obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Amsterdam Zuidoost gebruikers opgelet!
nubro01
Oproep aan ziggo gebruikers in Amsterdam, speciaal de wijk gaasperdam.
Ik heb al upc vanaf het begin, maar sinds de laatste 2 maanden merk ik dat het netwerk rond 11:00 uur helemaal wegvalt of de download snelheid is een stuk lager dan normaal.
Normaal geproken zit ik niet meer constant achter mijn pc, vroeger had ik een server 24x7 draaien, maar die 40 euro aan stroom hou ik liever in mijn zak!
Sinds een paar weken zit ik via Netflix Breaking Bad te kijken en rond 11:00 uur verlies ik regelmatig mijn externe verbinding.
Ik kan verbinden naar het modem, een Cisco 3429 en bij status zie ik dan 0.0.0.0 als extern ip adres. Na een refresh komt het juiste ip adres tevoorschijn en doet alles het weer. Vanmorgen waren er nieuwe kaarten voor mijn navigatie software van mijn telefoon en dat duurde en duurde. Toen e.a. eindelijk klaar was, www.ziggo.nl/speedtest uitgevoerd en ik kwam bekabeld niet hoger dan 90/12, terwijl dat 200/20 moet zijn.
Speedtest.net kwam niet hoger dan 76/12, dus modem uit en weer aan, maar dat maakte geen verschil. Toen ik na 2 uur weer thuis kwam was alles weer ok en had ik bij beide test sites 200/20.
Voor het wegvallen heb ik een nieuwe splitter en kabel gekregen en aangesloten, maar zoals verwacht, maakte dat niets uit.
Het lijkt wel of de mensen steeds dommer worden, als alles normaal gesproken goed werkt en er is niets in huis veranderd en toch gaat e.a. opeens niet meer goed, hoe kan dit dat aan de onveranderde bekabeling liggen? Kijk als ik van 120 MB naar 200 zou gaan en ik haal die snelheid niet, dan is het een ander verhaal! Maar hoe maak je dit duidelijk aan die support medewerkers van Ziggo? Een onbegonnen zaak. Het enige wat ze willen is een monteur sturen en die kost volgens mij 60 euro, als ze niets kunnen vinden en die kans is groot.
Nu heb ik 2 buren die beide op dezelfde straatkast als ik zitten en zij hebben hetzelfde probleem, dus e.a. ligt niet aan onze bekabeling, maar ergens in een wijk verdeler, misschien heeft een monteur in die straatkast zitten knoeien. De vorige keer toen ik ook problemen had, heeft die monteur alle kabels in die betreffende kast vervangen, dus die bekabeling is pas een jaar oud. Dus e.a. moet verder liggen.

Ik woon in Amsterdam Holendrecht Oost, dus de vraag is of er ziggo gebruikers in onze wijk zijn die ook dit probleem hebben, rond 11:00 uur slecht of geen Internet! De kans op antwoord is helaas klein, maar niet geschoten is mis .......

Hierbij nogmaals de beste wensen voor 2016 en in afwachting van reacties uit mijn wijk, of vergelijkbare problemen met hun oplossing.
 
Black Tiger

Quote

Nu heb ik 2 buren die beide op dezelfde straatkast als ik zitten en zij hebben hetzelfde probleem, dus e.a. ligt niet aan onze bekabeling, maar ergens in een wijk verdeler, misschien heeft een monteur in die straatkast zitten knoeien.

Een oplossing heb ik zo vlug ook niet voor je, maar dit is in elk geval een goed argument om niet die 60 euro te hoeven betalen, tenminste als die buren ook bereid zijn te verklaren dat zij inderdaad ook diezelfde problemen op genoemde tijdstippen ervaren.
Het zou dan natuurlijk ook erg handig zijn als zo'n monteur op bezoekt komt op het tijdstip dat normaal die problemen ontstaan.

Dat gezegd hebbende hoop ik ook voor je dat er mensen uit jouw omgeving zullen reageren. Hoe meer reacties met dit probleem, hoe meer kans dat er snel een oplossing voor komt.

Ook voor jou nog de beste wensen voor 2016!
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Amsterdam Zuidoost gebruikers opgelet!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo biedt heel Amsterdam gigabit-internet Ziggo nieuws : 1 13-10-2020
gebruikers Fritz!box Eigen netwerk : 6 06-07-2017
VyprVPN van gebruikers.eu werkt prima! Algemene computer en software vragen. : 3 30-08-2016
Fijn kerstdagen Ziggo gebruikers crew! Ziggo Gebruikers Groep : 3 24-12-2015
Hotspot gebruikers Cisco EPC3928AD WiFi, draadloos netwerk : 6 07-10-2014
Advertentie