obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
EVM320b - rare IP-range 94.211.xxx.xxx
Henkio
Hoi,

Omdat ik niet tegen (wifi-)straling kan, moest ik zelf voor mijn Z2 abonnement de Cisco 3925 vervangen door een EVM3200/320b. Ik heb hem gelukkig min of meer aan het werk gekregen, maar er klopt iets niet.
Wat heb ik gedaan:
0. Reset Modem
1. De EVM320b via http://ziggo.gebruikers.eu aangemeld. Ik heb nu wel een Internetverbinding.
2. Ik las erover dat dit modem bereikbaar is op 192.168.1.1 --> Basic config is opvraagbaar en ziet er goed uit (denk ik).
3. IP op PC handmatig instellen (normaliter 192.168.1.x) werkt niet. Geen Internet verbinding !!!??
4. IP via DHCP werkt. Wel Internetverbinding.... maar helaas vreemd IP-adres: 94.211.xxx.xxx en kan dus alle andere componenten in het netwerk NIET benaderen/beheren.
5. Ik heb geprobeerd het Advanced config van de EVM320b te benaderen, maar weet het UID/Pwd niet. Wellicht kan ik daar het probleem met de IP-range oplossen??

Wat ik niet begrijp is dat ik deze configuratie heb als ik DHCP gebruik:
Gateway: 94.211.xxx.xxx
Eigen IP: 94.211.xxx.xxy
DHCP: 212.54.38.80

Kan iemand helpen? Wellicht ook met UID/Pwd ??! Frown
Thanks....
Gewijzigd door Henkio op 24-01-2012 11:17
 
kobus1960
Dit modem neemt bij resetten het IP adres 192.168.1.1 aan.
Zo krijg je conflicten met de router die erachter hangt.
Als je op klikkedeklak in het onderschrift klikt krijg je de juiste
instellingen voor je router te zien, noodzaak bij een EVM.
De EVM kan je verder zelf niets aan verbouwen, is een dom modem.
ik ga er hierbij wel even vanuit dat je een router gebruikt, dat is ook
de enige manier om een netwerk te draaien achter een EVM.

Gebruik je slechts 1 PC, alles in de PC op automatisch zetten op netwerk gebied.
Heb je ook geen router nodig. En maak het ook niet uit welk IP adres je krijgt.
 
Henkio
Ik zie inderdaad nu dat de EVM320b geen router bevat. Dit heb ik nu opgelost met een Wifi-router die ik nog heb en daar heb ik de DHCP voor geactiveerd. Nu nog die @#$@ straling uitzetten! Slecht voor de gezondheid.... helaas....Sad

Ik heb 8 netwerkcomponenten op een Switch waarvan de meeste een vast IP-adres hebben. De apparaten die dynamisch een IP willen kunnen nu ook prima werken.

Opvallend dat ik nu mijn eerste modem heb die geen routerfunctie heeft... kostte toch weer een paar uurtjes zoeken...

Iemand nog suggesties voor het Advanced configuration menu van de EVM320b ? Als die er is tenminste?

Bedankt voor de reacties... Grin
 
MisterSenseo
Die logingegevens heb je niets aan want je kunt er niets mee...............buiten dat om weet niemand die gegevens, we willen ze allemaal hebben........Wink
Als ik jou was zou ik ook even op "KLIKKERDEKLAK" klikken in mijn handtekening en je router instellen volgens de gegevens die je daar ziet, werkt in 99% van alle gevallen beter en stabieler, waarbij de DNS niet zo belangrijk is.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'EVM320b - rare IP-range 94.211.xxx.xxx', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Knetteren c.q. rare geluiden Digitale radio of televisie storing : 2 09-03-2016
Rare bug Klacht over Ziggo : 2 05-08-2014
geen internet met sitecom wifi range extender n600 WiFi, draadloos netwerk : 4 05-12-2013
rare modem ( die Ubee draadloos ) Algemeen : 10 06-01-2013
Wireless Range Extender 300N WL-330 WiFi, draadloos netwerk : 4 22-05-2012
Advertentie