellicht wel mogelijkheden.
Ik denk dat het recht op een eigen modem alleen niet van toepassing is in een studentencomplex als er maar sprake is van 1 modem.
Maar als iedereen zijn eigen aansluiting heeft, dan lijkt me dat in zo'n geval ook een eigen modem tot de mogelijkheden behoort, alleen weet ik dat niet 100% zeker.

Bij contracten zoals bij Ziggo is er in het begin altijd sprake van een jaarcontract, vandaar dat hier wellicht aparte regels voor zijn v.w.b. studenten om contractzekerheid te garanderen of iets in die geest. Ik heb de AV daar ook niet op nagelezen.

Quote

Je zegt dat het mogelijk moet zijn om het abonnement dan stop te zetten, waar zijn die regels te vinden?

Stop zetten moet altijd mogelijk zijn, een verhuurder kan je immers bij mijn weten niet wettelijk verplichten om een internet abonnement af te nemen. Tenzij jij een all-in huurcontract bent aangegaan waarin het internet abonnement als deel van de verhuurvoorwaarden is opgenomen.
Voor een eventuele opzegging van jouw contract zul je in dit geval dan ook bij je verhuurder moeten zijn omdat die het contract met Ziggo geregeld heeft.

Vandaar dat het belangrijk is hoe dat contractueel geregeld is met het huurcontract.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Student op zoek naar klantnummer Ziggo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
Advertentie