obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Downloaden via de Nieuwsgroep is snel en betrouwbaar. En ook nog eens gratis voor Internet en Alles-in-1 klanten.
 Onderwerp afdrukken
Alternatief Sunny usenet
Zippo
Heeft iemand nog een goed en goedkoop alternatief voor Sunny usenet?

Laatste maanden merk ik dat veel bestanden niet meer te downloaden zijn. Sad
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Black Tiger
Wel alternatief maar geen goedkoop.
In Nederland hoef je niet over te stappen. Dat er veel bestanden niet meer te downloaden zijn ligt aan de takedowns.
De usenet providers moeten daar nu wel aan voldoen anders lopen ze dus kans ook een rechtszaak aan de broek te krijgen zoals News Service die tijdelijk gesloten is
Deze hebben wel het hoger beroep gewonnen, maar de rechter heeft ook in de uitspraak gezegd dat news providers een notice and takedown procedure moeten hebben.
Sinds dat tussenarrest is er een verhoging gekomen van allerlei takedowns bij alle NL usenet providers.

Kortom... je moet ofwel snel zijn ofwel naar een buitenland verhuizen zoals http://www.nextgennews.net/ in afrika. Smile
Maar die is dus niet echt goedkoop.
Greetings, Black Tiger
 
BMP
Ja het begint steeds lastiger te worden met usenet.

Sinds het download verbod heb ik een netflix abbo afgesloten, het zijn de kosten niet, negen euro per maand voor twee schermen, die je ook nog eens kan delen met een ander ip adres, dan komt het per persoon op 54 euro per jaar onbeperkt films en series kijken, en ik had het niet gedacht maar het werkt super.

Eerste maand is gratis proberen Cool
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
almodovaris
Nou, je kan daarop rekenen dat de allerlaatste films en serials verwijdert worden van de servers. Maar als je niet de allernieuwste wilt, er is genoeg te downloaden van Usenet. En newszilla6.xs4all.nl kan langzaam zijn, maar is het vaak compleet (binnen de retentietijd). Ik heb Eweka, 7,50 Euro/maand, meer dan 2000 dagen retentie, 120 Mbps en gratis SSL, plus gratis VPN van IP Vanish.
Gewijzigd door almodovaris op 14-12-2014 02:44
 
Puma
Zelf gebruik ik al een tijdje NewsDemon. Zie linkje voor actie.
https://www.newsdemon.com/billinginfo...d=20140320

Maar wat betreft notice and takedown? Daar hebben alle providers last van. Wanneer het echter om uptime, snelheid etc gaat? Dan is NewsDemon een hele goeie.
 
Zippo
Dank voor de tip.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Black Tiger
@Almodovaris: Eweka doet volgens hun website niet aan 120mbit maar 50 mbit voor die 7,50 en 100mbit voor 9,60.
Eweka kan leuk adverteren met lange retentietijd, die halen echter nog sneller dingen weg dan Sunny, want dat was juist waarom er een paar jaar geleden iedereen bij Eweka begon weg te lopen.
Vermoedelijk ook een reden voor hun om met andere diensten te beginnen en hun service te verbeteren (support via chat), de boel goedkoper te maken (vroeger was het 14.50 voor 100 mbit) enzo.
De reviews zijn er echter nog niet op verbetert....
Greetings, Black Tiger
 
almodovaris
Over Eweka: 90 dagen of meer in een keer betalen en je krijgt 100 Mbps voor 7,50 euro/maand. Er is nog een actie: 120 Mbps i.p.v. 100 Mbps voor Ziggo klanten. Dus 120 Mbps voor 7,50 euro/maand, dat heb ik al een lange tijd.

Ik vindt belangrijker dat Eweka blijft voortbestaan dan het verwijderen van posts. Er is meer te downloaden van Eweka dan je kan opslaan, mits je niet de allernieuwste films en series wilt. Laat Brein zich bemoeien met de nieuwste van de nieuwste, er is nog steeds ontzettend veel beschikbaar op Eweka.
 
Black Tiger
Ah... met acties. Ja dat is natuurlijk een andere zaak, dat kan altijd. Bedankt voor de toelichting.

Ik vind het verwijderen van post belangrijker, maar ieder mag natuurlijk zijn eigen prioriteiten hebben.
Op een gegeven moment waren zelfs xbox backups echt snel weg (nog geen 3 maanden). Dan is de lol er wel vanaf.
Greetings, Black Tiger
 
Zippo
Wie heeft hier ervaringen mee? Supernews.com
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Alternatief Sunny usenet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo test nieuwe omgeving voor nieuwsgroepen/usenet! Nieuwsgroepen : 8 01-03-2015
Traag usenet? Wat kan dat zijn? Nieuwsgroepen : 80 02-03-2012
Usenet gebruik. Snelheid : 6 17-02-2011
usenet met ziggo incompleet?! Instellingen software : 7 17-07-2010
Usenet verbinding Xtreem Laag! Met ziggo! Snelheid : 11 29-06-2010
Advertentie