Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Teveel verbindingen?
dewaard
Hoi allen, sinds enkele maanden heb ik internet van Ziggo: een stevige verbinding (50Mbit) en daarbij heb ik een modem/router + wifi ontvangen van het type Ubee (serienummer begint met EVW320B50). Ik heb in LAN1 een ASUS RX3041G router voor mijn bedrade netwerk, bestaande uit 2 vaste pc's en een dinges voor mijn thermostaat. Ik verbind iPhone's/netbook/tv/homecinema/wii etc allen via Wifi.

Dit ging een tijdje goed, maar sinds enige weken heb ik regelmatig dat de verbinding wegvalt. Dit gaat dan alleen om het bedrade netwerk achter de ASUS router. Wifi via de Ziggo router blijft gewoon werken. Het blauwe LAN1 lampje knippert dan als een bezetene. 10 seconden de stroom van de asus router helpt meestal. Ik heb geprobeerd de firmware van de AUS router te updaten, maar dat hielp niet. Het is al een wat oudere router, misschien moet ik gewoon een nette Linksys halen? Of kan het te maken hebben met de vele verbindingen die utorrent opent? Ben de laatste tijd wat actiever aan het downloaden daarmee, dus wie weet? Kan ik ergens een instellingen aanpassen zodat ik wat minder kans heb op een overloaded router?

kobus1960
Googlen op deze router leverde louter oost-europese sites op, daar wordt ik
niet veel wijzer van, enkel dat dit een 54G router is. Ik zou die hele router er
tussen uithalen, je Ubee is immers al een GB N modem/router.
In principe heel goed in staat om jouw netwerk te draaien. Dat al geprobeerd?

dewaard
hmm, goed punt. nee nog niet geprobeerd.. ik dacht dat ik met deze extra router ook een stukje extra beveiliging zou hebben. bovendien, heeft die ziggo box niet slechts 2 lan poorten? heb er zeker 4 nodig.

kobus1960
Die heeft er 4, even de sticker verwijderen die over de LAN poorten heen zit.
Ding is qua beveiliging prima, WiFi moet je even testen, bij de één is het minder
dan bij de andere gebruiker. Met de nieuwe firmware update is het een stuk beter.

dewaard
ok! hee hier kan ik wel wat mee. ik ga binnenkort aan de slag en laat mijn bevindingen nog wel even weten.

MisterSenseo
Vandaag bij mijn schoonouders een Ubee EVW3200 modem/router geïnstalleerd, en tot mijn stomme verbazing haalde ik draadloos de volle 51,3 Mbit die hun AiE Plus pakket te bieden heeft ! En dit gemeten op een afstand van zeker 20 meter.
N.B het is een appartement, dus alles gelijkvloers, en ik heb in het hele huis dezelfde snelheid en signaal gemeten...Wink
Ik had hem thuis al gemeten op 38 Mbit maar met 35 redelijk sterke draadloze netwerken om me heen binnen bereik, en bij mijn schoonouders zit er maar 1 met sterk signaal en een stuk of 8 met zeer slecht bereik.
"Onze" stelling dat het te druk wordt op de WiFi markt is hiermee wel redelijk bewezen.
In tegenstelling tot alle negatieve berichten over het EVW3200 modem hier dan dus even een sterk positief bericht.
Natuurlijk heb ik wel als reserve een EVM3200 met een Cisco-Linksys WRT320N klaarstaan voor het geval dat het een bevlieging was...Pfft

Voor de topicstarter : zet je modem/router zo vrij mogelijk neer, of hang hem aan een muur met de lampjes naar boven, en het liefst zo centraal mogelijk in je huis, het is wel degelijk mogelijk, alleen zijn er invloeden van buitenaf zoals TL verlichting, magnetrons en dat soort huishoudelijke apparaten, dan heb je de keuze om je erin te berusten of meerdere repeaters te plaatsen.
Duur grapje, maar het is helaas niet anders in deze drukke WiFi wereld.........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !

dewaard
wel, ik denk niet dat dit direct mijn probleem is, maar bedankt voor de tip Smile

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Teveel verbindingen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
wegvallende verbindingen op Cisco EPC3928AD Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 23-10-2013
FTP & SSH verbindingen timeout op de achtergrond Algemeen : 9 22-05-2012
Advertentie