obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Met Cisco router EPC3829 geen Windows sharing meer!?!?
spamrefuse
Hi,

Onlangs zijn we overgestapt op Ziggo Alles-in-1 pakket.
Daarmee zijn we ook overgestapt van onze eigen Belkin F5D7230 naar de door Ziggo geleverde Cisco EPC3829 DOCSIS router.

In huis maakten we veel gebruik van het Windows share netwerk (printer sharing, folder sharing tussen PCs, en zelfs een UnixPC met Samba).

Dat hele Windows sharing netwerk doet het nu niet meer.
Volgens mij kan het niet anders, dan dat de Cisco router e.e.a. blokkeert.

Ik heb al alle geavanceerde instellingen bekeken, maar kon de boosdoener niet vinden.

Heeft iemand een advies wat te doen?

Bedankt.
R.L.
 
mesa57
Lijkt me sterk, tenzij de cisco port switch chip kapot is. Router instellingen hebben er niks mee te maken. Wel moet je vast ip adressen op automatisch zetten.
 
spamrefuse
Beste Mesa57,

Bedankt voor de snelle reaktie.

De Cisco DHCP server is geconfigureerd om IPs uit te geven van 192.168.178.10 tot 192.168.178.73. Ik neem aan dat je dit bedoelt als "niet automatische ip adressen".

In huis hebben we een UnixPC (FreeBSD) die naar buiten toe als SSH en HTML server werkt ; de UnixPC zet zijn eigen ip adres op 192.168.178.2. Via port forwarding, krijgt deze alle SSH en HTML verzoeken van het Internet; dat werkt prima.

De UnixPC draait ook een Samba server, om bestanden te 'sharen' met de Windows PCs in het netwerk.

Wat mij verbaast, is dat de UnixPC niet zichtbaar is op het Windows netwerk.
Is dat dan, omdat de UnicPC zijn eigen ip heeft, wat niet de IP range van de Cisco DHCP server valt?

R.
 
mesa57
Nee, dat laatste niet (hoewel je nooit zeker bent met die rare routers van Ziggo).
Wat bedoel je met 'zichtbaar' ?
Kun je hem pingen ?
Kun je de shares wel via ip adres (\\192.168.178.2) benaderen ?
Kun je de shares wel vai netbios naam (\\naam) benaderen ?
 
spamrefuse
Beste Mesa57,

Het probleem is opgelost en je had gelijk: het was niet de Cisco router, maar een foute Samba configuratie op de UnixPC. De Ziggo Cisco router werkt zo anders dan onze vorige router, dat ik geobsedeerd was om de fout bij de Cisco router te zoeken.

Dankzij jouw antwoorden stond ik weer met beide benen op de grond en ben ik het hele systeem en details weerom door gelopen, en zo de fout in Samba gevonden.

Nu verschijnt er ook opeens een nieuwe share van de Cisco router zelf:
\\BRCM-LVG\storage "All Storage devices"
Dit schijnt de USB connector te zijn op de achterkant van de Cisco router. Interessant.


Bedankt voor de hulp en de snelle response!

Groeten,
R.
 
mesa57
Ik ben blij dat het opgelost is Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Met Cisco router EPC3829 geen Windows sharing meer!?!?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Advertentie