obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je vragen stellen over allerhande problemen met je pc, laptop, netbook, ipad, Imac, enz. Bijvoorbeeld hoe optimaliseer ik de internetsnelheid. Ook voor programma en software vragen.
 Onderwerp afdrukken
Wifi punt Zyxel Wap6807
CorCoupe
Halo,

Ik ben overgestapt van Online naar Ziggo en heb het Wifi punt Zyxel Wap6807 aangesloten met een kabel op het Ziggo modem dat werkt goed voor de wifi maar de snelhuid komt niet boven de 100 tewijl ik bij Ziggo 300 haal.
Weet hier iemand hier een oplossing voor?

vr. goet Cor
 
MisterSenseo
Sowieso moet je eerst zorgen dat je een CAT5E of CAT6 kabel gebruikt, anders kom je inderdaad nooit boven de 100 Mbit.
Ik heb even geprobeerd te achterhalen of de ethernetpoorten op de Wap6807 wel GB LAN zijn of 100 Mbit, maar dat kon ik zo snel niet vinden.
Vervolgens moet het apparaat wat je WiFi aansluit natuurlijk ook verder kunnen dan 100 Mbit.

Misschien heb je wat meer informatie over de gebruikte apparatuur en wat je allemaal al uitgeprobeerd hebt ?
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Black Tiger
Ik heb het even opgezocht. Van deze Zyxel zie ik snelheden van 1733 tot 2100 Mbps (met wifi 6) genoemd worden op 5 Ghz en max 300 Mbit op 2.4 Ghz en die heeft een gigabit aansluiting dus ook.

Blijft over of er inderdaad minimaal een Cat5e netwerkkabel is gebruikt maar ook wat de instelling is van de ontvangende apparatuur. Een laptop kan bijv. per ongeluk ook een 100 mbit verbinding maken i.p.v. een gigabit verbinding over wifi voor welke reden dan ook.

Dus wat meer informatie is misschien wel handig inderdaad.
Greetings, Black Tiger
 
CorCoupe
ik heb een cat5E kabel van het Ziggo modem naar de Wap6807 lopen en heb dus via kabel en wifi 300/30 Mbit.
Bij onlie had ik een Zyxel VMG8825-T50 modem dat haalde maar 100/30 Mbit via de kpn line.
De Wap6807 moet ook 300/30 Mbit kunnen halen.
ik heb dit via de wifi met mijn telefoon gemeten.
 
CorCoupe
ik zie nu ook jou bericht bedankt hier voor.
Ik morgen voor de zekerheid een niewe Cat 5E proberen.
 
MisterSenseo
Met dank aan "collega" Black Tiger voor zijn research, samen komen wij er wel ..... ;-)
Geef aub nog even een terugkoppeling als het gelukt is ?
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
CorCoupe
Vandaag even getest met een nieuwe Cat 5E kabel en het werkt! 300/30 Mbit.
Dus opgelost danzij jullie, ik zie dat een deel van de oude kabel wel Cat 5E is maar na het koppelstukje dus niet.
Zo zie je maar alles dubbel controleren.
Bedankt.
 
MisterSenseo
Graag gedaan en plezier met je verbinding ....... ;-)
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi punt Zyxel Wap6807', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Advertentie