obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo-abonnees kunnen o.a. films en uitzending gemist bekijken via Interactieve TV. Met Video On Demand betaald men per film. Geschikte decoders en CI+ modules voor de ontvangst van digitale Interactieve TV: Humax IRHD 5300c, Humax 5100c, Humax IRHD 5200c, Humax IRHD 5400c, Samsung SMT-C7140, Cisco 8485. Cisco 8455, Samsung SMT-H3102d, Smit Interactieve CI+ Module, Quantis Interactieve CI+ Module.
 Onderwerp afdrukken
Humax 5200c - On Demand?
SnelleEdje
De Humax 5200c is een door Ziggo gecertificeerde HD decoder/recorder.
Klopt het dat deze dan toch niet geschikt is voor On Demand en TV Gemist?
 
McBeukie
Ja dat klopt deze heeft geen interactieve tv functie..zie link..https://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/humax-ihdr-5200c-review-20101026/

Misschien dat in de toekomst via de lan verbinding het mogelijk gemaakt gaat worden door Ziggo maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.Wink
Gewijzigd door McBeukie op 04-10-2011 22:25
Met Vriendelijke Groet

McBeukie

Smile
 
SnelleEdje
Dank voor de reply!
De betreffende review had ik gelezen, maar er staat niets in over On Demand oid voor zover ik zie. Er wordt wel gesproken over een (evt.) toekomstige TV Portal, maar dat gaat over een Portal van Humax en niet van Ziggo.
Ik heb dit apparaat dus gekocht (oa nav deze review) en kreeg vandaag mijn Ziggo smartcard binnen. De installatie verliep heel soepel, maar nergens een spoor van On Demand te bekennen. Heb me suf gezocht op de site van Ziggo om uit te vinden hoe ik On Demand dan aan de praat zou moeten krijgen. Ik begrijp dat dat tijdens de installatie eigenlijk vanzelf "geïnstalleerd" zou moeten worden. Op de 5200c niet dus...
Van Ziggo `krijg` ik dus On Demand en op de high end recorder van Humax kun je het vervolgens niet gebruiken. Da´s toch wel jammer.
 
kobus1960

Quote

McBeukie schreef:

Ja dat klopt deze heeft geen interactieve tv functie..zie link..https://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/humax-ihdr-5200c-review-20101026/

Misschien dat in de toekomst via de lan verbinding het mogelijk gemaakt gaat worden door Ziggo maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.Wink


Het ontbreken ligt dus geheel aan de gekozen Humax, niet aan Ziggo.
No offence!! Inlezen alvorens producten aan te schaffen is noodzaak.
 
SnelleEdje
Tja, nou heb ik me suf gelezen, maar nergens gevonden dat dit niet werd ondersteund. (Ook niet dat het wel werd ondersteund trouwens). De genoemde review rept er ook niet over. Als een ontvanger gecertificeerd is door Ziggo, dan ga ik er van uit dat alles van Ziggo er dan ook gewoon op werkt. Niet het geval dus, de certificering geldt blijkbaar alleen voor het decoderen van beeld en niet voor de overige functies van Ziggo. Een halve certificatie dus eigenlijk. Hoewel het natuurlijk mijn eigen fout is, zoals kobus nog eens fijntjes onderstreept (no offence trouwens), voelt het toch niet helemaal okay..

Nu kan mijn tv ook met een CI+ van Ziggo overweg. Is On Demand het aanschaffen van een CI+ met een extra smartcard waard? (Ergens rond de 80 euro dacht ik). Of werkt On Demand dan ook niet?
 
MisterSenseo
Nee,nog niet........
Ze zijn er wel mee bezig om ook interactief via CI+ module te gaan realiseren maar dat is nog niet het geval nu.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Ziggo-WebCare_Julius
Beste SnelleEdje,

Ook met CI+ werken de interactieve diensten, waaronder On Demand niet. Je hebt hier echt een interactieve ontvanger voor nodig. Op dit moment zijn de Cisco 8485DVB HD DVR, Samsung SMT-H3102 en de Cisco 8455DVB hiervoor geschikt. Zie ook de volgende link: https://www.ziggo.nl/producten/televi...tificeerd/

Met vriendelijke groet,

Julius
Ziggo Webcare.
 
SnelleEdje
Okay, dat spaart me dan in ieder geva een CI module uit.
Dank voor alle reacties!
Groet,
Edwin.
 
Ronni
Naar aanleiding hiervan nog een vraag:
Heeft iemand ervaring met zappen van HD/HD kanaal (Samsung LE40D550) via de CI module en / of via een interactieve ontvanger. Is de ontvanger sneller? Nu heb ik alleen een CI module en het zappen varieert van minimaal 4-7 sec, dat vind ik langzaam, te langzaam.
 
kobus1960
Het zappen van SD naar HD kost wat tijd, de TV moet schakelen naar een
andere resolutie. Ik heb de ervaring dat dat met een decoder net zo snel
gaat. De TV moet de resolutie weergeven, niet die decoder. De tijdsduur zit
m in mijn optiek dus in de TV.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Humax 5200c - On Demand?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Humax IHDR 5500C Geen signaal Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 14-07-2020
Humax iHDR-5400C met PC verbinden lukt niet Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 08-01-2020
Humax Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 12-01-2017
Humax IR-FOX C Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 5 14-10-2016
Advertentie