obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Communicatie problemen tussen je programma en Ziggo? Instellingen voor ziggomail, Email, POP, SMTP. P2P, emule, edonkey poorten en NZB's. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Spotnet en Newsleecher kun je hier naar vragen.
 Onderwerp afdrukken
Humax 5200 op netwerk aansluiten
joerib1
Goedenavond,

Ik heb een probleem met het inloggen op het netwerk; die vindt de humax niet.
Geen laptops (met gedeelde mappen), geen desktop (ook gedeelde mappen) en geen NAS (WD MyCloud die ingesteld is als media deler)
Netwerknaam is WORKGROUP (Laptop en WD vinden elkaar wel)
IP adressen hebben van alle apparaten hetzelfde begin 192.162.178.xxx (modem heeft 1 op het einde) Staat wel op DHCP.
de modem is een UBEE 321b wifi
Humax ihdr 5200c (nu 192.168.178.12) Deze heeft wel internet en interactieve TV.

Ik draai Windows 7
Heb verder geen extra routers ingesteld. Proberen?

IUk hoop dat iemand mij kan helpen met andere instellingen...
Alvast bedankt!
Vr Gr Joeri
 
MisterSenseo
Op de bijgeleverde cd-rom of het .pdf bestand wat je op humax.com kunt downloaden vind je hoe je je Humax kunt benaderen, dit gaat namelijk alleen via FTP.
Gewoon via netwerkverbinding is het helaas onmogelijk.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
joerib1
Beste Mr Senseo,

Bedankt voor je reactie.
Mag ik vragen waarom de netwerk functie op het Humax 5200 C zit? In het filmpje zie je hoe de humax de laptop ziet en video / foto kan weergeven op de TV.
Media delen staat aan.

FTP is toch alleen om op de laptop / desktop de opgenomen materialen op de Humax te bekijken? Dat staat namelijk bij de opmerkingen.
Mijn laptop ziet trouwens de Humax niet. Wel de WD MyCloud NAS.

Ik vermoed dat de Humax niet in de WORKGROUP locatie zit en daarom geen enkel apparaat vindt. Kan ik dat ergens aanpassen? Of andere locatie op laptop en WD instellen?

Thx!
 
MisterSenseo
De kans is heel groot dat Ziggo de firmware heeft dichtgetimmerd en daardoor werkt het allemaal niet.
FTP werkt helemaal zeker weten wel want ik heb 2 Humaxen en beiden werken ze op die manier.
Dit is eigenlijk het meest zinnige antwoord wat ik erop kan geven, meer weet ik er ook niet van, ik heb het ook alleen via FTP werkend gekregen...........sorry.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
joerib1
ok bedankt
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Humax 5200 op netwerk aansluiten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Aansluiten oude tv op mediabox next Algemeen : 3 27-09-2022
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Humax IHDR 5500C Geen signaal Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 14-07-2020
Humax iHDR-5400C met PC verbinden lukt niet Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 08-01-2020
VodafoneZiggo test ‘netwerk van de toekomst’ Ziggo nieuws : 1 22-08-2018
Advertentie