obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Snelheid wifi schandalig laag
robinio
Beste mensen,

Ik heb een vraag m.b.t. de snelheid van ons wifi netwerk thuis. Wij hebben 50mb/s netwerk, echter kan dit geloof ik nog niet helemaal gegenereerd worden door de modem die niet snel genoeg is (wordt mij verteld dat die nieuwe modems worden gestuurd rond augustus??). Echter als ik bestanden download van internet, komt dit niet boven de 90kb/s. Als ik de speedtest van Ziggo zelf doe komt de download snelheid niet boven de 10 mb/s en uploadsnelheid 4mb/s.

Aangezien je gewoon betaald voor deze snelheid, is mijn vraag hoe ik dit kan verhelpen en/of wat de oorzaken zijn?! Is dit ook verschillend per verdieping en hoe kan je dit oplossen?

Met vriendelijke groet,

Robin
 
wongo
De speedtest moet je m.i. bedraad uitvoeren, eventueel rechtstreeks op je modem, dus zonder router. Wanneer je dan ongeveer 10 mbit hebt is dat weinig.

Wat er bij gebruik van een router (bedraad danwel draadloos) van over blijft is jouw verantwoording, niet die van Ziggo. Dat andere sites (bestanden downloaden van internet) langzamer zijn hoeft ook niet aan Ziggo te liggen (kan ook de betreffende site zijn). En ja, draadloos kunnen er verschillen zijn tussen de verschillende verdiepingen in je woning.

Je betaalt (aan Ziggo) voor de verbinding van het modem tot aan Ziggo, aan jouw kant is voor jouw rekening, aan de andere kant zijn derden weer verantwoordelijk.

Met vriendelijke groet.
Gewijzigd door wongo op 04-05-2010 22:06
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid wifi schandalig laag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie