Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
Nieuwe router, geen of erg traag internet!
|
|
Famvbroekhoven |
Geplaatst op 25-08-2011 15:25
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 1 Lid sinds: 25-08-2011 |
Vol trots heb ik sinds een week of twee een Sony Vaio gekocht. Al vrij snel kwam ik erachter dat ik geen internettoegang had via de Linksys WRT54G router. Wat ICT-collega's op het werk gaven aan dat de router 'op' was en gelet op de vele verbindingsproblemen kon ik dat alleen maar beamen. Dus snel een D-link gekocht op aanraden van collega's. Alles netjes volgens de cd aangesloten en jawel het werkte. Werkte..dus inmiddels weer niet. De internetverbinding valt steeds weer weg of is erg traag. Ik heb al van alles geprobeerd, stekkers eruit, 30 seconden wachten, vijf minuten etc. Vervolgens lees ik allerlei tips over het kanaal wijzigen (van 11 naar 6?) etc. Wie kan mij (in niet al te diep inhoudelijke ICT-termen) helpen?? Ter info: heb de sony getest op het werk met een WRT54G en dat gaat prima. Thuis hetzelfde probleem met m'n HTC (wel verbonden, signaalsterkte prima maar geen internet). Helaas ben ik een 'Ziggo-alles-in-een-basis-klantje' dus naar een wifi-modem kan ik fluiten. |
|
|
MisterSenseo |
Geplaatst op 25-08-2011 16:08
|
![]() Beheerder ![]() » Thuis » 2531XC » Internet Extreme » FRITZ!Box 6690 Cable » TV Complete » Media Next Berichten: 2612 Lid sinds: 03-11-2009 |
In mijn handtekening vind je "klikkerdeklik" en "klikkerdeklak" en met die instellingen kun je jouw modem en D-Link router goed krijgen.De merken zijn dan wel anders,maar de instellingen zijn vaak gelijkwaardig,ongeveer. WiFi op "gemengd" zetten,WiFi werkt vaak op kanaal 7 het best,is mijn persoonlijke ervaring. DNS kun je uitproberen op 8.8.8.8 en 8.8.4.4 en werkt dat niet kun je via www.opendns.com een gratis account aanmaken en dan hun DNS nummers gebruiken,werkt ook vaak goed. Vragen en ervaringen hier weer posten wordt erg gewaardeerd door eventuele nieuwe probleemgevalletjes......... ![]() Heel veel succes, Met vriendelijke groet, MisterSenseo
De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor ! |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
![]() ![]() |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe router, geen of erg traag internet!', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Lang geen internet en slechte communicatie | Klacht over Ziggo | : 4 | 22-04-2024 |
geen live mail en opslagmappen | Algemeen | : 3 | 30-08-2022 |
Ci+ en smart card geen zenders vinden | Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. | : 5 | 11-07-2022 |
Nieuwe tarieven | Ziggo nieuws | : 1 | 13-05-2022 |
PS4 wakker maken via internet? | Eigen netwerk | : 2 | 09-01-2022 |