obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Digitale TV de Coax bottleneck
Hikmet24
Godenavond Ziggo gebruikers.

Ik krijg me vader bijna zo ver om te kunnen overstappen naar Ziggo. Maar er is een bottleneck dat ik maar niet kan oplossen en daarvoor wil ik jullie hulp.

Het volgende;
Me vader zit bij KPN Glasvezel. in de woonkamer is onze tv aangesloten op de Decoder kan KPN. De Decoder is weer aangesloten op de Homeplug. We krijgen het TV signaal via het internet binnen. Dit wordt volgens mij IPTV genoemd toch? In de meterkast is de modem ook aangesloten op een Homeplug. Op de slaapkamer is ook een TV aangesloten op een Decoder van KPN en de Decoder is weer aangesloten op de Homeplug. Dus kan TV 1 in de woonkamer naar digitale TV kijken en kan TV 2 in de slaapkamer ook naar Digitale TV kijken via het Internet.
Bij Ziggo kijkt men via de coax kabel naar digitale tv. Mensen die bij Ziggo zijn en meerdere tv's in het huis hebben. Hoe kijken jullie bijv. op de slaapkamer naar Nederlandse zenders? Het lijkt me sterk dat iedere Ziggo gebruikers die digitale tv heeft en meerdere tv's hebben in het huis, coax kabels door het huis trekken.

Ik heb het internet rot gezocht naar Homeplug's met coax ingang/aansluiting maar dat kan ik niet vinden.. ALS ik op Homeplug zoek dan kom ik standaard Homeplugen tegen die een Netwerk aansluitingen hebben en/of Wifi functie hebben...

Willen jullie graag helpen?? Ik wil echt weten hoe jullie dit bottleneck hebben opgelost..

M,v,g
Gewijzigd door Hikmet24 op 21-02-2014 22:42
 
kobus1960
Coax naar TV's, smartcard (+houder) erin en digitaal HD.
Die tv's bestaan ook tegenwoordig. Wink Als je toch coax aan
gaat leggen, doe er dan gelijk kwaliteit UTP bij, heb je voor
altijd profijt van.
 
Hikmet24
Uit honderden foto's die ik vond met Google met als zoek term : Coax naar Utp. Hier op de foto zie ik duidelijk dat een Coax kabel wordt omgezet naar Utp. Kan ik mijn probleem met dit kabel oplossen? Kan ik de tv signaal in de coax kabel zo omzetten naar utp en via een Homeplug via het stroomnet de tv signaal versturen??? Of is dit wat anders?

http://www.elektronicadirect.nl/data/...7447_3.jpg

En kan Black Tiger de man die mij goed op weg heeft geholpen in dit geval me vader ook helpen ? GrinGrin
Gewijzigd door MisterSenseo op 22-02-2014 02:40
 
mesa57
Dat gaat niet werken, omzetten van 255 coax kanalen naar iptv kan wel, maar alleen met professionele apparatuur. Ik zou maar gewoon bij KPN blijven.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Digitale TV de Coax bottleneck', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo klanten in regio Alphen aan den Rijn stappen over op digitale radio Ziggo nieuws : 1 23-03-2021
Ziggo klanten in regio Sneek/ Terschelling/ Vlieland stappen over op digitale radio Ziggo nieuws : 1 23-03-2021
Ziggo klanten in regio Capelle aan den IJssel stappen over op digitale radio Ziggo nieuws : 1 19-01-2021
Coax kabels type Hardware instellingen : 2 04-01-2019
Coax Kabel Algemeen : 6 06-03-2018
Advertentie