obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Portforwarding werkt niet meer Ubee EVW3200
Fietspompje
Beste mensen,

Nadat Ziggo een firmware update heeft uitgevoerd zitten mijn poorten potdicht!
De poorten stonden sinds dat we Ziggo hadden altijd al open ivm. het hosten van gameservers.

Nu vroeg ik me af of ik dan misschien dan toch iets over het hoofd heb gezien of een optie ben vergeten te veranderen.

De volgende dingen heb ik al geprobeerd:
-Router reset
-Powercyle
-Firewall op low / off
-Static IP aan de PC gegeven waar de gameserver op draait. 192.168.178.73 (meerdere eindes geprobeerd)
-uPnP uit / aan
* http://puu.sh/3yD3X.png (Screenshot van Options. Alles wel uit en aan gehad.)

Ook heb ik wat screenshots gemaakt van de portforwards:
http://puu.sh/3yD4F.png

Poorten heb ik online proberen te chekcne met CanYouSeeMe.org en de open port tool van yougetsignal.com
Voor verdere opties vraag maar ;-)

Mvg,
Fietspompje
 
almodovaris
Wel kan Ziggo bepaalde porten afsluiten, i.v.m. netwerk veiligheid. In dit geval zoek je andere porten die nog open staan.

Wat ik zou aanraden: zet de server in de DMZ van je modem/router (dus twee maal DMZ als je twee apparaatjes hebt, d.w.z. een modem en een router)
 
Black Tiger
@Almodovaris:

Quote

Wel kan Ziggo bepaalde porten afsluiten, i.v.m. netwerk veiligheid

Dat gebeurt al een tijd niet meer, is ook een beetje belachelijk om poorten te sluiten. Momenteel wordt alleen poort 25 uitgaand niet volledig afgesloten, maar wel beperkt tot de eigen smtp server. Er zijn er meer die dit doen dus dat is niet zo apart.

Inkomend staat alles open.

@Fietspompje: Van het eerste screenshot zou ik sowiezo de bovenste twee eens uit laten. De wan blocking kan juist inkomend wan verkeer blokkeren, dat wil je niet, en bepaalde applicaties willen een icmp reply hebben om verbinding te kunnen maken.
Het maakt ook nauwelijks uit of je icmp wel of niet blokkeert.

Het tweede screenshot is van de Ubee?

Er zijn overigens meerdere problemen met de Ubee's en poorten sinds de laatste nieuwe updates c.q. activatie van hotspots.
Misschien kun je eens proberen bij Mijn Ziggo hotspots uit te zetten en te zien of het probleem dan over is.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Portforwarding werkt niet meer Ubee EVW3200', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
helemaal niets meer Storing : 2 18-05-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Advertentie