obey-robots.txt
09 December 2016, 20:25
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 50% [5 stemmen]
50% [5 stemmen]

Stemmen: 10
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Afgesloten wegens spam bij ziggo miljoenste keer

rusty
het begon eind februari zo ver wij nog weten.
mailtje naar de laptop van me ouders u stuur pornografische mails me ouders in shock want mailtjes kijken en beetje op hyves is al moeilijk. Wij gebeld waar dat mailtje op sloeg ja u router is kapot. Wij onze router na gekeken ( onze router is in november 2008 vervangen omdat deze kapot was gegaan ) nou die werkte prima. nog keer gebeld: antwoord nummer 2: oh maar mevrouw u bent afgesloten wegens spam sturen, we sluiten u binnen 48 uur weer aan. Nou naar 48 uur weer internet. 2 a 3 weken later weer geen internet. Op de modem internet lichtje uit. wij alles keer op nieuw aangesloten werkte weer niet. Nou weer ziggo gebeld vraag nummer 1: heeft u een router? nou die hadden we er tussen uit gehaald en onze kabel aangesloten weer werkte het niet. nou het lag echt aan onze router. toch maar weer is gekeken maar de router werkt perfect. Nou weer ziggo gebeld. oh mevrouw u bent afgesloten wegens spam. Nou was ik toch wel geirriteerd om twee keer de zelfde fout eerst de router de schuld geven en dan gewoon afgesloten te zijn. Nou beetje kwaad was het toen. sorry sorry onze fout maar er is een mail over gestuurd wij hebben alles afgezocht geen mail te bekennen nou weer naar 48 uur weer internet. dat ging maand goed wij weer blij. Wat blijkt in mei weer afgesloten. in die tijd hebben wij een monteur laten komen die heeft internet + router onderzocht en volgends hem is de router prima maar de modem had geen internet. En toen hebben we besloten onze 2 laptop's opnieuw window's op te laten zetten. alles helemaal leeg dan zou die "spam" en "pornografische mails" toch is moeten verdwijnen. Maar naar paar weken was het weer zo ver we doen het nog steeds. De router is beveiligt de laptops stikken momenteel van programma's tegen spam virussen en die vinden maar niks. Toen kregen we een folder dat ziggo langs kan laten komen. Nou wij meteen gebeld en een meneer laten komen die concondeerde dat wij goed beveiligt waren en onze modem ook gewoon werkte en onze router ook prima was. Nog een klacht is dat onze telefoon steeds 1x over gaat op raare tijd stippen dit zou die onderzoeken en doorgeven dat wij echt geen spam versturen. en gisteren was het weer zo ver AFGESLOTEN. en toen ik EINDELIJK ziggo aan de lijn kreeg was het: u router is kapot. nou toen brak me klomp. nog keer alles op nieuw aangesloten en toen ik weer belde: oh u bent afgesloten ik zal weer een aanvraag in dienen over 48 uur hebt u weer internet. Toen deelde ik mee ziggo op te gaan zeggen omdat ik geen zin heb om de paar weken op te bellen dat me internet weg is en dan 48 uur moet wachten. Dit is momenteel vanaf februarie de 6x. en ze verhelpen niks: ja dat doet Zwolle kreeg ik neidig te horen meneer was kwaad dat ik ziggo wil op zeggen. en raad is er word nog steeds niks gedaan. nog 1 kans en ziggo vliegt hard de deur uit met een flinke schup na! iemand dit zelfde probleem mee gemaakt of tips ?
Gewijzigd door rusty op 02-06-2009 11:54
 
Zippo
Wat ik niet in je verhaal teruglees is of je modem of router ook draadloos is.

Als die optie erop zit, ook al gebruik je die zelf niet, kan dat de manier zijn waarop iemand via jouw netwerk/ip adres spam verstuurd.
Zippo. Niet meer in mijn sas met Cogas.

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Oplossen van een E16, E19, of E30 melding op TV.
Log in op je Mijn Ziggo account. Ga naar Mijn Instellingen/Smartcard. Klik op de button "Herstel".
 
rusty
mijn router is draadloos mijn modem niet. maar mijn router is wel beveiligt en hij kan niet beter beveiligt worden dan die nu is
Gewijzigd door rusty op 02-06-2009 15:46
 
Zippo
Ik merk aan je antwoord dat het probleem niet in de draadloze router zit.

Misschien iemand anders nog suggesties?

Edit: Schiet me nog te binnen dat je handmatig een ip adres in kon stellen. (in de @home tijd). Misschien heeft de spammer jouw ip adres wel ingesteld.
Gewijzigd door Zippo op 02-06-2009 16:45
Zippo. Niet meer in mijn sas met Cogas.

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Oplossen van een E16, E19, of E30 melding op TV.
Log in op je Mijn Ziggo account. Ga naar Mijn Instellingen/Smartcard. Klik op de button "Herstel".
 
MaXMhZ
Een draadloze router kun je nooit 100% beveiligen.

Het maakt niet uit of je alle beveiligingen tegelijk aan zet. Als iemand wil, is hij binnen een paar uur via jouw verbinding/IP met internet verbonden en kan hij er op los spammen wat hij maar wil. Zoek maar eens op Youtube naar "backtrack".

De enigste mogelijkheid om die router veilig te gebruiken is bedraad, met het wireless gedeelte helemaal uitgeschakeld. Doe ook even een scan op alle computers met Anti-malware software. Op www.filehippo.com zijn gratis programma's te downloaden. (Anti-Adware/Anti-virus).
Gewijzigd door MaXMhZ op 02-06-2009 19:47
 
rusty
we hebben antimaleware laatst geinstaleerd ook die vond niks. natuurlijk kan je het nooit 100% beveiligen maar beter beveiligen kon niet we hebben zo´n beetje alles gedaan wat er te verzinnen valt. Verder is het zwaar irritant als we naar ziggo klantenservice bellen dat wij te horen krijgen dat een organisatie uit zwolle dat regelt maar die kunnen wij niet aan de telefoon krijgen. als ik dan vraag hoe ik het dan moet oplossen is het antwoord: dat moet u zelf oplossen. eigenlijk worden we van het kastje naar de muur gestuurd en dat al maanden oplossing komen ze ook niet mee ......
 
MaXMhZ
De oplossing is simpel. Het WiFi gedeelte in de router uitschakelen. De router alleen bedraad gebruiken. Het is niet erg warschijnlijk dat er malware eerst porno download en deze dan vervolgens via email verstuurd. Mocht dit wel gebeuren, dan zou dit terug te zien moeten zijn in de verzonden berichten op de computer. Het zou wel kunnen, maar goed. Als Ziggo dan zo zeker weet dat via Uw computer spam email verstuurd wordt, laten ze dan de SMTP of andere poort via welke dit plaats vind blokkeren. Meestal gaat die email trouwens eerst naar de mail server van Ziggo - mocht het verder komen dan versturrt Ziggo dus Spam. Ze hebben wel degelijk zelf ook aandeel in het probleem. Om alles maar op de klant af te schuiven is een beetje te zot.

Indien uw computer als relay gebruikt wordt, dan zou Ziggo in staat moeten zijn de oorsprong op te sporen. Ik neem aan dat er geen email server op een van uw computers draait.
Probeer eens contact met COAX op te nemen met het formuliertje hier links van het forum onderin. Misschien kunnen die bemiddelen.
Gewijzigd door MaXMhZ op 02-06-2009 20:49
 
rrozema
Mogelijk is er helemaal niets mis met uw computer(s). Het is namelijk ook mogelijk dat iemand gebruik maakt van een lek in uw router of uw modem software om zijn spam te relayen. Toch blijft ook dit vreemd, aangezien Ziggo alle verkeer van en naar poort 25 van alle adressen behalve die van de ziggo mail servers blokkeert; het moet dan dus een hacker zijn die zo'n lek weet te vinden en uit te buiten en die bovendien uw gebruikersnaam en wachtwoord kent om de mail via de smtp server van ziggo verder te relayen. Wijzig het wachtwoord van uw ziggo account eens, wellicht is het dan afgelopen met de spam?

Ik zou in ieder geval Ziggo eens vragen om een kopie van zo'n door u verzonden bericht dat zij als spam aanmerken. Uit de headers van zo'n mail bericht kun je namelijk heel veel opmaken over hoe het bericht op het netwerk is gekomen en of het wel echt vanaf uw netwerk werd verzonden. Als het voor Ziggo zo noodzakelijk is om u elke maand opnieuw af te sluiten, dan moeten er toch voldoende voorbeelden te vinden zijn. Kan Ziggo zo'n voorbeeld niet op korte termijn produceren, dan heb je voldoende reden om te twijfelen aan de administratie van "de afdeling in Zwolle" en zou ik een schriftelijke klacht aanraden.

N.B. kan het misschien zijn dat iemand in uw persoonlijke omgeving u aan het treiteren is en dat deze persoon telkens aan Ziggo meldt dat hij/zij vanaf uw netwerk ongewenste mail ontvangt opdat u wordt afgesloten?
Gewijzigd door rrozema op 04-06-2009 23:57
 
rusty
zover we weten is er niemand die ons niet mag hahahaha die ons zou kunnen treiteren maar we gaan het zeker is verder onderzoeken misschien is er toch een vervelende hacker die zich verveelt. ziggo gaat eindelijk (zeggen ze) actie ondernemen en is bekijken wat wij nou precies sturen blabla. maar het vervelende is dat ziggo zelf niet dat doet maar een onderneming namens hun uit zwolle maar die kunnen wij onmogelijk ooit spreken of mailen. we moeten het maar doen met: we sluiten u weer aan na 48 uur. Maar ziggo krijgt nog 1 kans en dan geven wij het op en gaan we naar een andere provider kijken of het probleem dan eindelijk is word opgelost!

wachtwoord hebben we al keer verandert we zullen het nog is gaan doen wie weet is zo iets simpels wel de oplossing!
 
Shems
'Een onderneming namens hun uit Zwolle.' Ze weten wel welke maar dat zeggen ze niet. Zou me niks verbazen als dat ook een "klantenservice" is van hun.

Trouwens, de beschuldiging dat u spamt is een criminele beschuldiging. Sterker nog, ze spelen zelf politie, rechter en beul en sluiten het net af. Je kan dit opvatten als een veroordeling. Zo interpreteer ik dat bericht. Blij dat het mij (nog?) niet gebeurt.

Mijn idee was ook het paswoord van de mail veranderen. Ik kreeg via hotmail spam binnen van een bekende en bij haar bleek het te werken. Ik weet ook vrij zeker waardoor het bij haar is misgegaan...
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Afgesloten wegens spam bij ziggo miljoenste keer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Ziggo introduceert TV Italiana Welke zender wil je er nog bij hebben? 1 08-12-2016 12:44
Netflix kijken met de Horizon Mediabox van Ziggo Digitale radio en televisie problemen, tips & truuks 6 07-12-2016 16:52
Verdwenen Ziggo netwerk WiFi, draadloos netwerk 2 03-12-2016 23:46
Ziggo mail komt niet aan Instellingen software 4 23-11-2016 12:46
storing interactieve televisie van Ziggo Storing 4 22-11-2016 14:14
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| kezeltje01:01:21
| Black Tiger01:02:38
| Zippo01:48:47
| MisterSenseo01:58:43
| ArieBuu02:25:18
| Desmark06:31:54
| Tomar07:57:10
| knilleske08:21:29
| gerrelle09:44:57
| Gilex09:50:10
Laatste Artikelen
| Verhoog je privacy e...
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24-08-2016 14:06
FTP

06-08-2016 00:41
2/2 dan wel retourgeschikt zijn ivm Replay en Myprime

06-08-2016 00:41
@kezeltje: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid
is je account nog niet omgezet naar Replay, als gevolg daarvan blijft de HB in de installatie hangen. Versterker mag ( hoeft niet ) maar moet

05-08-2016 13:01
mag of moet er een versterker tussen AOP en HB geplaatst worden? En moet deze dan retourgeschikt zijn???

05-08-2016 11:05
HB staat al een uur op "Een ogenblik geduld" en display geeft aan : Installatie. Wat te doen? Jan