Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Voeg je eigen plaatje met snelheidsresultaten toe!
meteor
952022086

Ongeveer 17 minuten later.
Ik vraag me af waar ze mee bezig zijn bij Ziggo.
Dit is hier de laatste weken regelmatig zo.
Daarvoor nooit problemen gehad.

meteor
952031054

En 9 minuten later......
Gewijzigd door meteor op 13-09-2010 22:56

guicher
Joehoew....

Volledige snelheidsverhoging is in bij mij door gevoerd nadat ik de modem een keer volledig (30/30/30) heb gereset....

954186574

YouBee
Howdie,
Sinds 3 dagen ook de trotse eigenaar van het Ubee modem, heb mezelf er inmiddels maar naar vernoemd als YouBee.

Mijn modem doet hetzelfde als bij quicher. Bij opstarten computer haal ik de volle snelheid van 120 Mbit maar na enige tijd (aantal uren) loopt de snelheid terug. Dan is die opeens rond de 90 en zakt door naar 40.

Maar ik heb uitgevonden dat als ik mijn computer opnieuw opstart ik wer de volle 120 Mbit heb. Ik heb dit nu een aantal maal gedaan en elke keer opnieuw werkt dit. Het lijkt wel of het mogelijk met het besturingssysteem (Vista 64bit) te maken heeft of een combinatie van Vista en modem. Het is raar maar zodra de snelheid is gedaald en ik reboot de PC dan zit ik weer op 120 Mbit.

Uiteraard zijn al mijn lan-drivers geupdate en heb ik alles nagekeken. Wellicht dat er een techneut is die hier weer iets verder mee komt. In ieder geval probeer het eens als je snelheid daalt. Het is niet ideaal en ik wil gewoon een altijd goed werkende snelheid van Ziggo. Ben niet voor niets overgestapt van Plus naar Extra. En elke extra opstarten zal toch niet de bedoeling zijn Grin

YouBee

Codemeister
Gebruik je de standaard driver die aanwezig is in Windows? Zo ja: download de meest recente driver van de website van de fabrikant. Verwijder via 'Apparaatbeheer' de bestaande netwerkadapter (LAN-verbinding). Laat vervolgens de computer opnieuw zoeken naar apparatuur, en verwijs uiteindelijk naar de folder waar je de driver hebt gedownload.

YouBee
nee ik gebruik niet de standaard driver. Ik download altijd de meest actuele driver van de fabrikant zelf. Helaas daar kan het dus niet aan liggen. Toch bedankt voor het meedenken.
Het moet echt in iets anders zitten., Ik heb aardig verstand van computers en OS's maar dit kan ik niet vinden.

kobus1960
Pak het vorige stuurprogramma eens, zo gebeurd in apparaatbeheer.
Het nieuwste is niet direct het beste, je hebt immers ook niet het nieuwste
apparaat, dan zou je elke 6 weken een nieuwe moeten kopen.

YouBee
met de vorige had ik het rpobleem vandaar mijn update van de driver.
Het lijkt gewoon wel op een soort lekstroom. Je zet hem aan en hij geeft 120. Naarmate hij langer aanstaat wordt de snelheid lager.
Na opnieuw opstarten van de computer weer de volle 120 Mbit.
Er zit gewoon ergens een gaatje in de kabel Angry Het is echt vreemd dat de snelheid afneemt.
Hebben meer mensen hier last van ?

kobus1960
Hopelijk een overbodige vraag, maar je start toch niet een NZB of Torrent progje gelijk op?
Waarbij een laatste ook nog een gelijk gaat sharen?

YouBee
nope en vragen zijn nooit overbodig Wink
Nee ik start niets extra's op en share ook niets. Heb al paar maal uitgeprobeerd om PC gewoon aan te laten staan en af en toe internet te gebruiken.
Na verloop van tijd neem de snelheid gewoon significant af en moet je de pc herstarten en hoppa weer 120 Mbit.
Heel vreemd allemaal. Mogelijk dat het in de chipset zit v/h ubee modem. Die werkt met 8 kanalen en het lijkt wel of hij met steeds minder kanalen gaat werken.
Bij nieuwe start pingt de pc naar router en wellicht dat hij hierdoor "wakker" schrikt en weer 8 kanalen gebruikt. Wild quess.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Voeg je eigen plaatje met snelheidsresultaten toe!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Hoort elk appartement een eigen groene ziggo aansluiting te hebben. Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 6 03-03-2016
Ziggo komt met eigen gratis sportzender Ziggo nieuws : 9 30-08-2015
Transport Tycoon Eigen Server hoe?: Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 23-05-2015
Eigen router + Ubee UVW 3200 Hardware instellingen : 19 23-09-2014
tv pp werkt niet onder eigen account Klacht over Ziggo : 11 21-03-2014
Advertentie