Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
Samsung UE46B7020 drukt intenet weg
|
|
Vliegfan |
Geplaatst op 25-03-2010 01:45
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 2 Lid sinds: 25-03-2010 |
Onderstaande stuurde ik naar Samsung servicedesk. Wellicht ben ik niet de enige met dit probleem...Weet nog niet of het aan de TV of aan de Ziggokant ligt Half februari kocht ik de prachtige UE46B7020. Ondanks het geweldige beeld en mooie opties heb ik vanaf het begin een probleem. Ik heb internet en Digitale Televisie van Ziggo. Aansluiting bestaat uit SOP in de muur/Scheidingsmodule Data,TV,Radio/Modem/router. De TV aangesloten op de TV Coax van de scheidingsmodule. De nieuwe TV hangt zoals gezegd aan de (onveranderde t.o.v. voorheen) coax aansluiting en de LAN aansluiting naar de router. Als ik de TV aanzet(met de antennekabel aangesloten) dan wordt mijn internet dataverkeer volledig geblokkeerd. Het lijkt dan ook of er "lekstroom" uit de TV komt over de antennekabel. (hij prikkelt licht electrisch op de huid) Ik heb het volgende al geprobeerd: 1) TV geaard aangesloten > nil verschil 2) Antennekabelstekkers gecontroleerd op kortsluiting tussen kern en mantel > all OK. 3) Met TV aan, antenne los > Internet werkt weer. 4) Met TV aan, LAN los, Ant aangesloten > Internet geblokkeerd. 5) Andere TV aangesloten op zelfde Coax aansluiting en aangezet > Internet normaal. Het ligt dus zeer waarschijnlijk aan een storing in de TV of een data communicatie instelling die ik niet kan vinden, noch veranderen. Graag uw hulp want dit is uiteraard onwerkbaar. Mvg, R |
|
|
mesa57 |
Geplaatst op 25-03-2010 10:07
|
![]() Expert ![]() » Mijdrecht » Alles-in-1 Extra » Ubee EVM320B » Netgear wndr3700 » TV Standaard » CI+ Module SMiT Berichten: 626 Lid sinds: 11-11-2009 |
Data communicatie instellingen zijn er niet. Althans niet die je kunt beinvloeden. SOP in de muur heb ik nog nooit van gehoord. En dat scheidingsmodule wat je noemt is ook erg vaag. Wat is dat voor module en hoe heb je daar het modem en de TV op aangesloten. Verder lijkt het me dat de TV de oorzaak is gezien het probleem optreedt sinds je die aangesloten hebt. Ik vermoed stoorsignalen van de TV naar het modem. Maar dan kan ook als je de boel verkeerd hebt aangesloten. |
|
|
MisterSenseo |
Geplaatst op 25-03-2010 12:53
|
![]() Beheerder ![]() » Thuis » 2531XC » Internet Extreme » FRITZ!Box 6690 Cable » TV Complete » Media Next Berichten: 2612 Lid sinds: 03-11-2009 |
Ik denk dat er AOP en splitter bedoeld wordt. Aangesloten dus volgens de handleiding. Splitter ertussenuit halen en de signaalversterker direct in AOP oftewel wandcontactdoos en dan werkt de digituner beter,maar LAN zal uitgeschakeld blijven,door een signaal impuls van Ziggo. Met vriendelijke groet, MisterSenseo
De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor ! |
|
|
Vliegfan |
Geplaatst op 25-03-2010 16:23
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 2 Lid sinds: 25-03-2010 |
Hallo, dank voor de reacties. Ref Mesa57: SOP is signaal overname punt. (term o.a. van Hirschmann) Module is het blokje dat Ziggo verstrekt om Data, TV en Radio te scheiden. Niet zo vaag toch ![]() Ik ben er overigens uit. 1 van mijn Supra HF100 HDMI kabels geeft interferentie op mijn Router terwijl die gen fysieke connectie hebben. Na lang door hobby'en ben ik er achter gekomen dat de klacht verdween als ik juist die HDMI kabel losnam van de TV. Ik heb de kabel vervangen en het probleem is weg. Wel bijzonder dat zowel LAN als wifi in de router werden weggedrukt, toch? Alle voedingen lopen overigens over een Monster HTS1000. Mvg, Rob |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
![]() ![]() |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Samsung UE46B7020 drukt intenet weg', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 | WiFi, draadloos netwerk | : 12 | 15-02-2021 |
wifi met Samsung S20 | WiFi, draadloos netwerk | : 4 | 05-06-2020 |
koppelen van Philips TV met samsung Radio | Ziggo Gebruikers Groep | : 8 | 02-02-2018 |
Samsung SMT C7140 | Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. | : 5 | 31-10-2017 |
Geen EPG op Samsung Smart TV | Digitale radio of televisie storing | : 5 | 17-08-2016 |