Onderwerp bekijken
Een Ziggo Mobiel abonnement is Sim Only en kan je per maand opzeggen of wijzigen. Is je bundel toch te klein? Of juist veel te groot? Dan stap je gewoon kosteloos over naar een andere bundel. Per adres kan je tot wel vijf Ziggo Mobiel abonnementen afsluiten. Ziggo heeft een nummerblok van 100.000 mobiele telefoonnummers toegewezen gekregen van de OPTA. Toekomstige mobiele nummers van Ziggo zullen vooralsnog beginnen met de cijfers 06-865.
 Onderwerp afdrukken
Infoberichten kanalen lijst mobiele telefoon
Zippo
Ik kwam een interessant bericht tegen over het instellen van infoberichten op NL-Alert.

Wat is NL-Alert?

NL-Alert is een nieuw aanvullend alarmmiddel van de overheid voor op de mobiele telefoon. Met NL-Alert kan de overheid mensen in de directe omgeving van een noodsituatie met een tekstbericht informeren. In het bericht staat specifiek wat er aan de hand is en wat je op dat moment het beste kunt doen. Zo kunnen meer mensen worden bereikt en worden mensen beter geïnformeerd. Op dit moment werkt NL-Alert al op meer dan de helft van alle mobiele telefoons in Nederland. Kijk op de instelhulp of jouw mobiel al geschikt is.

Met de toestelhulp krijg je een stappen plan waarmee het instellen van het infobericht een makkie is.

Voor mijn toestel de Samsung Galaxy S Plus gaat het als volgt.
  • Startscherm.
  • Kies Berichten.
  • Kies de menu-toets en kies Instellingen.
  • Scroll naar beneden.
  • Kies Infobericht activeren en vink deze aan.
  • Kies Kanaalconfiguratie.
  • Om alle beschikbare informatieberichten te ontvangen, kies Ontvangst zender, kies Alle zenders en keer terug naar het Startscherm.

• Om (in dit geval) enkel informatieberichten van geselecteerde kanalen te ontvangen, kies Ontvangst zender, kies Mijn zenders en kies Zender toevoegen.
  • Bij Kanaalnaam, voer NL-Alert in.
  • Bij Kanaalnummer, voer 919 in.
  • Kies Zender inschakelen en vink deze aan.
  • Kies Opslaan.
  • Keer terug naar het Startscherm.

• Zet de Samsung Galaxy S Plus uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Je mobiele telefoon is nu geschikt om NL-Alert te ontvangen.

Ik heb mijn telefoon ingesteld om alle kanalen te ontvangen, maar misschien zitten daar berichten tussen die ik niet wil ontvangen.
Nu ben ik nieuwsgierig welke kanalen er allemaal zijn en welke info deze verstrekken, maar kan hierover niets op internet vinden.

Wie o wie heeft meer info hierover?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing

Monteur_kees
Werkt nog niet bij alle gsm providers
Dit is op basis van cell broadcast
Werkt alleen nog maar bij KPN

Voorheen had men regio info kanaal 050
Dan zag je het netnummer van de regio waarin je je bevond
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south

cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm

Zippo
Wist dat het op dit moment alleen met KPN werkt. Ik heb de instellingen wel goed gezet om dat ik bij Telfort zit. En telfort maakt gebruik van het KPN netwerk. Daarmee ga ik er van uit dat die infoberichten werken.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Infoberichten kanalen lijst mobiele telefoon', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Amsterdamse Noord/Zuidlijn voorzien van mobiele dekking Ziggo nieuws : 1 20-07-2018
Al bijna 24 uur geen Internet/TV/Telefoon Storing : 7 09-06-2017
film1 kanalen Klacht over Ziggo : 4 25-03-2017
Klacht ziggo - Alle tv kanalen doen het niet Klacht over Ziggo : 8 15-12-2016
internet+telefoon Algemeen : 21 02-12-2016
Advertentie