obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Waar is de 2,4 WiFi
Balou
Eind oktober is bij mij een nieuw modem geinstalleerd (Sagemcom, zou beter zijn volgens Ziggo winkel)
Na de montage maakte de monteur heel attent een back-up van mijn oude modem , zodat ik niet opnieuw alle apparatuur opnieuw in moest stellen.
Toen ik hem vroeg waar mijn 2,4WifI kanaal was, kon hij geen antwoord geven / bel de helpdesk maar
Nou, die helpdesk heb ik nu 3 of 4 keer aan de lijn gehad maar ik ben geen meter verder gekomen.
Ze verwijzen me telkens naar de Smart WiFi app , maar daar heb ik uren in zitten zoeken maar niets gevonden.
De mensen aan de helpdesk zijn heel vriendelijk maar zij weten helaas niets en bovendien zetten ze je iedere keer in de wacht.

En als ik dan vraag me te helpen met de app, dan kan dat niet want ze kennen de hele app niet ?M>?
 
Black Tiger
Smartwifi app. Die is er wel en kun je het modem schijnbaar mee instellen.

Ik doe dat nog altijd op de ouderwetse manier.
Ik heb ook een Sagemcom Smartwifi modem alleen staat dat nu in bridgemode.
Maar daar zit gewoon 2.4 en 5 GHz wifi op, alleen dan gecombineerd dus je hebt maar 1 SSID naam als ik het goed onthouden heb.

Als je dat wilt veranderen moet je even in loggen op je modem, of via de pc of via die app en dan die twee splitsen, dat gaat vrij eenvoudig.
Gewoon beiden een andere wifi naam geven, opslaan en dan zou het gefixed moeten zijn.
Greetings, Black Tiger
 
Balou
Dag Black Tiger,
Ja, was het maar zo makkelijk.
Maar ik heb blijkbaar Smart WIFI en dan kun je niets meer veranderen.
Ik krijg telkens deze melding:


SmartWifi netwerk gedetecteerd

Geoptimaliseerde instellingen zorgen ervoor dat je SmartWifi-netwerk soepel werkt. Deze instellingen kunnen niet worden uitgeschakeld.



EN HOE KOM IK VAN SMART WIFI AF, NOU DAAR HAD DE HELPDESK OOK GEEN ANTWOORD OP
(Die helpdesk lijkt wel met briefjes te werken, want ik krijg telkens hetzelfde advies: gebruik de app (die niet werkts en die ze zelf niet kennen) Hopeloos
 
Black Tiger
Hallo Balou.

Smartwifi netwerk gedetecteerd? Heb je dan misschien nog van die wifi pods? Want daar kun je niet zomaar iets in veranderen.

Ik gebruik die zelf niet. Maar volgens mij werken die op de wifi instellingen van het modem.
Kun je niet met een pc of laptop in het modem inloggen?
Normaliter is dat http://192.168.178.1 althans in voormalig @home gebied. Ik weet niet of dat in voormalig UPC gebied hetzelfde is.
Greetings, Black Tiger
 
Balou
Hallo Black Tiger,

Ik heb inderdaad een Pod geprobeerd, maar weer verwijderd toen ik zag dat je dan Smart WiFI krijgt waar geen instellingen meer aan te passen zijn.
Maar hoe kom je van die Smart WiFi af, dat weet niemand
Inloggen in het modem lukt ook niet , misschien ook geblokkeerd ??
De helpdesk weet dat ook niet (wat weten ze wel ?)
 
Black Tiger

Quote

Inloggen in het modem lukt ook niet , misschien ook geblokkeerd ??

Hoe bedoel je "lukt niet"? Krijg je geen inlogscherm of heb je geen wachtwoord of waarom lukt het niet?

Als je in oud UPC gebied zit zou het ook 192.168.1.1 kunnen zijn.

Als je problemen blijft houden zou ik anders zeggen probeer het eens op de officiƫle community, daar kun je met je "Mijn Ziggo account inloggen" en daar zitten ook gebruikers van smart wifi die daar geheid meer over kunnen zeggen.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Waar is de 2,4 WiFi', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Fritzbox 7581 achter Connectbox - geen guest wifi Eigen netwerk : 9 20-09-2020
Advertentie