obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw analoge ontvangst.
 Onderwerp afdrukken
Radio signaal op UMU-01
evdalen
Op de UMU-01 in mijn meterkast zitten 3 aansluitingen: data, radio&TV, radio. Ik heb mijn radio tijdelijk rechtstreeks op de UMU-01 aangesloten om te onderzoeken waarom mijn radioontvangst in de woonkamer slecht is. Ik wil nl. uitsluiten dat het aan de kabels ligt.

Op de aansluiting "radio" op de UMU-01 heb ik prima ontvangst. Alle zenders in stereo. Echter op de aansluiting "radio&TV" (de middelste) heb ik slechtere radioontvangst. Daardoor worden de meeste zenders mono i.p.v. stereo. Ik heb een hele goede tuner van Cambridge Audio.

Is het normaal dat de middelste aansluiting een slechter radio signaal geeft dan de "radio aansluiting" op de UMU-01?

Overigens heb ik maar 1 COAX naar de huiskamer lopen voor zowel radio als TV. In de woonkamer wordt dit gesplitst.
 
kobus1960
Er zit een schakelaar binnen in die UMU draaidoos.
Dat al geprobeerd? Anders R/TV splitter aan het einde
van de kabel.
 
evdalen

Quote

kobus1960 schreef:

Er zit een schakelaar binnen in die UMU draaidoos.
Dat al geprobeerd? Anders R/TV splitter aan het einde
van de kabel.


Wat is het nut van deze schakelaar? Hij staat bij mij op aan, maar wat is er dan aan?

Wat bedoel je met R/TV splitter aan het einde van de kabel?
 
evdalen
Goed nieuws. Ik heb het probleem zelf opgelost. De schakelaar bepaalt of je het signaal van de radio en TV door de UMU-01 wil laten splitsen of niet. Ik wil dat pas in de woonkamer splitsen, dus ik heb de schakelaar van de UMU-01 op UIT gezet. Nu heb ik goed signaal in de woonkamer op zowel radio als TV. Ooit heeft de monteur van Ziggo dit dus verkeerd aangesloten Shock.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Radio signaal op UMU-01', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo klanten in regio Alphen aan den Rijn stappen over op digitale radio Ziggo nieuws : 1 23-03-2021
Ziggo klanten in regio Sneek/ Terschelling/ Vlieland stappen over op digitale radio Ziggo nieuws : 1 23-03-2021
Ziggo klanten in regio Capelle aan den IJssel stappen over op digitale radio Ziggo nieuws : 1 19-01-2021
Humax IHDR 5500C Geen signaal Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 4 14-07-2020
Afschakelen analoog signaal, gevolgen voor radio-ontvangst? Ziggo nieuws : 2 18-10-2018
Advertentie