obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw analoge ontvangst.
 Onderwerp afdrukken
Roulette ruis op analoge pakket
Miss Koop
Geachte leden,

Sinds dit jaar is het al enkele malen voorgekomen dat ik spontaan ruis op het analoge tvpakket van Ziggo heb. Uiteraard heb ik de kabels en de tv (beide tv's) gechecked maar geen veranderingen geconstateerd. Met de roulette ruis bedoel ik overigens dat het 's morgens ruis op bijvoorbeeld nederland 1, 's middags bbc1 en de volgende dag weer een andere zender is en zo gaat dat maar door. Het vreemde is dat ook zo snel als de storing er is, dus ook weer zomaar verdwijnt voor weken of maanden. Ziggo heb ik al eens gepolst, maar blijft in eerste instantie vragen of ik het allemaal binnenshuis goed aangesloten heb. Ik wil nog niet een monteur laten komen omdat de storing ook ineens weg is en ze mij voorrijkosten in rekening gaat brengen. Weet iemand van jullie wat hiervan de oorzaak kan zijn en of Ziggo niet zelf prutst in de zenderdoorgifte of in de verdelingskast in de wijk. Hoe pak ik dit probleem aan?
 
Monteur_kees
Mis Koop,

in principe prutsen we natuurlijk niet zomaar in de kasten buiten Smile
soms is het onvermijdelijk om werkzaamheden uit te voeren en deze worden dan ook gemeld aan de klanten,
het is inderdaad lastig als het signaal plotseling wegvalt.
maar als deze wegvalt dan zouden alle zenders verdwenen moeten zijn,
wat u misschien wel kan proberen is te kijken of ook het radio signaal wegvalt ( mits deze op de centrale antenne aangesloten zit )

mvg, Piotje
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
Miss Koop

Quote

piotje schreef:

Mis Koop,

in principe prutsen we natuurlijk niet zomaar in de kasten buiten Smile
soms is het onvermijdelijk om werkzaamheden uit te voeren en deze worden dan ook gemeld aan de klanten,
het is inderdaad lastig als het signaal plotseling wegvalt.
maar als deze wegvalt dan zouden alle zenders verdwenen moeten zijn,
wat u misschien wel kan proberen is te kijken of ook het radio signaal wegvalt ( mits deze op de centrale antenne aangesloten zit )

mvg, Piotje


Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 15 2012 10:43:06:
Beste Piotje,

Dank voor de snelle reactie en graag wil ik reageren op het antwoord.
Het radiosignaal komt van de centrale antenne en is prima. Verder heb ik aan de genoemde 3 punten niet zoveel, want ik heb alleen analoge tv, geen HD-PVR, geen Internet van Ziggo noch CISCO modem. Ik heb regelmatig gekeken op de website of er werkzaamheden zijn in de buurt en die waren er niet. Kortom, voor mij raadselachtig wat de ruis veroorzaakt, maar ook natuurlijk als de storing er opeens niet meer is. Wat verstoort nu een simpele analoge tvsignaal? Knaagt er soms een digitale mol aan de tv-kabel onder de grond?
Gewijzigd door Miss Koop op 15-09-2012 10:43
 
Zippo
Op analoge tv kunnen storingen door heel veel oorzaken ontstaan.
Bv. een brommer met een storende ontsteking, een scanner, een ventilator.

Zorg dat je alle apparatuur op de randaarde hebt aangesloten, dit verminderd de kans op dit soort storingen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Miss Koop
Had ik ook al aangedacht:Inderdaad een brommer geeft een tijdelijke storing, een scanner of een ventilator of apparatuur van dien aard ook, maar is bij mij niet de veroorzaker van de slechte beeldkwaliteit van meer dan 8 zenders. Een aantal zenders zijn doorgaans prima - voor analoge begrippen - en een aantal zijn met soms lichte en soms zware ruis er doorheen en het zijn ook zenders die van slechte kwaliteit verwisselen. Verrassend hoe BBC 2 gisteren met ruis en vanochtend bijna zonder ruis is te zien. Hoe verklaar je de wisseling van de kwaliteit van de ene op de andere dag. Apparatuur is al jaren op randaarde aangesloten en er is al tijden niets aan veranderd.
 
Nicholas
Ik zou ook eens naar de splitter kijken. Je schrijft dat je twee tv's hebt. Een slechte/defecte splitter kan ook problemen veroorzaken. Daar zou ik zeker even naar kijken.

Verder weet ik niet of je op een LCD tv kijkt maar daar zitten allerlei ruisonderdrukkingsmechanismen (beeldverbeteraars) in. Die willen ook nog wel eens rare resultaten geven. Dan gaan ze de ruis overcorrigeren op onverwachte momenten. Ik zag dat laatst bij een documentaire over Anton Corbijn. Daarin zaten nogal wat shots met 'korrelachtige' effecten. De televisie met ci+ interpreteerde dit als ruis en wist zich er niet goed raad mee. Grappig om te zien trouwens.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
kobus1960
Gebruik bij voorkeur een splitter als hieronder, dat geeft meeste kans op succes.

tv-splitter-2-weg
 
Miss Koop
Zoals ik al had aangegeven had ik de kabels getest: nl. splitter eraf gehaald, Coax kabel er direct op gezet. Kabel voor 2e tv rechtstreeks aangesloten en bij beide tv's gaf het geen verbetering in ontvangst. LCD tv's heb ik niet. Kortom er is niets veranderd in de aansluitingen binnenshuis. Als de oorzaak de splitter geweest zou zijn, is het wel heel vreemd dat er steeds op wisselende zenders storing ontstaat. Meestal is er dan een algehele verslechtering op alle zenders tegelijk, dat had ik dan gemerkt. Waarom vandaag ontvangst met ruis op Belgiƫ en morgen weer niet maar wel weer Net5? Ruisverhuizing?
 
MisterSenseo
Totaal niet degenererend bedoeld maar zou het niet aan je tv zelf kunnen liggen ?
Je gaf aan geen LCD tv's te hebben, wat in mijn ogen inhoudt dat je het al wat oudere type beeldbuis tv hebt.
Het is en blijft electronica en geen enkel apparaat heeft het eeuwige leven en tegenwoordig is het bij 5 jaar al zo'n beetje bekeken.
Heb je deze storing op allebei de tv's tegelijk ?
Schiet mij nog iets te binnen, heb je soms een ( klik ) audio/video zender/ontvanger systeem in combinatie met draadloos netwerk in je huis ?
Ik heb dat eens gehad met een kennis, die had draadloos netwerk en toen ik op haar verzoek zo'n ( klik ) audio/video zender/ontvanger systeem plaatste, gaf ineens het analoge beeld ( er was toen nog niets anders ) hele gekke storingen.
De seconde dat dit ( klik ) audio/video zender/ontvanger systeem uitging ( of het draadloze netwerk ) was het beeld haarscherp en zonder storingen !
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Miss Koop
@mistersenseo: Neen, want de beide tv's van verschillende merken en leeftijd vertonen tegelijkertijd bij dezelfde zenders slechte kwaliteit. Als beneden BBC slecht is, is het bij de andere tv ook slechte ontvangst. De wijze waarop ik het met de kabels heb getest, leek me dat al duidelijk dat het niet aan de tv zelf ligt, terug naar de bron. Lijkt me toch eerder dat het signaal dat binnenkomt verzwakt is op een of andere manier. Het zender- en ontvangsysteem wat je bedoelt ken ik, maar heb ik niet. Momenteel is de zenderontvangst weer aan de beterende hand. Bijna alle zenders behalve Belgiƫ 1 en Canvas en Net 5 zijn weer bijna ruisvrij. Maar voor hoelang...en waarom?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Roulette ruis op analoge pakket', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Signaalsterkte analoge TV zenders vrijwel altijd zwakker dan van HD zenders? Analoge radio of televisie storing : 6 26-08-2017
geen analoge radio Analoge radio of televisie storing : 7 06-06-2016
Alleen Internet pakket mogelijk??? Abonnementen : 4 26-04-2016
2 gratis zenders weg bij ziggo tv extra pakket Klacht over Ziggo : 6 23-04-2016
Zelf je pakket samenstellen. Welke zender wil je er nog bij hebben? : 4 19-01-2015
Advertentie