Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Voeg je eigen plaatje met snelheidsresultaten toe!
bond708
Cisco linksys wrt160nl n-router.
Welke raad je me aan? Heb op mijn kantoor eens een zgn pro-Cisco gehad.
Die had een bereik van 5 meter maar kostte 2000 euro. Dus weer overgestapt op
simpeler model.

Alvast dank.
Alles-in-1.
De snelheid ook

MaXMhZ
Ik heb hier ook ooit de 160N gebruikt.

Deze router kan Alles in 1 extra snelheden niet aan omdat de WAN en LAN poorten alleen 10Mb/100Mb zijn.

De WRT 160N is dus geen gigabit router (1000Mb/s poorten).

Op dit moment heeft Alternate een Linksys E3200EW in de aanbieding;

http://www.alternate.nl/html/shop/pro...eId=696758

Dat is wel een gigabit router, en heeft ook dual-band aan boord (2,4 GHz en 5GHz) waardoor minder storing van andere netwerken te verwachten is en hogere WiFi snelheden.

Zelf heb ik de DLink DIR-655 gigabit router gebruikt toen ik nog Alles in 1 extra had. Die deed het ook prima bekabeld. Voor WiFi is op mijn lokatie niet veel geschikt. Er zijn veel te veel WiFi netwerken actief hier, en natuurlijk allemaal op 2,4GHz en totaal dicht getimmerd met encryptie en beveiliging. Daar kun je je wel doorheen hacken, maar de verbinding blijft gewoon slecht via WiFi.
Gewijzigd door MaXMhZ op 02-01-2012 23:26

Puma
Dat is niet het snelste beestje meer. Maar meer dan 29 moet sowieso mogelijk zijn. Limiet van dat ding zit zo rond de 68 Mbit bekabeld.

Een goede snelle router is onder andere de Netgear WNDR3700. Werkt ook goed met Ziggo.

Test je snelheid eens rechtstreeks op het modem zonder router. Kijk of je dan de snelheid wel haalt.

MaXMhZ
Goed advies Puma.

Ik zie dat jij ook de DLInk DIR-655 gebruikt. Nog steeds prima voor Alles in 1 extra. Dus dat zou ook een goede zijn.

De DIR-655 zou onder de €70 wel moeten zijn te kopen. Even google gebruiken en naar de beste aanbieding zoeken. Koop er meteen een Cat.6 ethernet kabeltje bij. Smile

Er zit trouwens wel een kort cat.6 kabeltje bij de DIR-655 als ik het mij goed herinner.

bond708

Puma schreef:

Dat is niet het snelste beestje meer. Maar meer dan 29 moet sowieso mogelijk zijn. Limiet van dat ding zit zo rond de 68 Mbit bekabeld.

Test je snelheid eens rechtstreeks op het modem zonder router. Kijk of je dan de snelheid wel haalt.

Rechtstreeks op het modem haal ik 81 Mbps download en 9,5 upload.
Alles-in-1.
De snelheid ook

MaXMhZ
Dat lijkt mij OK. snelheidstests zitten vaak tot wel 40% onder de werkelijke waarde. Dit kun je zien door onder Ubuntu System Monitor de netwerk snelheid in de gaten te houden terwijl je een grote file download naar een snelle drive (GEEN USB 2.0 drive). Onder Windows zou je dit moeten kunnen doen met een netwerk monitor als Net-Peeker of Task Manager.
Kijk even onder je Netwerk kaart eigenschappen of QoS is ingeschakeld, en doe dit ook in de router. Per QoS raak je tot 20% snelheid kwijt.

Uitschakelen dus voor je test.

Ook een router herstart voor de test kan helpen.
Gewijzigd door MaXMhZ op 03-01-2012 11:06

Eduard097
ik heb mijn modem gereset en dit is het resultaat ik heb ziggo alles in 1 plus Wink
Eduard097 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

MisterSenseo

Eduard097 schreef:

ik heb mijn modem gereset en dit is het resultaat ik heb ziggo alles in 1 plus Wink

Niet echt veel op aan te merken hè ?
Mooie snelheid.........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !

kobus1960
Ik zou in het router aanbeveling verhaal ook de volgende TP-Link TL-WR1043ND willen aanbevelen, wereld ding.

Arienho
1835221320

Heb net ook ziggo alles in 1 extra

Monteur heeft alles geinstalleerd, maar me ITV doet het nog niet geen signaal hij hebt alles geprobeerd, als goed is komt er een ziggo monteur nu, hij zou afspraak maken denk dat hij iets open moet zetten ofzo, En me internet is beetje aan de lage kant
Kobus weet vast wel misschien wat het kan wezen, het hoort 120m/b te zijn.

Gr.
Arie.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Voeg je eigen plaatje met snelheidsresultaten toe!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Hoort elk appartement een eigen groene ziggo aansluiting te hebben. Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 6 03-03-2016
Ziggo komt met eigen gratis sportzender Ziggo nieuws : 9 30-08-2015
Transport Tycoon Eigen Server hoe?: Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 23-05-2015
Eigen router + Ubee UVW 3200 Hardware instellingen : 19 23-09-2014
tv pp werkt niet onder eigen account Klacht over Ziggo : 11 21-03-2014
Advertentie