Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Geen internet via router/switch
CurKeh1234
Ja dat heb ik al geprobeerd, oa door een hele andere switch te gebruiken.
 
Sander van Dijk Computers
Probeer het ook eens met 1 pc aan de switch, en 1 voor 1 en kijk dan eens of je wel online komt.
Dus bij voorkeur de machine die rechtstreeks op het modem wel online komt als eerste en als enige op de switch aansluiten.
E gebruik je wel de juiste power adapter van de juiste switch ?
 
CurKeh1234
Hoi Sander, nu je het zegt; dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik heb in m'n vorige woonsituatie precies dezelfde combinatie van switch/power en daar werkte het prima met 20+ apparaten.

Ik heb nu van alles wat op google staat al geprobeerd aan ipconfig /flushdns en handmatig dns adressen invullen maar dit mag allemaal niet baten.

als ik Nslookup run terwijl ik aan de switch hang krijg ik 192.178.1.1 en vigor.router als default server te zien. Dit lijkt me niet te kloppen, als ik wel aan het netwerk hang krijg ik een totaal ander ip adres te zien en ook niet vigor.router, dan krijg ik namelijk dit : http://imgur.com/fGFUhvU
 
Sander van Dijk Computers
de afbeelding is goed. dat ben je ook online. het 192.178.1.1 ip adres is van een modem / router. Dus er lijkt een Draytek Vigor router tussen te zitten met vaste ip instellingen. die moet er tussen uit of een reset krijgen.
 
CurKeh1234
Bedankt voor je antwoord, ik bedoelde ook het werkende nslookup te laten zien.

De vigor router heeft er even tussengehangen maar dat is ondertussen niet meer zo. Moet ik eventueel nog een keer m'n DNS te flushen? Ik begrijp niet ik dat krijg zonder dat de router er tussen zit.
 
Sander van Dijk Computers
kijk nog eens naar je netwerk instellingen, het zou er zo uit moeten zien:

f598cd96-6bf9-47be-942d-7d0b0afdbd88_47

Zo ook bij het 2e tablad "alternatieve configuratie".
 
CurKeh1234
Bedankt voor je bericht! Zo staat het nu inderdaad ingesteld, krijg geen foutmelding meer bij probleemoplossing. Er staat nu simpelweg 'Investigate router/modem issues' ik heb m'n modem al een 'hard' reset gegeven en een paar keer herstart. volgens mij is er niet heel veel meer wat we kunnen doen?
 
Sander van Dijk Computers
Je zou de netwerk kabels van het modem naar de switch eens kunnen vervangen/wisselen.
Verder ben ik nu ten einde raad en ga op 1 oor. Ik wens je succes in de strijd. Ik kom later wel weer terug.
Ik hoop voor je dat het dan inmiddels is opgelost en misschien heeft een ander nog een goed idee.
 
CurKeh1234
Welterusten Smile Ik blijf wakker tot deze ellende is opgelost. Bedankt voor de suggesties, helaas is de kabel tussen modem en switch 70+ meter lang, door de tuin, onder de vloer door. Getest met een testertje en dat leek goed te gaan.


mocht het opgelost worden dan post ik hier het antwoord uiteraard. In de tussentijd sta ik nog open voor suggesties Smile
 
kobus1960
Kan een Cisco ook alleen als modem geconfigureerd worden door Ziggo?
Dat was de vraag achter mijn antwoord, daar Ziggo gebruikte modems
als nieuw aan het inzetten is. Zou dus in theorie een probleem kunnen
zijn. Wink En de kabel tussen switch en PC niet te vergeten, die heb ik al
een paar keer ter discussie gesteld, hoor ik niets over.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internet via router/switch', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ci+ en smart card geen zenders vinden Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 11-07-2022
PS4 wakker maken via internet? Eigen netwerk : 2 09-01-2022
Alecto ws-4500 wel ip geen internet? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 3 06-12-2021
Advertentie