Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
Geen internet via router/switch
|
|
CurKeh1234 |
Geplaatst op 22-02-2014 21:20
|
Activiteit » Enkhuizen » 1601 BK » Alles-in-1 Extra » Cisco EPC3928 WiFi » DrayTek VIGOR2810VSn Berichten: 15 Lid sinds: 22-02-2014 |
Ik ben sinds kort verhuisd en heb dus een nieuw ziggo modem gekregen, ik kan alleen verbinding krijgen als ik rechtstreeks op het modem zit. Zodra ik er een switch of router tussenplaats gaat het fout. Ik krijg bij probleemoplossing de foutmelding 'Windows could not automatically detect proxy settings' Ik heb in internet explorer de proxy al uit gezet, en voor zover ik weet gebruik ik ook helemaal geen proxy settings. na uren te hebben gestruind op Google en alles al 300x aan en uit te hebben gedaan ben ik een beetje out of options. Nogmaals rechtstreeks op het modem aansluiten gaat prima, maar zodra er een switch tussen zit krijg ik geen verbinding meer (ook niet als ik er maar 1 pc op aansluit) Zou iemand me misschien kunnen helpen? Mocht je vragen hebben stel ze gerust! Ik ververs dit bijna elke minuut. Alvast bedankt!!! Gewijzigd door CurKeh1234 op 22-02-2014 21:56 |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 22-02-2014 23:22
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951CJ » Alles-in-1 Extra » Ubee EVM320B » D-Link DIR-655/E » TV Standaard » Cisco 8485DVB HD DVR Berichten: 3438 Lid sinds: 04-09-2010 |
Switch zou geen enkel probleem mogen zijn, met het modem uit je profiel. Modem/LAN naar switch en door naar pc, moet werken. Je schrijft dat je een nieuw modem hebt gekregen?? Zelfde als in je profiel staat? |
|
|
CurKeh1234 |
Geplaatst op 22-02-2014 23:31
|
Activiteit » Enkhuizen » 1601 BK » Alles-in-1 Extra » Cisco EPC3928 WiFi » DrayTek VIGOR2810VSn Berichten: 15 Lid sinds: 22-02-2014 |
Ja dat is inderdaad het nieuwe modem. Wat je net beschreven hebt is dus wat er nu fout gaat. Het lijkt me ook erg stug dat het instellingen zijn aangezien ik geen interface heb of iets kan instellen aan dat switchje. Suggesties wat ik kan proberen? kabel is ongeveer 70+ meter lang, maar ja zonder switch werkt alles naar behoren. Dit zou dus niet uit moeten maken. |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 23-02-2014 00:02
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951CJ » Alles-in-1 Extra » Ubee EVM320B » D-Link DIR-655/E » TV Standaard » Cisco 8485DVB HD DVR Berichten: 3438 Lid sinds: 04-09-2010 |
70+?? Zo dan, en welke catagorie is die kabel? 5, 5E? Helemaal geen aanduiding?? Op die afstand moet je echt wel een beetje kwaliteit hebben. Is de kabel die je vanaf de switch naar de pc gebruikt wel oke? |
|
|
CurKeh1234 |
Geplaatst op 23-02-2014 00:09
|
Activiteit » Enkhuizen » 1601 BK » Alles-in-1 Extra » Cisco EPC3928 WiFi » DrayTek VIGOR2810VSn Berichten: 15 Lid sinds: 22-02-2014 |
Bedankt voor de aandacht Kobus, Ik gebruik een CAT6 Kabel, van m'n huis naar m'n schuur. Als de kabel prima werkt zonder switch zou dit toch geen probleem mogen zijn? |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 23-02-2014 00:19
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951CJ » Alles-in-1 Extra » Ubee EVM320B » D-Link DIR-655/E » TV Standaard » Cisco 8485DVB HD DVR Berichten: 3438 Lid sinds: 04-09-2010 |
Nee, CAT6 is prima, de kabel van de switch naar de pc al gecontroleerd? |
|
|
MisterSenseo |
Geplaatst op 23-02-2014 00:22
|
Beheerder » Thuis » 2531XC » Internet Extreme » FRITZ!Box 6690 Cable » TV Complete » Media Next Berichten: 2612 Lid sinds: 03-11-2009 |
Stomme vraag, is die switch al eens stroomloos geweest ? Van ene naar andere modem kan hij in stress raken en de oude gegevens vasthouden. Ondanks dat het een "dom" doorvoerstation is kan het wel eens gebeuren. 3 minuutjes van stroom af moet genoeg zijn.......... Succes, Met vriendelijke groet, MisterSenseo
De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor ! |
|
|
CurKeh1234 |
Geplaatst op 23-02-2014 00:30
|
Activiteit » Enkhuizen » 1601 BK » Alles-in-1 Extra » Cisco EPC3928 WiFi » DrayTek VIGOR2810VSn Berichten: 15 Lid sinds: 22-02-2014 |
Ja de stroom is er al minstens 5 keer langer dan een kwartier af geweest, heb lopen switchen (get it) tussen twee switches namelijk, ondertussen ook al 4 kabels geprobeerd. Misschien handig om te vermelden is dat alles in m'n oude huis prima werkte, het enige wat er veranderd is is eigenlijk m'n modem, zou het een instelling kunnen zijn? Ik weet niet welke instelling zo'n proxy foutmelding zou kunnen geven en ik word ook niet veel wijzer van google resultaten. Ik heb zelf al het een en ander aan/uit gezet qua instellingen (dhcp bijv). Elke tip is welkom! ik probeer het met alle liefde uit. Alvast bedankt |
|
|
kobus1960 |
Geplaatst op 23-02-2014 00:57
|
Activiteit » Alblasserdam » 2951CJ » Alles-in-1 Extra » Ubee EVM320B » D-Link DIR-655/E » TV Standaard » Cisco 8485DVB HD DVR Berichten: 3438 Lid sinds: 04-09-2010 |
Wat ik nu nog even kan bedenken, reset dat modem even. Resetknop zit ergens aan de achterkant. Moet je misschien je WiFi instellingen wel even opnieuw zetten, maar da's het werk niet. Het gebeurd nogal eens dat Ziggo geen nieuw maar een ingenomen modem opnieuw aan een andere klant levert. Hou de stroom erop, en druk met een pennetje de knop in totdat het modem opnieuw opstart. |
|
|
Black Tiger |
Geplaatst op 23-02-2014 01:37
|
Beheerder » State Penitentiary » Alles-in-1 Plus » Arris » Fritzbox 7490 » TV Plus » Nextbox / Humax 5300 Berichten: 2864 Lid sinds: 07-04-2011 |
Ik kan me niet voorstellen dat als het zonder switch ook zonder problemen draait, dat een modem reset dan iets zou oplossen. Het probleem lijkt me dan ook duidelijk de switch. Ik heb hier ook een vage switch gehad, die bleek niet lekker te willen werken vanwege een voeding die niet was wat hij zou moeten zijn. Ook is er al eens een switch geweest die gewoon de geest heeft gegeven op 1 of meerdere poorten. Daarom zou ik ook daar beginnen het probleem verder op te lossen. Heb je al eens een andere poort op de switch geprobeerd? Zoja, zelfde probleem? Zoja, al eens een andere switch geprobeerd? Greetings, Black Tiger
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internet via router/switch', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Lang geen internet en slechte communicatie | Klacht over Ziggo | : 4 | 22-04-2024 |
geen live mail en opslagmappen | Algemeen | : 3 | 30-08-2022 |
Ci+ en smart card geen zenders vinden | Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. | : 5 | 11-07-2022 |
PS4 wakker maken via internet? | Eigen netwerk | : 2 | 09-01-2022 |
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? | Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. | : 3 | 06-12-2021 |
Advertentie