Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
QoS Sitecom 300N WL-342
|
|
OUTLAW |
Geplaatst op 15-11-2009 16:00
|
Activiteit » Utrecht Berichten: 4 Lid sinds: 15-11-2009 |
Hallo iedereen, Ik ben sinds eregisteren trotse eigenaar van Ziggo Alles-in-1 Plus Ik heb alles aangesloten en alles doet het perfect. Ik heb een Ubee modem en een Sitecom 300N WL-342. Aan de router is er 1 Desktop PC en een PlayStation 3. En daarnaast ben ik ook verbonden met een draadloze laptop. Nou is het zo dat als ik of 1 van mijn broers op de PlayStation 3 online zitten te spelen en een ander gewoon loopt te internetten (YouTube ofzo) dat de verbinding met de PlayStation 3 dan heel slecht wordt. Nou heb ik gehoord van een vriend van mij dat het verholpen kan worden d.m.v. Qos. Voor mijn PlayStation 3 heb ik al een statische IP aangemaakt. Nu moet ik alleen nog de QoS instellen, dit kan op de router, maar ik begrijp niet hoe ik het moet instellen. Ik kan een aantal keuze maken maar ik weet niet welke. Als ik nu op Traffic Mapping klik kan ik een verkeerklasse toevoegen en krijg ik het volgende te zien. Ik heb bij 'Lokaal adres' IP Range gekozen (Moet ik hier het IP van mijn PS3 neerzetten en wat moet ik typen achter het ~) maar ik kan ook kiezen voor 'Any, This router en Mac addr'. Bij 'Adres op afstand' kan ik kiezen voor 'Any of IP Range'. Bij Verkeerstype kan ik kiezen tussen 'Any, FTP, VoIP, EMAIL, SNMP, TELNET, WWW, VPN, IGMP, USER DEFINE - TCP, USER DEFINE - UDP of USER DEFINE - IP'. En bij 'Indelen in Doorstuurgroep' kan ik kiezen tussen 'BE, AF1x, AF2x, AF3x, AF4x en EF'. EF heeft het hoogste prioriteit als ik de router mag geloven. Die wil ik dan aan de PlayStation 3 toewijzen. De Sitecom 300N WL-342 is volgens mij geen onbekende router en ik hoop dat er iemand hier is die weet hoe ik het moet instellen BVD Gewijzigd door OUTLAW op 15-11-2009 16:15 |
|
|
Puma |
Geplaatst op 15-11-2009 22:34
|
Activiteit » In de buurt Berichten: 346 Lid sinds: 11-11-2008 |
Je hebt de diverse groepen van QoS en daar kun je zelf een bandbreedte aan toekennen. 3 Mbit voor gamen moet voldoende zijn. Vul dus op die pagina 3096 in bij "EF". De rest kun je opbouwend doen, beginnend met 256 en dan 512 e.d. In volgorde invullen en/of selecteren, van bovenaf: Playstation (niet belangrijk btw) IP range 192.168.0.x (x moet de cijfer zijn die toegekend is aan je playstation) Any Any EF EF |
|
|
OUTLAW |
Geplaatst op 16-11-2009 21:49
|
Activiteit » Utrecht Berichten: 4 Lid sinds: 15-11-2009 |
Bedankt Puma, Ik heb het ingesteld met de Mac Address van mijn PS3 en bij EF heb ik het aantal kbps gewoon op '0' gelaten. De rest heb ik gedaan wat jij gezegd had. Nu blijft de verbinding van mijn PS3 optimaal. Ik heb het getest door op www.speedtest.net mijn download en upload te testen. Toen ik mijn PS3 niet in de QoS had gezet sprong de verbinding van mijn PS3 helemaal naar beneden op het punt dat speedtest mijn uploadsnelheid ging testen. Als speedtest nu mijn uploadsnelheid test blijft de verbinding van mijn PS3 gewoon op zijn hoogst Nogmaals bedankt Gewijzigd door OUTLAW op 16-11-2009 21:50 |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'QoS Sitecom 300N WL-342', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Router: Sitecom WLR-5002 (AC750) | Software vragen | : 4 | 07-03-2016 |
sitecom extender werkt niet met ubee modem | Klacht over Ziggo | : 23 | 28-01-2015 |
Sitecom X6 achter Cisco router. SLECHTER WIFI? | Algemene computer en software vragen. | : 21 | 06-06-2014 |
geen internet met sitecom wifi range extender n600 | WiFi, draadloos netwerk | : 4 | 05-12-2013 |
Accesspoint op Ubee EVW 3200 instellen (Sitecom WL-330) | Hardware instellingen | : 24 | 15-04-2013 |
Advertentie