obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
linksys wireless router met Ubee
Edbou
Hoi,

omdat het bereik van de wifi niet groot genoeg is in mijn huis, heb ik een oud wireless router geplaatst aan het einde van mijn thuis netwerk.

Internet / Ubee van ziggo / network switch / linksys

Vanaf het UI van de ubee kan ik zien dat de router goed is aangesloten, en hij heeft meteen een IPgekregen.
Mijn probleem is dat ik kan geen toegang hebben naar de UI van de linksys op basis van zijn IP. Ik wou namelijk de wireless signaal beschermen.

Hoe zou dat probleem kunnen oplossen?

EB
 
kezeltje
De linksys heeft een eigen/vast IP-adres : kijk maar in de gebruiksaanwijzing.
Wanneer je een PC of laptop met een draad (ethernetkabel) aansluit aan je router en je tijdelijk je PC of laptop een vast IP-adres geeft in het zelfde subnet als de linksys , dan typ je het IP-adres van je router in je adresbalk van je browser.
Dan zou het moeten lukken om alle instellingen van je router aan te passen. Ik neem aan dat je het admin-wachtwoord weet.
succes,
Jan
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
Black Tiger

Quote

Mijn probleem is dat ik kan geen toegang hebben naar de UI van de linksys op basis van zijn IP. Ik wou namelijk de wireless signaal beschermen.

Een andere optie is dat je het ip adres voor je Linksys gaat reserveren in je Ubee.
Kijk wat het macadres is van je Linksys. Je kunt dan in de instellingen van je Ubee dat macadres invoeren en zorgen dat dit altijd hetzelfde ip adres krijgt, bijv. 192.168.178.10.
Dan kun je nadien altijd de Linksys op dat ip bereiken en hoef je niet te zoeken waar hij zit als er eens een wijziging of herstart is geweest.
Greetings, Black Tiger
 
mesa57
De linksys kun je alleen op het 192.168.178.x adres bereiken als hij niet als router geschakeld is. Anders alleen via zijn eigen IP adres (bv 192.168.1.1).
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'linksys wireless router met Ubee', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ASUS Router RT-AC66U_B1 IPv6 activeren Hardware instellingen : 2 25-11-2021
Router aanschaffen?? WiFi, draadloos netwerk : 3 01-02-2018
Cisco/Linksys internet phone adapter PAP2T Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 8 24-11-2017
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Advertentie