obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je vragen stellen over allerhande problemen met je pc, laptop, netbook, ipad, Imac, enz. Bijvoorbeeld hoe optimaliseer ik de internetsnelheid. Ook voor programma en software vragen.
 Onderwerp afdrukken
Netwerkkaart vraag.
Black Tiger
Zeker weten doe ik het niet maar ik dacht wel dat er TV's waren die dat kunnen.

UPC verhuurt wel de ontvangers. Persoonlijk heb ik het liever zoals Ziggo doet, dat heeft namelijk voordelen.
1.) Je kunt zelf bepalen welke ontvanger je wilt
2.) Je kunt evt. ook in de winkel een ontvanger halen.
3.) Je ontvanger is niet aan de kaart gekoppeld dus als je per ongeluk de kaart van je slaapkamer en de kamer beneden omwisselt, geeft dat tenminste geen problemen.

CI is een optie voor mensen die een TV hebben die de Ziggo+ CI module ondersteunt, dat zijn tegenwoordig de meeste TV's.
Voordelen:
1.) Geen extra apparaat dus geen extra stroom
2.) Makkelijker aan te sluiten, min of meer plug en play.

Nadelen:
1.) Geen ITV.
2.) Je kunt niet opnemen.

Het is dus een keuze die je maakt. De mijne had wel CI maar is van 9-2009 en dat was net in de tijd dat CI+ van Ziggo nog geen standaard was. Ondanks firmware upgrade kon hij het niet aan. Dat vond ik toen nogal jammer, maar achteraf gezien ben ik reuze blij ermee. Want een ontvanger biedt m.i. toch wat meer voordelen.Wink
Greetings, Black Tiger
 
Hikmet24

Quote

Black Tiger schreef:

Zeker weten doe ik het niet maar ik dacht wel dat er TV's waren die dat kunnen.

UPC verhuurt wel de ontvangers. Persoonlijk heb ik het liever zoals Ziggo doet, dat heeft namelijk voordelen.
1.) Je kunt zelf bepalen welke ontvanger je wilt
2.) Je kunt evt. ook in de winkel een ontvanger halen.
3.) Je ontvanger is niet aan de kaart gekoppeld dus als je per ongeluk de kaart van je slaapkamer en de kamer beneden omwisselt, geeft dat tenminste geen problemen.

CI is een optie voor mensen die een TV hebben die de Ziggo+ CI module ondersteunt, dat zijn tegenwoordig de meeste TV's.
Voordelen:
1.) Geen extra apparaat dus geen extra stroom
2.) Makkelijker aan te sluiten, min of meer plug en play.

Nadelen:
1.) Geen ITV.
2.) Je kunt niet opnemen.

Het is dus een keuze die je maakt. De mijne had wel CI maar is van 9-2009 en dat was net in de tijd dat CI+ van Ziggo nog geen standaard was. Ondanks firmware upgrade kon hij het niet aan. Dat vond ik toen nogal jammer, maar achteraf gezien ben ik reuze blij ermee. Want een ontvanger biedt m.i. toch wat meer voordelen.Wink


Als er TV's zijn die de signaal digitaliseert heb je geen decoder en/ of een CI+ insteek kaart nodig voor digitale weergave , alles wordt toch naar de kabel toegezonden dus :-) Ik wil niet gierig over komen maar ik vindt 100 euro of 50 euro voor een decoder/insteek kaart wel veel... het is toch bijna 2 weken boodschappen geld of wat liters benzine geld wat je weg gooit ook al is het eenmalig . En als er geen TV's zijn die de signaal niet digitaliseert dan vindt ik dat providers de decoder net als de modem in bruikleen moet versturen naar klanten. Want 100 euro ervoor extra betalen daar zit niemand op te wachten!
Via CI+ kaart kan je niet opnemen omdat de tv geen opslag plaats heeft. Maar kan je niet een externe HD aan je tv koppelen via USB en zorgen dat de tv de Externe HD als opslag gebruikt en zo ervoor zorgt dat de CI+ insteek kaart letterlijk kan opnemen en het opgenomen beeld op de Externe HD opslaat? Ik zeg maar wat maar... Met de huidige Technologie moet dit denk ik toch wel kunnen? Als dit mogelijk is dan kan je opnemen met CI+ :-)
IPTV en Digitale TV is toch het zelfde qua beeldkwaliteit he? Via IPTV kan je meer tv zenders kijken, en kan je volgens mij ook beveiligde zenders kraken zodat je naar dat beveiligde zenders kan kijken toch?

Maar schotel is toch de winnaar als je veel zenders wilt ontvangen , zolang het FTA zenders zijn kan je misschien 1000'den zenders ontvangen via de schotel en bekijken op je tv via de decoder. En door slimme aanpak kan je zelfs HD zenders ontvangen wereldwijd. Ik weet zeker dat als iedereen in Nederland op schotel zal overstappen dan zullen de providers het heel moeilijk krijgen, want de aanbod is veel groter. :-) Wat interessant is Internet en schotel gecombineerd kunnen gebruiken, dat is strak :-)
 
Black Tiger
Ik weet niet of de techniek al zover is als je aanneemt, misschien wel, misschien niet, ik ben niet zo diepgaand thuis in TV's v.w.b. digitalisering.

Quote

Als er TV's zijn die de signaal digitaliseert heb je geen decoder en/ of een CI+ insteek kaart nodig voor digitale weergave

Jawel, je hebt immers een smartcard nodig zodat bepaald kan worden welke zenders je mag ontvangen i.v.m. je abonnement.
Zo'n smartcard past alleen in een ontvanger of in een CI module.

V.w.b. schotels kan ik wel aardig meekomen. Ben immers de oprichter van het (inmiddels) oudste satellietforum van Nederland. Zo mooi als je het doet voor komen is het echt niet.Wink

Die 1000'en zenders waar je het over hebt, in FTA? Dat is voor de meesten totaal niet interessant.
Het overgrote deel is Arabisch, Frans en dan Engels en Duits. Zonder ondertiteling uiteraard.
Wil je de NL zenders bekijken en je doet het net zo legaal als met de kabel, dan ben je via de satelliet een stuk duurder uit.
Alleen al de smartcard van C+ kost tegenwoordig 75 euro, en dat is zonder aansluit c.q. activeringskosten (a 30 euro)!
Sterker nog, koop je zelf een ontvanger, moet je bij de smartcard een CI module kopen. Totale kosten een kleine 140 euro, da's effe iets anders dan 50 euro bij Ziggo.Smile

Over kosten gesproken.
Een HD ontvanger bij Ziggo kost je dan 100 euro oke.
Een gelijkwaardige HD satelliet ontvanger zit je al ruim aan de 200 euro.
Even los van de aanschaf van een schotel, diverse lnb's of een motor (als je die 1000'en zenders wilt kunnen ontvangen), ophangbeugels en coax kabel.
Daarbij zenden de meeste interessante zenders niet eens in HD uit.
De eenmalige aanschaf ligt hier dus vele malen hoger.
Even los van het feit dat je dan ook nog eens vrij zicht op het zuiden moet hebben om de interessante satellieten te kunnen ontvangen.Cool

Ik ken overigens best wat mensen met zo'n door UPC geleverde ontvanger die bepaald niet blij zijn omdat ze geen keuzevrijheid hebben.

Kortom, je kunt het toch nooit iedereen 100% naar de zin maken. Vergeleken met satelliet vind ik die 50 euro nog meevallen.
Greetings, Black Tiger
 
Hikmet24
Serieus? Ben jij de gene die de beroemdste satelliet forum heeft opgericht? :-) Ik was altijd al nieuwschierig wie de oprichter van die site was :-)

Dus dan weet jij ook nogal veel over schotel technologie he ?
Op schotel overstappen is vrij prijzig, als ik je vertel dat je voor schotel decoder kabels en frame etc 500 euro kwijt bent dan is dat geen luxe.
Maar... Als je op schotel overstapt is alles wat je betaalt éénmalig. Geen abonnementskosten en aansluitkosten. En geen vastgebonden provider.En als je de maandelijkse abonnementskosten berekend over 1 jaar dan ,zit er niet zo veel verschil meer in als je naar schotel zal overstappen en alles éénmalig zal betalen of dat je naar een provider gaat en maandelijks abonnementskosten betaalt. . Schotel is prijzig maar alles wat je betaalt is éénmalig. Ik denk eerder dat het meer op neer komt van waar de free to air zenders vandaan komt, als je bijv. Rusische zenders wilt ontvangen dan ga je de schotel niet naar het zuiden richten ,maar naar het oosten.. Of heb ik het mis?

Je hebt een HD decoder nodig om HD zenders op je tv in HD kwaliteit te kunnen weergeven. En de beeldkwaliteit is net zo goed als bij een kabelprovider bijvoorbeeld. Canaal Digitaal is een goede voorbeeld, de beeld is net zo mooi en strak en helder als bij beeldweergave van o.a kabelproviders. Hoe ik dat weet, ik heb letterlijk geen verschil gezien in het beeld. Een maat van heeft Ziggo en kijkt naar NL (ook NL HD) zenders en andere maat van me kijkt via Canaal Digitaal (via schotel) naar NL zenders (ook NL HD) en ik konde geen verschil zien, op alle 2 de tv's was het beeld super! Grin

Tegenwoordig kun je een HDschotel decoder krijgen en die kan je weer aansluiten op het internet (IPTV) , en hiermee kan je ook Nederlandse zenders ontvangen en ook HD Nederlandse zenders ontvangen en kijken. Hoe? Dit apparaat zoekt naar de codes op het internet en kraakt het en jij kan dan NL zenders bekijken. Decoder van Canaal Digitaal dat op het Internet wordt aangesloten doet het zelfde, het zoekt naar de codes en volgens mij doen de andere IPTV decoders dat ook ..
Dus op illegale manier kan je naar Nederlandse zenders kijken via de schotel, zonder er enig cent voor hoefde betalen.. Maar als de providers in Nederland erachter komen dat jij illegaal naar NL zenders kijkt dan ben je wel nat! Maar goed, vaak is de kans heel klein dat ze je betrappen omdat de decoder zijn ip steeds veranderd en waardoor heel moeilijk is de decoder te traceren :-) Hoe het precies werkt weet ik niet maar ik weet wel dat het op dit manier kan.
Gewijzigd door Black Tiger op 03-03-2013 03:57
 
Black Tiger
Verzoekje, probeer de quote knop niet te gebruiken, zeker niet als er geen andere reply's tussen staan. Dan maakt het een stuk korter en leesbaarder.Smile

Beroemdste? Nee, dat niet.
Het meest bekende forum is een ander, het oudste was het Satnerds forum. Satellite Fun kwam daarna, en 3 maanden later sat4all.
Satnerds is gestopt dus Fun is nu het oudste, helaas echter niet het bekendste en daardoor ook niet meer druk.

Quote

Maar... Als je op schotel overstapt is alles wat je betaalt éénmalig. Geen abonnementskosten en aansluitkosten.

Dat heb ik al beaamd, maar daar ook uitleg aan gegeven. Dat is uitsluitend het geval als je FTA blijft kijken.
Dat is voor het meerendeel der bevolking gewoonweg niet interessant gezien de argumenten die ik noemde.
Wil je een abonnement, dan betaal je voor hetzelfde aantal zenders evenveel of meer per maand aan abonnement.
De gradenboog ligt in het zuiden, in het uiterst gunstigste geval kun je van 65 oost tot 65 west kijken. Er is hier bijna geen hond die naar Rusland gaat kijken, als die al te ontvangen is.
Bij Lyngsat.com kun je mooi zien wat er allemaal te krijgen is voor Europa.
Even los nog van de richtbeams die tegenwoordig steeds meer gebruikt worden. De beam van Rusland komt als ik het goed heb niet eens tot in Nederland dus dan kun je die ook niet ontvangen.
Als de satelliet al zichtbaar is voor je schotel, want de US satellieten kunnen we hier ook niet ontvangen etc.

V.w.b. dat illegale kijken... ach bij Ziggo zijn er ook wel methodes. Ik weet wel precies hoe dat werkt, ga ik echter niet over uitwijden, ook niet via pm.
Cardsharing noemen ze dat en die codes worden niet zomaar van internet geplukt, die moet iemand verzorgen en die gebruikt daar een officieel abonnement voor.
Gratis ga je die echt niet krijgen. En als het al gratis zou zijn, heb je freezes tot het barst, daar is niet naar te kijken.
Er zijn al verschillende CS servers gepakt en dat kost veeeel geld.
In het buitenland zijn op korte tijd ook veeeel clients gepakt en die betalen ook grof geld. Lees en huiver:
http://www.aepoc.org/news-and-events/...13&month=1
Griekenland is ook Europa.Smile
Zweden ook:
http://translate.google.com/translate...ortdeling/
Beiden recent opgepakt.

Voor de beeldkwaliteit hoef je het niet te laten inderdaad. Die verschillen zijn vrij miniem.
Maarja, als je satelliet zo mooi vindt, moet je dat gewoon doen. Maar je bent redelijk snel uitgekeken op al die FTA zenders.

Ik weet dat er echte hobbyisten zijn die hun abonnement op CD opzeggen omdat het te duur wordt en fijn een kabel abo nemen al dan niet naast hun schotel. Dat zegt al genoeg.

Phew.. ik denk wel dat we er eens een eind aan moeten gaan maken of ergens anders verder gaan want het wordt nu wel heel erg offtopic.
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Leuke schotel set, Dreambox 800, internet aansluiting, abbo op een
door "x" geleverde smartcard en je hebt alles na een flinke aanschaf .
Abbo kosten á € 10 per maand + kosten internet provider, alles op
eigen risico, terwijl upgrades om de paar maanden moeten plaats vinden.

Met het huidige aanbod van de kabelaars en/of andere ISP's duurder uit.
Mits je speciale zenders goedkoop (op eigen risiso) wil zien.
Ga eens praten in zo'n sat winkeltje en je wordt wijzer.
Als zo'n "card provider" stopt of opgepakt wordt is je investering niets waard.
Kijk je illegaal EDL, om maar wat te noemen, is de boete al aanzienlijk.
Er wordt flink gecontroleerd door EDL.

idd Flink off topic, maar vermelden waard
 
Black Tiger

Quote

Met het huidige aanbod van de kabelaars en/of andere ISP's duurder uit.

Alleen als je illegaal kijkt dus (cardsharing), en zoals je al zegt na een flinke aanschaf. Het kan leuk zijn, maar je moet een goede x hebben anders wordt je gek van de freezes. Illegaal zijn dingen over het algemeen goedkoper dus da's niet vreemd.Cool

En ook fijn om weer eens een berichtje te zien van een tevreden klant.Wink

Ik neem aan dat we deze kunnen sluiten, toch?
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Wat mij betreft wel.
 
Black Tiger
Bij deze dan. Nog een fijne zondag allemaal!Smile
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Netwerkkaart vraag.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Vraag over Externe harde schijf Hardware instellingen : 7 07-04-2016
Vraag n.a.v. Router achter router stappenplan Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 03-12-2013
ip nummer reeks gewijzigd vraag Algemeen : 6 04-09-2013
Vraag over Decoder Algemeen : 5 22-05-2012
dringende vraag over lage snelheid Snelheid : 2 14-07-2011
Advertentie