obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Deel je ervaring!
 Onderwerp afdrukken
Videorecorder aansluiten op Humax?
pompebled
Mijn vraag:
Is het mogelijk om een videorecorder op mijn Humax aan te sluiten, zodat ik zenders uit het digitale aanbod kan opnemen en tegelijkertijd een ander net via de TV bekijken?

Momenteel hangt de video tussen de ingaande kabel vanaf de aansluiting op de muur en de ingang van de Humax in, waardoor voor de video alleen de analoge zenders beschikbaar zijn.

Groeten, Jan.
 
kobus1960
Het kan in principe wel, via coax, maar dan heb je alleen analoog.
Digitaal via scart kan ook nog, maar je video krijgt dan hetzelfde kanaal
als je TV, dus je hebt geen keuze. Daarmee vervalt het nut.
Zoals je m nu hebt werkt het.
 
pompebled
Hmmm,

Dus dan zit ik aan een harddisk recorder vast, of aan een Humax die de videorecorder van signaal voorziet.

Niet alle vooruitgang is dus een verbetering...

Groeten, Jan.
 
kobus1960
De Humax voorziet je videorecorder van signaal, alleen analoog.
Videorecorder is eerder achteruitgang toch? Wink
 
pompebled

Quote

kobus1960 schreef:
De Humax voorziet je videorecorder van signaal, alleen analoog.
Videorecorder is eerder achteruitgang toch? Wink

De videorecorder had ik al, om een goed werkend apparaat af te danken vóór 'ie de geest geeft, ligt niet in mijn aard.

Ik heb eerder moeite met de incompatibiliteit van de 'vooruitgang', die je quasi dwingt om nieuwe spullen aan te laten rukken door het analoge aanbod in te krimpen en vervolgens het digitale substituut niet voor oudere apparatuur toegankelijk te maken..., tenminste niet parallel aan het bekijken van een andere zender die wordt opgenomen (wat toch een beetje het idee achter opname apparatuur is..).

Groeten, Jan.
 
kezeltje

Quote

pompebled schreef:

Quote

kobus1960 schreef:
De Humax voorziet je videorecorder van signaal, alleen analoog.
Videorecorder is eerder achteruitgang toch? Wink

De videorecorder had ik al, om een goed werkend apparaat af te danken vóór 'ie de geest geeft, ligt niet in mijn aard.

Ik heb eerder moeite met de incompatibiliteit van de 'vooruitgang', die je quasi dwingt om nieuwe spullen aan te laten rukken door het analoge aanbod in te krimpen en vervolgens het digitale substituut niet voor oudere apparatuur toegankelijk te maken..., tenminste niet parallel aan het bekijken van een andere zender die wordt opgenomen (wat toch een beetje het idee achter opname apparatuur is..).

Groeten, Jan.



Hoi Jan,

als je een analoog signaal hebt en een Humax decoder heb je de volgende mogelijkheden:
je videorecorder aansluiten op het analoge signaal: je kan dan analoog opnemen en digitaal (of eveneens analoog) naar een ander kanaal kijken.
Je videorecorder aansluiten op de Humax (met scart): je kan dan via de scart "digitaal" opnemen en op jet TV een willekeurig analoog kanaal (live) kijken.

that's it.

Jan.
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
pompebled
Hallo Kezeltje,

In het laatste geval is de video via scart aan de Humax aangesloten en de TV alleen via de coax, neem ik aan?

Of is hier een permanente oplossing voor waarbij ik in deze gevallen de bekabeling niet hoef om te pluggen?

Groeten, Jan.
 
kobus1960
Op je Humax heb je TV in en TV out coax.
Op TV out, zet je de video, dus coax out Humax -> coax in video.
Op TV in, zet je de kabel van Ziggo, dus Ziggo kabel -> coax in Humax.
Op je Humax heb je scart out -> TV, prima.
Op je video heb je scart out -> TV, ook prima.

Zo kijk je digitaal en neem je analoog op wat je wil.
Je kan op de TV schakelen van Humax naar video.
Het heeft met de kwaliteit van video geen zin dit digitaal te doen.
Dat verschil zul je niet zien. En zo heb je beiden.
 
kezeltje

Quote

pompebled schreef:

Hallo Kezeltje,

In het laatste geval is de video via scart aan de Humax aangesloten en de TV alleen via de coax, neem ik aan?

Of is hier een permanente oplossing voor waarbij ik in deze gevallen de bekabeling niet hoef om te pluggen?

Groeten, Jan.


ja: een scart kabel van Humax naar videorecorder EN een scart kabel van je videorecorder naar je TV.
(er van uit gaande dat je videorecorder 2 scart aansluitingen heeft)
en een coaxkabel van Humax (TV-out) naar je TV.

succes,
Jan
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
kobus1960
Mooi, dan kan je TV kijken en gelijk dezelfde uitzending opnemen, handig.
Op beide scart kanalen wordt hetzelfde signaal afgegeven. Coax niet, dan
kan je de tuner van de videorecorder gebruiken, NIET met humax -> video
via scart.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Videorecorder aansluiten op Humax?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Aansluiten oude tv op mediabox next Algemeen : 3 27-09-2022
Humax IHDR 5500C Geen signaal Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 14-07-2020
Humax iHDR-5400C met PC verbinden lukt niet Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 08-01-2020
Afsluiten gaat sneller dan (weer) aansluiten Abonnementen : 2 13-04-2017
Humax Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 12-01-2017
Advertentie