Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Aansluiting etagewoning 1a, 1b, 1c etc..
fley
Hoi iedereen,

Gister heb ik mijn pakketje van ziggo ontvangen met de daarbij behorende aansluit spullen. Nu heb ik niet een normale woning waar ik de WCD die op de groene (hoofdaansluiting) kabel zit kan vervangen. Omdat ik dus in een zogenaamde "etagewoning" woon komt er een hoofdaansluiting binnen die wordt opgesplitst en verdeeld over de 3 appartementen. Ook heb ik geen stroompunt in de meterkast waar ik wil gaan aansluiten. Zelf had ik het volgende idee om te gaan doen.

- Bepalen welke kabel in de meterkast naar mijn appartement loopt. (testen met t.v in de wandcontactdozen in het appartement, 1 voor 1 een kabel losdraaien)
- De door Ziggo geleverde WCD op mijn kabel aansluiten en hier mijn kabel op doorverlengen.
- De door Ziggo geleverde verdeler in mijn appartement op de al bestaande WCD aansluiten en daar mijn modem op zetten.

Volgens mij moet dit (al dan wel of niet met signaal vermindering) lukken, de vraag bij mij is meer, of de door ziggo geleverde WCD het signaal van internet "maakt" en doorverbind naar de kabel die je daar op aansluit, of gaat dit heel anders?

Ik heb namelijk al geprobeerd om de verdeler direct op de bestaande WCD in het appartement aan te sluiten samen met de modem, echter kreeg de modem toen geen verbinding.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen of de theorie een beetje klopt, of niet en mij nog een tip kan geven.

Greets!

mailpim
Ik kreeg met alles in 1 extra een versterkers met 4 aansluitingen erop. Elke aansluiting voor een steeds groter wordende afstand. Handig om deze op de hoofdaansluiting te zetten en vandaar uit verder werken.

mesa57
Als het signaal opgesplitst wordt naar 3 appartementen, dan zal dat waarschijnlijk doormiddel van een versterker gebeuren. Ik denk dat daar het probleem zit. De versterker moet namelijk retourgeschikt zijn om internet te kunnen gebruiken.
Het verbaast me trouwens dat je uberhaupt internet kon aanvragen. Dat kan alleen als de aansluiting op jou naam staat ?
Verder : als jij internet hebt, kan dat in de andere appartementen niet meer.

fley

mesa57 schreef:
Als het signaal opgesplitst wordt naar 3 appartementen, dan zal dat waarschijnlijk doormiddel van een versterker gebeuren. Ik denk dat daar het probleem zit. De versterker moet namelijk retourgeschikt zijn om internet te kunnen gebruiken.
Het verbaast me trouwens dat je uberhaupt internet kon aanvragen. Dat kan alleen als de aansluiting op jou naam staat ?
Verder : als jij internet hebt, kan dat in de andere appartementen niet meer.

Bedankt voor je reactie. Ik denk idd dat er een versterker staat waar de hoofdaansluiting binnenkomt. Ik heb een nieuwe versterker met retoursignaal besteld en ga dat eerst proberen, als dat t niet is is het game-over Wink
Gewijzigd door fley op 06-11-2010 14:29

kezeltje
Maar kan de VvE van een appartementencomplex wel een Ai1 aansluiting van Ziggo aanvragen voor het hele complex?

mvg,
Jan
Make a daily backup of your obsolete files. Clap

mesa57
De Vve zou gebruik moeten maken van TV op maat interactief.
Zie http://www.ziggozakelijk.nl/televisie...f/algemeen

fley
Ik weet niet hoe dat allemaal geregeld is destijds, ik laat nog wel even weten of het werkt wanneer ik de versterker binnen heb.

Grts

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Aansluiting etagewoning 1a, 1b, 1c etc..', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo aansluiting niet opgeleverd nieuwbouw Algemeen : 3 25-10-2019
Onbekende aansluiting op mijn netwerk Computer vragen : 11 12-11-2017
Hoort elk appartement een eigen groene ziggo aansluiting te hebben. Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 6 03-03-2016
aansluiting Baarle Hertog Belgie Algemeen : 4 12-01-2016
Huis aansluiting verplaatsen! Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 6 23-12-2015