obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Wie kan mij verder helpen??
Hikmet24
Hallo, ik wil graag wat tips van jullie over aantal dingen:

Ik wil graag me woonkamer omtoveren tot een entertainment woonkamer en dat wil ik als volgt doen tenminste z'n beeld heb ik:

Op me huidige FULL HD tv van 116 cm heb ik 4 HDMI ingangen en 1x RGB Audio ingang en 1x scart en 3x usb 2.0 ingangen.
Ik wil graag me pc me digitale satellietontvanger en een externe mediaschijf aansluiten op me tv.
Ik wil me pc via HDMI aansluiten op de TV. me Videokaart heeft een hdmi uitgang dus een kabelje van pc naar tv via hdmi moet wel lukken volgens mij. Dan wil ik me digitale satellietontvanger via HDMI aansluiten op me tv.
En dan wil ik een externe mediaschijf op me tv aansluiten. Alleen hoe doe ik het met het geluid? IK wil namelijk een speakerset kopen van 4 boxen. zodat ik me woonkamer kan omsingelen. Het woonkamer is 4 meter breed en 5 meter lang.
Ik wil dus als ik een film kijk op me mediaschijf van het mooie geluid kunnen genieten , als ik gewoon tv kijk en als ik zit te gamen op me pc dat is aangesloten op een breedbeeld tv (Gamen op z'n scherm is wel mooi) Veder wil ik dat de tv de satellietontvanger en de pc aangesloten zijn op het netwerk. dus als ik videobestanden en of muziekbestanden naar me mediaschijf wil kopieren dat doe ik dat gewoon via de LAN poort. Zobiezo beschikken deze 3 apparaten over een LAN poorten.
veder heb ik geen zin om steeds audiokabels los te pluggen en ergens anders in te pluggen.

Wat is handig? Ik zoek een oplossing dat werkt en liefst ook niet al te duur is....
Zelf zit ik te denken aan een hifi set met blueray speler of een home cinema set met blueray speler... of iets dergelijks..
Willen jullie me verder helpen??

MVG, Hikmet24
 
kobus1960
Dit is een forum voor en door Ziggo gebruikers.
Hopen dat je hier antwoord op krijgt. Wink
 
Moiko
Hallo, Meestal staat bij HDMI 1 of 2 tussen haakjes "ARC" Dit is een audio-return-channel. deze zou je dan op je dolby surround aan moeten sluiten op zijn hmdi aansluiting... zo geeft ie dan het geluid.

je andere apparaten kunnen dan op de andere hdmi's aangesloten worden... zo heb je altijd elke geluid van welke bron dan ook op je surround in echte Dolby....

hoop dat het klopt en je een goede versterker hebt Smile
anders ben je mogelijk op optisch aangewezen maar zag dit niet staan in je post.
Centric-Ziggo installateur/It-er
 
Moiko
koop dus een surround versterker met hdmi in-EN uitgang in 1 poort!
Centric-Ziggo installateur/It-er
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wie kan mij verder helpen??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelfs op dit forum kom je niets verder te weten Klacht over Ziggo : 4 03-09-2020
Ziggo gaat gedupeerden Roosendaal kosteloos helpen Algemeen : 6 27-06-2011
Ziggo gaat op termijn analoog zenderaanbod verder afbouwen Analoge radio of televisie storing : 9 25-04-2010
Ziggo wil u via 0900 geld uit de zakken kloppen ipv u hier te helpen! Helpdesk : 9 20-11-2008
Advertentie