obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
belscript en slecht informeren nieuwe klanten
Johannes
Hoi Ziggo,

Eigenlijk had ik gehoopt dat jullie contact met mij zouden opnemen naar aanleiding van de vele telefoontjes die ik al heb gepleegd. Ik heb een paar klachten over jullie werkwijze en mijn contract.

Ik zal even bij het begin beginnen, 26 oktober (volgens mij) neem ik contact op met jullie om eventueel klant te worden. Tijdens dit gesprek geef ik aan dat ik in een nieuwbouwhuis woon, verder geef ik aan dat ik graag beneden en boven tv wil kijken. Voor beneden kan ik een mediabox krijgen en voor boven een CI+ module. Tijdens het gesprek vraag ik wel of mijn televisie daarvoor geschikt is, de verkoopster verzekerd mij dat dit wel het geval is. Op 26 november zou dan het contract in moeten gaan, de dag erna krijgen ik alle spullen toegestuurd van jullie. Tot mijn schrik en verbazing zie ik dat de mediabox alleen met een coax-aansluiting werkt. Nu hebben we een coax-aansluiting in de meterkast en verder overal loze leidingen. Ik bel de dag erna naar de klantenservice en die geeft aan dat ze een monteur kunnen sturen om hiernaar te kijken en het dan op te lossen.

Woensdag 2 december komt de monteur langs, hij geeft aan dat de coax-kabels vrij dik zijn en dat hij deze niet door de loze leidingen wil trekken, dit i.v.m. Eventuele beschadigingen en dergelijke. Hij kijkt ook even boven bij de tv en constateert dat de tv daar ook niet geschikt is om de CI+ module op aan te sluiten! Hij geeft aan dat hij eigenlijk niks voor mij kan doen en dat ik beter contact op kan nemen met de klantenservice.

Dit doe ik die dag tot 2 maal toe. En dan begint het kastje muur verhaal. Iedereen begrijpt mij en zetten mij allemaal door naar zowat elke afdeling die er bij jullie zijn. Niemand wil of kan mij helpen, elke "normale" collega die ik aan de telefoon krijg die geeft aan dat het heel vervelend is maar dat een contract eventueel geannuleerd moet worden, maar bij retentie of administratie blijven ze erbij dat ik zelf moet zorgen voor de juiste bekabeling en dan ook voor een nieuwe tv! Als ik aangeef dat ik een leek ben in het hele proces en de verkoper/ziggo de experts en dat ze mij hadden moeten informeren dat er een coax-aansluiting moet zitten anders kan ik de media-box niet gebruiken dan geven ze aan dat het niet hun probleem is. Als ik had gegoogeld had ik het kunnen weten!

Nu heb ik inderdaad gegoogeld en op forums waar jullie medewerkers ook op reageren zie ik dat het vaker gebeurt dat mensen tegen deze problemen op lopen! Nu zou ik het belscript aanpassen en de vraag stellen of mensen een coax-aansluiting hebben bij de tv, vooral als ze aangeven een nieuwbouwhuis hebben (tip)

Ik geef aan dat ik graag iemand van klachten wil spreken, de een zegt dat die afdeling er niet is, een ander geeft aan dat ik dan de klachtenprocedure moet volgen die op de website staat. Dan kan ik een klacht indienen en wordt er met mij contact opgenomen. Hebben jullie trouwens jullie eigen klachtenprocedure weleens bekeken? Daar staat nadrukkelijk neem telefonisch contact op!!!! En ik kan geen klacht indienen maar een contactformulier invullen!! lijkt mij niet dat die bij een aparte klachtenafdeling terecht komt....

Dan nog een ander punt, ook al zou ik boven een geschikte tv hebben gehad dan had ik met de CI+ module nog steeds niet alle zenders kunnen ontvangen die ik op de media-box wel zou kunnen kijken. Wat is dat van service? ik wil al mijn programma's kijken waar ik wil en geen belemmering van wel of niet een media-box! dit hebben jullie concurrenten namelijk wel goed geregeld, of zou ik dit ook moeten weten??

Donderdag 3 december neem ik weer contact met jullie op, ik geef aan dat er in de welkomstmail staat dat jullie de 1e tv, laptop of mobiel aansluiten. Dus jullie zouden dan toch de kabel moeten trekken? Of moet ik de media-box in de meterkast zetten? hoe moet ik dan normaal tv kijken?
De collega geeft aan dat ik dan bij mijn aannemer moet zijn! dus de kosten zijn voor mezelf, als ik niet akkoord ga dan moet ik het volledige jaar als contractduur als boete betalen. Kabels trekken is dan goedkoper....

Dit valt mijns inziens onder misleiding (al zal dat niet de intentie van de medewerker zijn geweest) Want ik ben niet goed genoeg geïnformeerd. Verder bieden jullie twee verschillende dingen aan, een dienst (tv en internet) en een product (media-box) zodat je de dienst kan gebruiken. Jullie refereren aan de 2 weken bedenktijd vanaf het moment dat ik heb gebeld, maar als jullie mij dan meteen de media-box hadden opgestuurd had ik ook meteen geannuleerd, of als jullie mij beter hadden geïnformeerd had ik er meteen van af gezien.

We komen er niet uit, ik ben inmiddels een paar uur aan telefoontjes kwijt, aardig in de stress omdat ik thuis werk en niet zonder internet kan komen te zitten en een bedrijf (ziggo) die werknemers heeft die niet mee willen denken.

Nu wil ik graag dat jullie mijn contract uit het systeem halen, wegens het verkeerd informeren! Want ik ben inmiddels zo boos en gestresst dat ik ook geen klant meer wens te worden!

Mochten dit om een onverklaarbare reden niet lukken dat verwacht ik dat jullie contact met opnemen, ik ga dan wel alle kosten en tijd die ik er nu al in heb zitten in rekening brengen. Laat alsjeblieft zien dat je naast een bedrijf ook nog logisch kan redeneren en menselijk kan zijn,
 
MisterSenseo
Een heel vervelend verhaal..................maar !!!!!
U bent nu op het GEBRUIKERS-forum, wat wil zeggen dat wij niets met Ziggo zelf te maken hebben, wij zijn gebruikers ( vaak Ziggo abonnees ) die proberen problemen van technische aard op te lossen.
Uw bericht is een administratief bericht en wij als forum kunnen hier niets mee, sorry.
Ik verwijs u toch graag terug naar Ziggo zelf, vroeger hadden we een Webcareteam maar ik heb begrepen dat dat niet meer actief is.

Ik hoop echt dat u er met Ziggo uit gaat komen, want ik heb het hele verhaal gelezen en inderdaad, u bent misleid, vind ik persoonlijk.
Hier heeft u geen moer aan maar toch.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Ziggo Webcare
Hi Johannes,

Ik schrik enorm van je bericht en het spijt me dat je al talloze vervelende ervaringen met ons hebt gehad terwijl je nog maar net klant bent. Van alleen een valse start is allang geen sprake meer nu fouten en verkeerde informatie zich hebben opgestapeld de afgelopen weken. Ik kan me je frustraties erg goed voorstellen.

Zoals MisterSenseo al aangaf (dank daarvoor) zijn we hier nauwelijks meer actief. Ik moet je om die reden, hoe vervelend ook, doorverwijzen aan onze klantenservice via de reguliere servicekanalen voor de verdere afhandeling van deze casus.

Op https://www.ziggo.nl/klantenservice/c...ce/contact zie je op welke manieren je met onze klantenservice in contact kan komen. Dit kan telefonisch, maar bijvoorbeeld ook via Facebook of Twitter mocht je het liever digitaal willen bespreken. Voor het eventuele ontbinden van je contract moet je bij onze opzegafdeling zijn. Alles over het opzeggen van je abonnement lees je op https://www.ziggo.nl/opzeggen. Je bereikt onze opzegafdeling door te bellen met onze klantenservice en dan te kiezen voor optie 4 (uit mijn hoofd).
Gewijzigd door MisterSenseo op 11-12-2020 14:32
Ziggo Webcare
 
gawnieskens
Johannes

ik ga er vanuit dat je een rechtsbijstandverzekering hebt?
Dan even bellen met hen en een juridische zaak aanspannen, begint met een vriendelijke brief aan Ziggo dan draaien ze wel bij en kun je het contract opzeggen.

Andere optie is een beunhaas even een coax kabel laten trekken naar de woonkamer en de slaapkamer. Je kunt ook zonder CI module tv kijken met een los extra kastje van ziggo ipv een CI module. Bekend is idd dat niet alle tv' met een çi module werken.

Iedere provider in Nederland (ook kabelaars) hebben hun eigen shit, kijk maar eens op de forums.

veel sterkte.....
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'belscript en slecht informeren nieuwe klanten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe tarieven Ziggo nieuws : 1 13-05-2022
Ziggo klanten in regio Alphen aan den Rijn stappen over op digitale radio Ziggo nieuws : 1 23-03-2021
Ziggo klanten in regio Sneek/ Terschelling/ Vlieland stappen over op digitale radio Ziggo nieuws : 1 23-03-2021
Ziggo klanten in regio Capelle aan den IJssel stappen over op digitale radio Ziggo nieuws : 1 19-01-2021
Nieuwe tarieven per 1 juli 2020 Ziggo nieuws : 9 29-05-2020
Advertentie