obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Ziggo of een externe VOIP aanbieder. Hoe sluit ik een eigen thuiscentrale, alarmcentrale of personenalarmering aan. Kan ik een Siemens Gigaset, Profoon of ander merk gebruiken.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo telefonie via Fritzbox!
Black Tiger
Het is me gelukt om vandaag Ziggo telefonie via de Fritzbox aan de praat te krijgen.
Helaas lukte dat niet eerder naar achteraf bleek vanwege een defecte doorlusstekker. De informatie is op internet wel te vinden maar ik miste hem op dit forum, dus bij deze.
Bron: bij elkaar gehaalde info van forums en newsgroepen.

Er zijn twee methodes om Ziggo telefonie met de Fritzbox werkend te krijgen.

1.) Met de originele bij de fritzbox bijgeleverde kabels.
a.) Neem de bijgeleverde Y-kabel. Steek de utp stekker waar "Fritzbox DSL/Tel" bij staat in de DSL/Tel aansluiting van de Fritzbox
b.) Gebruik het zwarte deel van de Y-kabel. Monteer hier het zwarte RJ45->RJ11 verloopstukje op en steek dat in telefoon poort 1 van het Ziggo modem.
Gebruik niet de grijze Y-kabel of grijs verloopstekkertje, want dat werkt niet, dit is voor de dsl lijn en is anders aangesloten.

2.) Met een zelfgemaakte kabel, als je de Y-kabel en/of bijbehorend zwarte verloopstekkertje kwijt bent.
a.) Neem een telefoonkabel waar je makkelijk UTP op kunt knijpen of anders een UTP kabel. Je kunt ook een volledig bezette netwerkkabel nemen en dan aan 1 kant van de kabel de plug er af knippen.

b.) Een UTP kabel is normaliter aan 1 kant als volgt aangesloten, gezien met de opening van de plug naar je toe en het lipje naar beneden gericht (zie afbeelding).
utp1
Op pen 3 hoort dan groen/wit en op pen 6 groen. Dit zijn de enige die je aan de andere kant van de kabel nodig hebt.

c.) Neem een RJ11 kabel en bekijk hem vanaf dezelfde kant. Sluit groenwit bij cijfer 3 (pen 2) en groen bij cijfer 6 (pen 3) aan (zie afbeelding).
rj11-fritz
Vermoedelijk kunnen deze twee op de RJ11 plug ook omgewisseld worden, maar dat heb ik niet getest.

d.) Steek de RJ45 plug in de DSL/Tel aansluiting van de Fritzbox en de RJ11 plug in telefoon poort 1 van je Ziggo modem.
Ga nu naar de configuratie van je Fritzbox en activeer daar de "Fixed line" (vaste lijn) als deze nog niet geactiveerd is.
Sluit telefoons aan op telefoon poort Fon 1 en evt. Fon 2 van je Fritzbox en/of gebruik de DECT mogelijkheid van de nieuwere Fritzboxen.
Als je nu bijv. wilt uitbellen via Voipbuster en gesprekken ontvangen via Ziggo, dan kun je dat via de instellingen Internet Telephony en Telephony devices regelen.

Veel plezier!
Black Tiger voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Black Tiger op 20-01-2012 18:45
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Hier maken we even een Sticky van voor de Fritzbox gebruikers. Clap
 
mistraller
Heel interessant! Na mijn overstap ga ik hier eens naar kijken...Op mijn smartphone heb ik namelijk ook de fritz-app draaien, waarmee het toestel thuis dus vrolijk mee gaat doen op de vaste lijn. Als ik ga bellen én ben aangemeld op de fritz, neemt de app het over op de vaste lijn, en bel je dus goedkoper dan wel gratis (andere ziggo klanten)

wat ik me dan meteen afvraag, converteert de fritzbox dan ook meteen FSK naar DTMF? Want ik heb ook nog een DTMF dect toestel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo telefonie via Fritzbox!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Advertentie