obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Horizon Mediabox als internetmodem (not)
Dreves
Als eerste mijn excuses wanneer dit een dubbelpost is. Ik heb gezocht op dit onderwerp maar kon het niet vinden.

Tot nu toe was ik tevreden over Ziggo. Mijn Ubee UVW3205 werkte op zich goed op het bereik na. Dit heeft te maken met de plaatsing in de meterkast, daar kan Ziggo niets aan doen.
Afijn, toen ik laatst eens de Ziggo site bekeek zag ik de nieuwe abonnementen met bijbehorende Horizon Mediabox. Dat leek interessant omdat de handleiding op internet me vertelde dat ik het oude modem aan de kant kon gooien. Bijkomend voordeel was dat ik mijn vaste telefoon in de kamer kon plaatsen i.p.v. in de meterkast.

Nee dus. Ik zal jullie de vruchteloze installatiepogingen bewaren want toen ik uiteindelijk (twee keer) de helpdesk belde, werd mij doodleuk verteld dat in "Ziggo gebied" de mediabox níet als internetmodem kan worden gebruikt.
Jawel, de mediabox functioneert en ik kan hem als extra wifi punt gebruiken maar omdat ik hem alleen maar draadloos achter de Ubee kan hangen is dat signaal nog beroerder dan dat rechtstreeks van de Ubee.

Ik had gedacht een upgrade uit te voeren maar in plaats daarvan zit ik hier een beetje gefrustreerd te zijn.

Iemand opbeurende woorden?
 
MisterSenseo
Zie onderstaande link:

http://ziggo.gebruikers.eu/forum/view...post_34241
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Justin23
Wat bij mij super werkt is het volgende. Ik heb de box via lan met mijn modem verbonden. In de box DHCP uitgezet en de wifi ingeschakeld. De wifi van de box werkt vele malen beter als die van het modem. Ik zal kijken of ik hiervan screenshots kan posten.

vfui38

335gm50

51rbb4

35lg7jq

rwt3k5

zk1yrq

t880tx

1695mj9
Gewijzigd door Justin23 op 31-03-2016 14:34
 
MisterSenseo
Precies hetzelfde heb ik heb ingesteld staan en werkt inderdaad feilloos.
Enige jammer is dat in het ziggo/ziggo gebied je nog een apart modem nodig hebt maar het werkt feilloos.......Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Dreves
Beste mensen,

Mijn dank voor de vlotte reacties. Jammer om te merken dat ik voorlopig (?) nog met mijn Ubee zit opgescheept.

Ik begrijp de configuratie maar het is voor mij helaas niet mogelijk om een netwerkkabel tussen de Ubee en de box te plaatsen. De verbinding tussen die twee kan bij mij alleen draadloos plaatsvinden en dan is het wifi signaal (snelheid internet) niet bepaald om over naar huis te schrijven. Gezien de korte afstand tussen laptop/telefoons/tablet is de verbinding tussen die apparaten en de box op zich wél uitstekend. Helaas schiet ik er niets mee op wanneer ik de wifi van de box gebruik.

Nu maar hopen dat Ziggo het kabelmodem van de box binnen afzienbare tijd gaat inschakelen.

En dan wacht mij nu de schone taak om mijn vriendin de werking van wéér een nieuwe afstandsbediening uit te leggen... Shock
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Horizon Mediabox als internetmodem (not)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Aansluiten oude tv op mediabox next Algemeen : 3 27-09-2022
Mediabox XL verbruikt in stand-by modus bijna tien keer zoveel stroom Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 21-03-2022
waar is gwlogin.net gebleven voor horizon media box xl? Algemeen : 2 11-08-2019
Mediabox next ? Algemeen : 11 19-07-2019
Horizon box heel vaak ofline. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 09-11-2018
Advertentie