Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Voeg je eigen plaatje met snelheidsresultaten toe!
kobus1960
Budget koffie ivm prijzen Ziggo?? Grin

MisterSenseo
Niet om te bluffen maar mijn manier van Senseo drinken is zomaar 5 keer zo duur als gewone koffie zetten..........dit ff geheel off topic..........PfftPfftPfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !

ArsLP
1034125095

1034122439

Alles in een PLUS.....niet verkeerd dus!
En dat draadloos via Ubee modem, Netgear wnr2000v1 met een Sweex LW313 afstand PC Netgear ongeveer 15 meter door een betonnen muur en vloer met vloerverwarming.
De buitenkast van Ziggo staat ongeveer 5 meter van mijn huis.
Gewijzigd door ArsLP op 17-11-2010 16:45

mesa57
@skaars : sluit je pc eens direct op het modem aan, reset het modem.
Als je dan verbinding hebt, doe dan eens speedtest.net naar server Amsterdam en laat ons het resultaat weten als dat anders is.

kobus1960
Mag ik je aanraden server Naaldwijk eens te gebruiken voor doorlopend testen?
Deze is voor mij de afgelopen jaren de meest stabiele gebleken.
Het is in ieder geval zaak altijd dezelfde server te gebruiken om geen vertekend
beeld te krijgen.

MisterSenseo

skaars schreef:

mesa57 schreef:
@skaars : sluit je pc eens direct op het modem aan, reset het modem.
Als je dan verbinding hebt, doe dan eens speedtest.net naar server Amsterdam en laat ons het resultaat weten als dat anders is.

1040511054

Dit is het resultaat als ik direct verbonden ben. Maar als ik het via de router doe dan gaat het eerst een paar uur (denk ik) goed, en dan ineens klapt het dicht. nu gaat dit goed, maar het zal mij niets verbazen als het straks weer traag wordt.

Probeer jij je LAN IP eens te veranderen naar 192.168.123.254 en deel DHCP uit van 192.168.123.150-192.168.123.250 ?
Ik krijg sterk het idee dat er een zeer enthousiaste DHCP over het Ziggo netwerk loopt en dat die conflict met jouw Linksys router.
Linksys routers hebben namelijk precies hetzelfde LAN IP als het Ubee modem tijdens opstarten of DHCP IP renew van Ziggo.
Dit IP is dus 192.168.1.1 en door het te veranderen heb je geen kans meer op conflicten.

Succes,

MisterSenseo

skaars schreef:
[quote]kobus1960 schreef:
Mag ik je aanraden server Naaldwijk eens te gebruiken voor doorlopend testen?
Deze is voor mij de afgelopen jaren de meest stabiele gebleken.
Het is in ieder geval zaak altijd dezelfde server te gebruiken om geen vertekend
beeld te krijgen.

Oke, gedaan wat jij zei;

Over het algemeen blijft dit even standhouden, via de router weliswaar. Die is onmisbaar. Maar naar verloop van tijd is het weer "feest".

Dus is je internetverbinding zelf in orde en ligt de fout in je router,nu nog uitvissen waar het precies aan ligt..........Wink

MisterSenseo
Ik weet niet hoe vaak er vanuit Ziggo een IP renew is naar je modem.
Verklaren kan ik het dus niet,wat ik wel weet is dat tijdens IP renew of opstarten van je modem het IP gelijk is aan dat van je Linksys router.
Door die een andere range te geven heb je sowieso geen conflicten,wat misschien het probleem wel eens zou kunnen oplossen.
Ik werk al jaren met die IP range omdat ik nooit in dezelfde range wil zitten als mijn modem en ik heb dit soort problemen ook nog nooit gehad.
Toeval ?
Misschien..............maar het kan ook zomaar de oplossing zijn,ik gok ook maar wat..............Pfft
.

MisterSenseo
LOL,die opmerking is voor jouw rekening,maar succes met je probeersel...........Wink

mesa57
Raar, in mijn router staat :
Lease verkregen 7 dagen, 0 uur, 0 minuten
Lease verloopt 6 dagen, 8 uur, 20 minuten

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Voeg je eigen plaatje met snelheidsresultaten toe!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Hoort elk appartement een eigen groene ziggo aansluiting te hebben. Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 6 03-03-2016
Ziggo komt met eigen gratis sportzender Ziggo nieuws : 9 30-08-2015
Transport Tycoon Eigen Server hoe?: Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 23-05-2015
Eigen router + Ubee UVW 3200 Hardware instellingen : 19 23-09-2014
tv pp werkt niet onder eigen account Klacht over Ziggo : 11 21-03-2014
Advertentie