Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Voeg je eigen plaatje met snelheidsresultaten toe!
MaXMhZ
Ja. Die speed test resultaten zijn geen van allen te vertrouwen. De betrouwbaarheid is helemaal zoek als je een paar maal achter elkaar test. Dan kunnen er ook nog data packets in router buffers blijven hangen die dan plotseling bij een volgende test "losschieten" en voor een extra boost zorgen.

YouBee Om uit te zoeken of het inzakken van de snelheid aan het Operating Systeem ligt is er een HEEL eevoudige methode.

Ga even naar http://ubuntu.com en download een ISO van Ubuntu 10.4LTS. Die kun je naar CD branden. Daar boot je mee op (even instellen in BIOS). Je draait dan direct vanaf CD Ubuntu 10.4. Dit is een volledig werkend systeem met browser en al. Je kunt gewoon je hard drives gebruiken (of pak even een USB stick) om dingen op te slaan.

Geen ge-emmer met drivers of instellingen, booten en werken maar.

Mocht het OS je bevallen, wat goed mogelijk is, dan heb je een scala aan opties om te installeren. Het loopt zelfs perfect vanaf een USB stick (4GB of groter). Ik draai hier al tijden op Ubuntu. Het bevalt mij zeer goed. Op dit moment heb ik een dual boot met XP 32bit SP3 en Ubuntu 32bit 10.4 M$ mag Vista en 7 houden. Ubuntu boot hier op in onder 5 sec vanaf SSD als ik mijn 6 USB drives (9TCool afkoppel. De Ubuntu CD is zeer handig om achter de hand te hebben. Je hebt dan altijd een gegarandeerd malware-vrij werkend systeem achter de hand. Er is ook nog eens de boot-optie (via menu) om memtest86 te starten om je RAM geheugen te testen. Ubuntu heeft Mozilla Firefox aan boord. Ik heb de X-Marks add on geinstalleerd. Die zorgt er voor dat alle wachtwoorden en Bookmarks onder XP en Ubuntu gesynchroniseerd zijn. Waar ik ook inlog, ik heb mijn Bookmarks en wachtwoorden binnen mum van tijd beschikbaar in Firefox Grin Aanrader.

soverbosch
Mijn snelheid is deze 978062650, hij zou echter 120Mbps moeten zijn ... als ik de modem reset is de snelheid 20Mbps ...

Undertaker
Bedraad of Draadloos?

MaXMhZ
Heb je het al geprobeerd met de computer direct via een cat.6 kabeltje aangesloten op de kabelmodem? Heb je minimaal cat.6 kabels in je netwerk en heeft je router gigabit poorten?

soverbosch
Draadloos, maar het is gewoon vreemd dat de download snelheid soms lager is dan de upload. Dit kwam het eerst voor een aantal dagen geleden en van de helpdesk moest ik de modem resetten (minstens halve minuut uit) omdat de al 121 dagen onafgebroken aan was geweest. Heb dit gedaan en idd de snelheid was hoger, maar nu (dat is wel geteld 4 dagen later) heb ik weer vergelijkbaar probleem, echter na verloop van tijd verdween het probleem (iig de snelheid werd beter). Heb trouwen een G draadloos netwerk, dus zou ook wel wat hogere snelheid verwachten dan die 22 Mbps die ik nu gemiddeld meet.

MaXMhZ
22M met een G draadloos net werk kan wel. Naast de data wordt er ook nog veel handshake data verstuurd. Ook kunnen er storingsbronnen in de buurt zijn die de snelheid omlaag brengen zoals andere netwerken, DECT telefoons, mobieltjes, en nog meer.

Bij gebruik van sommige toepassingen (bijvoorbeeld BitTorrent) kan de verbinding "dichtslibben" bij langdurig gebruik. Ik zou minstens 1x per dag resetten bij gebruik van bittorrents.

soverbosch
Jij beschrijft hier een probleem met de draadloze router (in mijn geval een eigen linksys router) echter de problemen zitten in de kabelmodem van Ziggo (iig daar lijkt het op) Volgens mij is er pas geleden een update geweest van die modem (had op eens geen internet meer en toen ik ging was de modem opnieuw aan het initialiseren) en sinds die tijd treden deze problemen op ... (of ik heb er opeens een grootverbruikende buurman in de buurt gekregen)

soverbosch
Ik heb ziggo alles in 1 extra, en als ik me niet vergis heb ik dan een snelheid van 100Mbps (hier in enschede dan zelfs 120Mbps maar aangezien ik (nog) geen cat6 kabel heb, vreemd trouwens dat die kabelmodem nog met cat5e kabel kwam zal ik die 120Mbps zeker niet halen)

MaXMhZ
Met Alles in 1 extra heb je 120Mb/10Mb als de verhoging is doorgevoerd, wat in Enschede het geval zou moeten zijn.

In Oldenzaal heb ik op dit moment:
(cat.6 bedraad met gigabit router)

92930963f6e1f7721c5f4cba8610785e2g

Met de laatste verhoging (najaar 2010) voldoet cat.5e niet langer. Voordien kon cat.5e de snelheid nog wel aan (tot 100Mbps gaat het nog wel).
Gewijzigd door MaXMhZ op 05-10-2010 21:12

soverbosch
Dit is de mijne d9243abe4829f2eb2ac15b46ea510f0b6g
Gewijzigd door soverbosch op 05-10-2010 21:28

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Voeg je eigen plaatje met snelheidsresultaten toe!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Hoort elk appartement een eigen groene ziggo aansluiting te hebben. Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 6 03-03-2016
Ziggo komt met eigen gratis sportzender Ziggo nieuws : 9 30-08-2015
Transport Tycoon Eigen Server hoe?: Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 23-05-2015
Eigen router + Ubee UVW 3200 Hardware instellingen : 19 23-09-2014
tv pp werkt niet onder eigen account Klacht over Ziggo : 11 21-03-2014
Advertentie