Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Voeg je eigen plaatje met snelheidsresultaten toe!
MaXMhZ
Inderdaad veel te laag. Die 4,8 Mb upload heb ik ook een hele tijd gehad totdat een paar weken terug ik ineens een uur storing had. Nadien het modem eraf gehaald en er weer op, en sindsdien ging het eerst een paar weken modderen met dan weer goede snelheid, dan weer laag. Sinds een paar weken is het nu stabiel 120M/10M (iets hoger zelfs).
Ik ou even met Ziggo bellen. Volgens mij zit Enschede al langere tijd op 120M/10M, of zou daar op moeten zitten.

Je hebt dus echt wel cat.6 of hoger kabels, een gigabit netwerkkaart of moederbord, een router met gigabit poorten, en een redelijk moderne computer nodig.

Heel misschien dat het met 802.11n werkt, maar in met 802.11b/g dus niet.
Gewijzigd door MaXMhZ op 05-10-2010 21:35

soverbosch
Klopt, heb een tweetal weken geleden opeens heel even storing gehad (aantal minuten), de modem reinitialiseerde opeens en daarna deed hij het gewoon. Na twee weken kreeg ik opeens wisselende snelheden en heb toen Ziggo gebeld die mij het advies gaven de kabelmodem een tijdje uit te zetten en dan weer aan. Dit hielp een dag en daarna weer lage snelheden (de snelheid was beter, rond de 20Mbps .. dus niet de 120 Mbps .. maar dat is beter dan 7Mbps of lager). Volgens Ziggo was er niks mis met de kabelmodem maar lag het aan het feit dat de modem al 120 dagen aan had gestaan en de buffers volgelopen waren ...

MaXMhZ
Makkelijk op te lossen als het aan volgelopen buffers ligt, waar ik niet zo in geloof. Gewoon ook de router uit, samen met de computer en de kabelmodem.
Dan modem aan, wachten tot hij klaar is met de verbinding opzetten, router aan, weer wachten, computer aan. Dan zijn in ieder geval alle apparaten weer geinitialiseerd en zou je dus volledige 120M/10M moeten hebben.

soverbosch
En nu zit de snelheid weer op 22,1 Mbps up en 9.0 Mbps down ... Shock

MaXMhZ
Cat.5e is zover ik weet cat.5 kabel met afscherming en is geschikt voor een 10M/100M netwerk. Niet voor een gigabit (1000M) netwerk, en ook niet voor 120M van Ziggo. Mijn eigen cat.5e kabel haalt in ieder geval de 1120Mb nooit of te nimmer. Er zijn wel cat.5eFTP kabels die voldoen, maar met cat.6 zit je beter en hier heb je misschien langer iets aan in geval Ziggo nog eens hoger gaat met snelheden.

soverbosch
Nope gewoon wifi .. dus ik verwacht niet een snelheid hoger dan 54Mbps te krijgen... draai Mac OS ....

MisterSenseo

soverbosch schreef:
Nope gewoon wifi .. dus ik verwacht niet een snelheid hoger dan 54Mbps te krijgen... draai Mac OS ....

Met 54G WiFi ga je echt geen hogere snelheid halen dan die 22/9 Mbit.
Verslik je niet in de theoretische snelheid !
In de praktijk haal je niks meer dan je nu haalt.
Met DraftN ( 300 Mbit ) haal je zelfs de snelheid van AiE Extra niet.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !

MaXMhZ
Heb je al een ander WiFi kanaal geprobeerd?

Soms zitten er te veel netwerken op een kanaal die elkaar dan storen.

soverbosch
Ga dat zeker doen ... maar dan morgen aan begin van de avond .. snelheid lijkt nu weer redelijk stabiel te zijn ... zal het dan toch met gebruik in de buurt te maken hebben???

MaXMhZ
Het zou heel goed aan netwerken in de omgeving kunnen liggen.

Met een windows machine en InSSIDer zou je gemakkelijk een rustig kanaal op kunnen zoeken. Jammer van dat MacOS. Geen idee of er iets dergelijks voor MacOS is.
Gewijzigd door MaXMhZ op 05-10-2010 22:47

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Voeg je eigen plaatje met snelheidsresultaten toe!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Hoort elk appartement een eigen groene ziggo aansluiting te hebben. Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 6 03-03-2016
Ziggo komt met eigen gratis sportzender Ziggo nieuws : 9 30-08-2015
Transport Tycoon Eigen Server hoe?: Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 23-05-2015
Eigen router + Ubee UVW 3200 Hardware instellingen : 19 23-09-2014
tv pp werkt niet onder eigen account Klacht over Ziggo : 11 21-03-2014
Advertentie