obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je vragen stellen over allerhande problemen met je pc, laptop, netbook, ipad, Imac, enz. Bijvoorbeeld hoe optimaliseer ik de internetsnelheid. Ook voor programma en software vragen.
 Onderwerp afdrukken
Cisco modem/wifirouter koppelen aan 2e (bestaande) wifi/router
Dijkh04
Sinds gisteren zijn we overgestapt naar Ziggo, TV/Internet/telefonie, alles aangesloten en het werkt.... Echter, in ons huis ligt een bestaand netwerk (vanaf nu router2), waarop vele apparaten zijn aangesloten(NAS, 2x TV, Sonos pc's en tablets). Deze wil ik graag blijven gebruiken ivm het wifi bereik en alle getrokken kabels..
In de oude situatie werkte het goed. Onze oude modem/router was aangesloten op de WAN ingang van router 2. Onze oude modem/router zorgde er dus alleen voor dat internet werd doorgegeven aan Router 2.

Nu met de nieuwe router van ziggo (Cisco EPC3928AD) lukt me dit niet. Ik heb de router van ziggo aangesloten met een utp kabel aan mijn router 2. ik heb bij allebei de LAN poorten gebruikt, Als ik de UTP kabel direct in mijn laptop steek heb ik flitsend internet!. Helaas ik heb nog steeds geen internet op mijn router 2. Ik heb al met de helpdesk gebeld, maar zij komen er ook niet uit. Inmiddels ben ik er wel achter dat het iets moet zijn met IP adressen. onder twee screenshots van ip instellingen router Ziggo en router2.


Router Ziggo
https://www.dropbox.com/s/filh1wbm1re...outer1.jpg

Router 2
https://www.dropbox.com/s/qjohdwmyuig...outer2.jpg
 
kobus1960
Zet een kabel van Cisco LAN naar router 2 WAN.
1.Zet op router 2 het type internet op Dynamic.
2,Zet op router 2 bij netwerkinstellingen het IP adres op 192.168.123.254.
3,Zet op router 2 bij netwerkinstellingen het begin IP adres op 192.168.123.100.
4.Zet op router 2 bij ........................... het aantal gebruikers op 100.
5.Laat DNS adressen leeg, die komen vanzelf.

Kan zijn dat je de router tussen stap 1/2 en 3/4 even moet rebooten.

Gebruik je verderop apparaten met een vast IP??
Even een IP geven in de nieuwe range van router 2.
Die range zit dus van 192.168.123.100 en 192.168.123.200.
Je hoeft dus alleen het derde getal aan te passen!!
Dan even de standard gateway aan passen naar 192.168.123.254.
Zo is router 2 de baas in huis, en kan je de Cisco ook nog voor
andere dingen benutten buiten jouw eigen netwerk.

Zo moet het uit de kunst werken, bovendien is de Cisco nog prima bereikbaar.

Deze methode is hier enigszins controversieel, ik weet het, maar werkt al jaren
uitstekend in vele huishoudens en bedrijven.

Edit, punt 5 aangepast, DNS wordt de standaard gateway van router 2, gaat vanzelf. Wink
Gewijzigd door kobus1960 op 21-11-2013 19:06
 
Dijkh04
Beste Kobus, Je hebt me werkelijk goed geholpen! Alles werkt weer als vanouds!!Clap
het heeft wel even wat werk gekost om alle apparaten weer actief te krijgen, maar zonder jou was het mij niet gelukt!!Grin
 
kobus1960
Geen dank! Daar doen we het voor. Wink
 
mesa57
Nog even een opmerking : Je instellingen waren volgens mij prima behalve dns (bij wan router 2), daar had je ook 192.168.178.1 moeten invullen. Verder zou ik als WAN ip adres een adres buiten de cisco dhcp range gekozen hebben, b.v. 192.168.178.3. De oplossing van kobus werkt echter ook prima, alleen wat lastig bij port forwards. Je zou in de cisco het ip adres van de 2e router moeten reserveren zodat je altijd zeker bent dat hij dat IP adres ontvangt. Helaas zit er een bug in de 3928 waardoor dat niet goed werkt.
 
Dijkh04
Dank voor de extra tip, dan kan ik mijn nas van buiten ook weer benaderen!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco modem/wifirouter koppelen aan 2e (bestaande) wifi/router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Advertentie