obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Opeens geen 2de IP meer
sausje
Hallo,

Ik heb, omdat ik problemen had met een 8 kanaals modem de UBEE, nu een 4 kanaals Arris gekregen.
Nu heb ik een gigabit switch ertussen staan die geen DHCP server heeft, deze heeft de afgelopen 1.5 maanden per pc verschillende ip's uitgedeeld (2 stuks).
Met dit modem nu krijg ik of met de 1 verbinding of met de andere, maar niet meer met 2 tegelijk.

Zojuist met ziggo plus helpdesk gebeld en die geven ook aan dat er max 2 ip's per huishouden uitgedeeld worden.

Kan het zijn dat het Arris modem dus geen 2 ip's uitdeeld? Zo ja, wat zou ik in mijn geval moeten doen?

Aangezien gigabit routers nogal duur zijn nu nog, is deze optie echt de laatste.


ps. de gewoonlijke reset van alles heb ik ook al uitgevoerd, dit verhielp het probleem niet.
 
MisterSenseo
Natuurlijk werkt een reset niet,want een reset is in dit geval niet van toepassing,met een switch zonder DHCP server is het al verbazend dat je met 2 pc's tegelijk kon internetten,ik heb daar nog nooit van gehoord.
Een Ziggo modem is een dood modem,oftewel hij deelt het WAN IP uit aan de eerste gebruiker,wil je meer gebruikers erop aansluiten is een router of switch met DHCP verplicht.
Als je geen AiE extra hebt hoef je geen dure router te kopen,dan kun je het af met een router van 2 tientjes,heb je wel AiE extra dan kost het je simpel een gigabit router.
Of je neemt een goedkope router en je hebt dan niet je volledige snelheid.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
sausje
Maar hoe kan het dan dat ik voor anderhalve maand lang 2 ip's heb gekregen van het UBEE modem, en van het Arris nu niet?
 
MisterSenseo
Goeie vraag,heb ik geen verklaring voor.
Misschien krijg je per huishouden 2 IP's zodat je bij storing of whatever na resetten een nieuw IP krijgt,en dat jij deze 2 IP's tegelijk gebruikt hebt.
Volgens mij kan dat niet eens maar het is blijkbaar gebeurd bij jou.
Je zult simpelweg een router moeten aanschaffen,je kunt daarna achter die router je switch gewoon gebruiken,voor als je meer dan 4 pc's wilt aansluiten.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
sausje
En daarbij gaf de ziggo plus medewerker aan dat 2 ip's wel gewoon moest kunnen, en ook de opstelling die ik in het thuis netwerk gebruik. Frown

Ik begrijp er echt geen f meer van hoezo die nu moeilijk doet.
 
MisterSenseo
Als Ziggo beweert dat het gewoon moet kunnen dan mag de bewuste medewerker met een oplossing komen want ik heb er nog nooit van gehoord en wie het weet mag roepen.............Pfft
Helemaal vreemd is al dat je als vervanging voor je Ubee een Arris hebt gekregen want iedereen krijgt tegenwoordig een Cisco modem,en de afgelopen 2 jaar zijn alle Arris modems al vervangen voor Ubee modems,dus welk een rare situatie hebben we hier nu mee te maken ?!?!?!?!?
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
sausje
Naja lang verhaal,

Het begon in princiepe hiermee: http://ziggo.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=2181

en die is vandaag gekomen, heeft alles nogeens nagekeken, en maar me contactpunt helemaal vernieuwd.
Was die net 5min de deur uit, begon het probleem weer.
Gelukkig was die nog in de auto zijn lunchpauze aan het houden, dus perfecte timing.
Ook nu zag die gelukkig een probleem maar niet waar het aan zou kunnen liggen.
Als laatste oplossing heeft die dan ook zoals ik zei mijn 8 kanaals UBEE modem opgeruild voor een 4 kanaals Arris... Nu weet ik niet precies zelf hoe dat zit met die kanalen, maargoed. Tot nu toe werkt het internet gewoon weer, behalve nu dus dat 2 ip's probleem.

Aangezien ze nu dicht zijn bij ziggo plus helpdesk, zal ik morgen ff terug moeten bellen.

Dacht dat misschien hier iemand mij sneller zou kunnen helpen aangezien er misschien hetzelfde probleem zich ergens anders voorgedaan zou hebben.
 
MisterSenseo
Je hebt me wel aan het denken gezet met je 2 IP's ik ga dat zeker uitproberen,aangezien ik 2 routers,2 GB switches en een Ubee modem heb.........Pfft
Maar normaal gesproken zou een kabelmodem 1 IP uit moeten geven naar een router en daarna verspreiden met LAN IP's naar computers en die kunnen dan via gateway allemaal tegelijk internetten.......
Zo zou het behoren te werken.........hihi.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
sausje
kijk maar eens naar die vids, daar zie je bij de speedtest het ip van mijn gamepc, en de TS server die draaid op de pc naast mij, die hebben beide totaal andere ip's en het ging ook via ziggo servers, aangezien ping daar ook opliep (en dat zou dus niet zijn als dat via local ging)
 
Zippo
Van je kabel modem krijg je een WAN ip adres. Normaal gesproken 'ontvangt' je pc dit door middel van DHCP. Je kunt echter dit ip via de netwerkeigenschappen uitlezen en het dan statisch / vast in de pc zetten.

In het verleden bleef dan je internet verbinding gewoon werken terwijl je kabel modem een ander ip adres had gekregen. Dit vond @home (voorganger Ziggo) niet leuk.

Is er iets dergelijks bij jou aan de hand? 1 of 2 ip adressen vast ingesteld waardoor de switch "normaal" functioneerde?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Opeens geen 2de IP meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
helemaal niets meer Storing : 2 18-05-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Advertentie