obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Zeer slecht internetontvangst
wilmafrederiksen
Hoi,

Ik ben een paar maanden overgestapt naar Ziggo. Helaas, want ik heb de laatste jaren geen slechter internet ontvangst gehad. Ik heb een Cisco EPC3925 modem. Voorheen bij OnsBrabantNet en KPN had ik zelfs op zolder draadloos super snel internet. Nu valt het steeds uit of is ontzettend traag. Iets downloaden zit er niet in. Zelfs een computer die op de eerste etage staat met met een kabel met het modem verbonden is is supertraag. Nu zit ik met mijn laptop naast het modem. Toen ik vanavond aan het downloaden was, kon ik niet gelijktijdig op internet. Dit heb ik nog nooit met een andere internetprovider meegemaakt. Ik heb al diverse malen telefonisch contact gehad met Ziggo. Volgens hen is er niets aan de hand en is het normaal. Ik ben nu op het punt gekomen dat ik terug ga switchen naar een van de eerdere providers. Tenzij Ziggo nu zorgt dat ik daadwerkelijk overal in huis snel internet heb, zoals ze in hun advertenties ook beloven. Wifi-Spots is overigens ook geen aanrader. Zelfs in huis meerendeel van de tijd geen ontvangst.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes,
Wilma
 
mesa57
Weinig aan te doen denk dan een repeater of extra wifi access point installeren.
 
kobus1960
Met een laptop naast de Cisco ook drama.
Denk toch dat er een ander probleem is.
 
wilmafrederiksen
Zoals??????
 
kobus1960
Kunnen nogal wat dingen zijn, geen goed signaal Ziggo,
kanaal keuze WiFi op de Cisco, het hebben van alles in 1
extra en een te trage PC, kabels van de router naar die PC.
Firewall of virusscanner op de PC. Verouderde Windows.
Eigen router in het netwerk......
 
wilmafrederiksen
Ziggo zegt steeds dat het signaal goed is. Ik heb al diverse kanalen geprobeerd. Bij alle kanalen hetzelfde probleem. Bij andere mensen thuis geen enkel probleem met snel internet via Wifi. Ik gebruik de kabels van Ziggo. Windows 7 lijkt mij niet verouderde windows. Ik heb geen eigen router in het netwerk geplaatst. Dus .............. wat houdt het goede ontvangst tegen?????
 
kobus1960
Zou WiFi kanaalkeuze kunnen zijn. Kan zijn dat er
te veel WiFi gebruikers in de omgeving op het zelfde
kanaal zitten. Dat is te zien met een programma als
inSSIDer. klik hier.
 
briolet

Quote

Zelfs een computer die op de eerste etage staat met met een kabel met het modem verbonden is is supertraag.

Als het bedraad al niet goed werkt, dan zou ik niet te veel aandacht aan WiFi schenken omdat je daar dan waarschijnlijk twee problemen gelijktijdig hebt. Los eerst het bedrade deel op.

b.v. slechte kabels, of toch een defecte router. Bij mij viel mijn snelheid afgelopen woensdag weg. In de router zag je de T3 timeouts flink oplopen tot boven de 2500. Uiteindelijk zat het probleem in de router en was een reset voldoende om het op te lossen. Dat was de eerste keer dat ik dit probleem had in 2 jaar tijd.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zeer slecht internetontvangst', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
belscript en slecht informeren nieuwe klanten Klacht over Ziggo : 4 13-12-2020
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht Klacht over Ziggo : 12 16-12-2017
ZEER SLECHTE SERVICE Klacht over Ziggo : 9 01-08-2017
wifi slecht en vage service? Klacht over Ziggo : 6 17-06-2017
Telefonie via TC7210 slecht vaak eenzijdige spraak Storing : 4 14-10-2016
Advertentie