obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier vindt u notulen van het overleg tussen de Ziggo Gebruikers Groep en Ziggo. Uw suggesties om te bespreken met Ziggo zijn welkom!
 Onderwerp afdrukken
Mails op inverse app
Rob64
Hi, graag verzoek ik een goede tip of hulp bij het volgende.
Ik wil graag mijn mails die ik op mijn iMac, iPad, iPhone ontvang op een plek bijvoorbeeld via webmail willen verwerken verwijderen en/of ?? En dat het dan net zoals met agenda gesynced wordt. Kan dit?
Alvast bedankt voor het meedenken
Rob64
 
briolet
Als je een IMAP account neemt i.p.v. POP, dan wordt all je mail bij de provider opgeslagen, net als bij webmail.

G-Mail gebruikt b.v. IMAP en dan kun je vanaf waar dan ook je mail aanpassen, deleten etc. Ik heb wel in apple-Mail ingesteld dat hij ook lokale copiƫn moet opslaan. Die blijven natuurlijk wel aanwezig als je het orgineel wist.

Maar dit is dus eigenlijk geen synchronisatie, maar van overal toegang tot de centrale mail server hebben.
 
Black Tiger

Quote

Als je een IMAP account neemt i.p.v. POP, dan wordt all je mail bij de provider opgeslagen, net als bij webmail.

Dat is met POP ook het geval hoor. Alleen moet je dan wel in je mail client instellen dat hij de mail op de server moet laten staan.
Nadeel is dat je postbus dan vol kan raken, hetgeen dus met IMAP net zo goed het geval is.

Ik gebruik ook POP op de GSM en heb bij de instellingen van de app aangegeven dat de mail niet van de server verwijderd moet worden.
Zo kan ik zorgen dat de mail door mijn mailclient op de pc verwijderd wordt of door bewerking via webmail, al naar gelang ik de keuze in de mail client instel.
Greetings, Black Tiger
 
briolet
Ik weet dat je bij POP ook mail op de server kunt bewaren. Ik heb zelf de instelling op 3 maand bewaren staan. Maar je hebt daar maar 1 inbox en kunt niets op de server ordenen. Bij IMAP kun je de mail op de server orden en veranderingen in mappen zie je dan natuurlijk op alle apparaten. Ook mails op het ene apparaat verzonden kun je ook weer op het andere apparaat inzien. Bij mijn pop account kan dat niet, tenzij ik daar alles in webmail mode zou doen.

Als je mail uit verschillende accounts centraal wilt beheren kun je die forwarden naar je ziggo account.(of welk centraal account dan ook) Ik zelf laat b.v. al mijn ziggo mail naar mijn normale pop account doorsturen waardoor mijn ziggo mailbox altijd leeg blijft en al de mail wat centraler binnenkomt. Uitgaande mail gaat doorgaans wel via de ziggo server.

Ik heb zelf een G-mail account (IMAP) en een POP account die beide zowel met een mail programma kan bekijken als via webmail. Maar als ik opnieuw zou moeten kiezen zou ik alles in die IMAP doen.
Gewijzigd door briolet op 22-01-2013 21:11
 
Black Tiger

Quote

Bij IMAP kun je de mail op de server orden en veranderingen in mappen zie je dan natuurlijk op alle apparaten.

Dat is correct, alhoewel de grootte van je mailbox op de server hetzelfde is als de pop mailbox, da's namelijk dezelfde mailbox, alleen de benadering is anders.
Je kunt dus wel meerdere mappen maken en leuk bewaren, maar dat is meer iets voor mail als hotmail en gmail, waarbij je lekker grote mailboxen hebt.
Van je eigen provider is dat vaak niet groter dan 50 mb.
Afhankelijk van wat je ontvangt, kun je dan al snel vol zitten.

Voor de rest zijn we het eens, behalve dan dat ik zelf liever met pop blijf werken maar dat is een persoonlijke keuze. Ik hou niet zo van online mappen en mail die online bewaard blijft langer dan zeer korte tijd.
Da's echter een persoonlijke keuze, dat moet iedereen zelf weten.
Greetings, Black Tiger
 
Rob64
Bedankt allemaal, ik ga proberen om jullie antwoorden te gebruiken om mijn probleem op te lossen
Gr.,

Rob64Thumbs Up

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 25 2013 01:27:18:
Graag nog even uitleg van mijn probleem
Zigoo mail
Te lezen op iPhone iPad en laptop
Ik zou graag
Bijvoorbeeld op alleen iPhone mails willen ontvangen, deze verwerken, en dat dit laatste ook meteen verwerkt wordt op/in mijn webmail
Nu moet ik dus op iPhone verwijderen opslaan heb hier mappen gemaakt
Op webmail verwijderen of op slaan heb hier ook mappen gemaakt

Het liefst doe ik dit in een handeling.
Ik heb bv agenda op iPhone, iPad en laptop waar ik ook iets aanpas, door iCloud sync tie op alle devices heerlijk makkelijk
Zoiets wil ik ook graag voor mijn mail, kan dit
Ik hoop echt een simpele goeie reply te krijgen
Thanks for the effort

Rob64
Gewijzigd door Rob64 op 25-01-2013 01:27
 
briolet
Volgens mij gaat dat met een ziggo account nooit lukken. Alles wat je in een mail programma instelt zal niet op de host aangepast worden. En ziggo heeft maar een 100 MB mailbox. Een paar grote attachments en die zit vol.Smile

De meeste providers ondersteunen geen IMAP, maar een gratis account bij GMail geeft je een 10 GB mailbox. Dat is dus al 100 x die van ziggo. En GMail gebruikt IMAP. En het mail programma van de Mac herkent GMail ook goed. Als je een GMail account aanmaakt in Mail, dan hoef je alleen het mailadres in te vullen. Hij checkt of het een bestaand adres is, en zo ja, worden alle andere account settings, zoals poorten encryptie etc, vanzelf goed ingesteld.
En bij GMail kun je er ook via webmail bij.

Er zijn wel een aantal dingen anders, maar als je dat eenmaal gewend bent gaat het goed. Als je dan in computer 1 een mailtje leest en direct in de prullenbak gooit, zal hij dus niet meer bij computer 2 staan als je vandaar je mail bekijkt.

Je kunt in apple mail instellen om alles alleen op de server te laten staan, of om alle data ook lokaal op te slaan voor off-line reading.

En in mail kun je ook via de regels instellen dat alles wat in een bepaalde map verschijnt ook naar een locale map gekopieerd wordt. Dat staat dan los van je GMail account en behoud je ook als alles bij GMail gewist zou worden.

Dus alles wat je wilt kan wel, maar niet met een POP account zoals ziggo aanbied.

Mocht je van mail adres overstappen, kun je gewoon je ziggo account blijven gebruiken. Doe ik ook. Alles wat naar briolet@ziggo.nl gestuurd wordt, wordt direct geforward naar mijn niet-ziggo account en komt nooit op mijn ziggo account zelf.
 
Black Tiger

Quote

Volgens mij gaat dat met een ziggo account nooit lukken. Alles wat je in een mail programma instelt zal niet op de host aangepast worden. En ziggo heeft maar een 100 MB mailbox.

Het belangrijkste probleem is dat Ziggo niet eens Imap ondersteund.

Voor de rest heeft Briolet helemaal gelijk, voor wat jij wilt heb je imap nodig en dan kun je het beste iets als Gmail nemen, gratis en lekker veel ruimte.
En mocht je ooit eens van provider verhuizen, dan hoef je niet iedereen een email adres wijziging door te geven.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Mails op inverse app', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie