obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
internet vast/wifi op bovenverdiepingen
gekko
Ik heb de Ubee uvw3200 in de meterkast staan, daarnaast had ik al 3 ftp kabels naar huiskamer, 1e en 2e verdieping liggen. Mooi. Maar met alle extra wifi toestellen in huis loop ik tegen een te zwak signaal aan van de Ubee.

Gegeven mijn Ubee en de 3 aanwezige kabels, wat is de beste (en relatief simpelste/prijstechnisch) oplossing qua H/W aanschaf voor:
1. desktop bekabeld kunnen houden in woonkamer.
2. laptops bekabeld in slaapkamers geen must indien wifi goed is.
3. sterker wifi door hele huis tbv laptop/mobieltjes etc.

Aardig rond gezocht op forum maar te veel onduidelijkheid voor mij vwb aanschaf en plaatsing router, repeater, versterkers etc. Is het handiger om iets in meterkast erbij te plaatsen of iets via bekabeld of via wifi op bovenverdieping.

Graag jullie advies/bedenkingen qua keuze, locatie en aansluitmethode van een extra apparaat.
Smile
 
kobus1960
Ik zou op de eerste verdieping een goeie router zetten.
Voorbeeld en betaalbaar, een TPlink, zie profiel.
De juiste instellingen voor die router, klik op klikkerdeklak in m'n onderschrift.
Dan heb je op bg 1e en 2e verdieping een goed signaal.
Plaats m een beetje strategisch, bv. nabij trappenhuis.
Ik weet niet of je spanbetonnen vloeren hebt, dat is een storende factor.

Maar bovenal, zoveel mogelijk bekabelde aansluitingen is het beste.
Al kan dat uiteraard niet met smartphones e.d.

Ik ben in afwachting van dit (klik) product, kijken wat dat doet.
 
MisterSenseo
@Kobus : ik heb 2 van die antennes en die vallen zeer zwaar tegen !
Gezien de reviews ben ik voornemens om deze repeater te gaan kopen, en die kun je zelfs als los AP gebruiken, direct achter je modem.........Wink
Qua prijs ongeveer hetzelfde maar schijnt veel beter te werken dan die losse antennes, ik heb op mijn D-Link DIR825 er zeer slechte ervaringen mee, ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik ze gekocht heb, liggen nutteloos in de kast.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
kobus1960
pffffffffffff, foute gok dus, is al betaald, dus we zien het wel even.
Tegelijk met een mini-toetsenbordje en een muis (wireless) voor
m'n laptop, die (mede) in gebruik is als (Blueray) mediacenter.
Die had ik al bij een collega gezien, ziet er top uit, maar we dwalen af.
Ik laat weten of die antenne hier ook prut is hier. Angry Beter van
niet natuurlijk Helpless
 
MisterSenseo
En ik heb de reviews op Conrad.nl bekeken van die repeater en die zijn ook niet om over naar huis te schrijven haha.
Maar !!! het zijn wel allemaal digibeten of ouderen, die waarschijnlijk geen kennis hebben van netwerken, dus gaan wij er wel uitkomen...........Wink
De eerste reviews die ik gelezen had waren "de oplossing van de eeuw" en zoiets schrijf je ook niet zomaar, toch ?
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Nicholas
@senseo: zat net ook naar die reviews op Conrad te kijken. "Zoek je een repeater, zoek dan verder...." Grin Zelfs de helpdesk van D-link zegt dat de repeater functie niet werkt ????
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
gekko
OK, dus het handigste is dus een router op de bovenverdieping.
(op je klikkerdeklik wordt dat modem genoemd, toch?... verwarrend onderschrift voor newbies, mag trouwens nog wel een 2e pc bij in je tekening voor noob zoals ik ...)

Newbie mode:
- Kan ik dan mijn desktop beneden op de ubee aangesloten laten ? (volgens je tekening zit ie op de router en dan dus vanaf bovenverdieping)
- En de laptop boven op de router bekabeld of mag die ook nog steeds op de ubee ?
 
briolet
In het algemeen geld dat de snelheid meer dan halveert bij een repeater omdat alles dubbel uitgezonden moet worden. Dus als het enigszins mogelijk is zou ik alles bedraad doen, zeker als je al kabels hebt liggen.

Er wordt veel geklaagd over die Ubee, maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Twee routers is echter een probleem, dus ik zou er voor kiezen de Ubee als router te kiezen en voor boven een router te kopen waarbij je het modemdeel expliciet kunt uitzetten. Ik zie hier toch te veel problemen voorbij komen doordat er twee routers op het netwerk actief zijn. Koop er een die je in brugmode kunt zetten zodat je alleen het wifi deel boven overhoud. Dan heb je beneden een wifi zender en boven een zender.
Ik heb alleen ervaring met de airport die expliciet in brug mode gezet kan worden, maar er moeten veel meer zijn met deze optie, alleen omdat die geen klachten opleveren worden ze hier nooit genoemd.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'internet vast/wifi op bovenverdiepingen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
zonnepanelen verbinden met wifi Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 05-09-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Wifi punt Zyxel Wap6807 Algemene computer en software vragen. : 8 16-01-2022
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Advertentie