obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Horizon mediabox installeren
LocaLoho
Hallo,
Mijn vraag is de volgende: klopt het dat je voor het abonnement alles-in-één compleet alleen alles aan de horizon box aansluit, zoals internetkabel, telefoon en dat je dus helemaal geen splitter, modem of antenne meer nodig hebt? Ziggo heeft mij n.l. niet alleen de horizon box gestuurd, maar daarbij ook nog splitters, coaxkabels en uitgebreide handleidingen voor het installeren van de splitter en de mediabox.
Ik heb nooit zoiets gehoord of gelezen noch op de website van Ziggo, noch in reclame, dus kan ik dit nauwelijks geloven, zoveel gemak. En waarom Ziggo mij als jarenlange klant met een alles-in-éen plus abonnement dan zo'n grote doos met allerlei onnodige spullen stuurt is mij ook een raadsel. Juist daardoor raakte ik in verwarring....
Ik zou graag definitief weten of het inderdaad klopt dat ik bijna niets hoef te doen en zeker niet de al aanwezige splitter vervangen door hun nieuwe exemplaar.
Dank voor het antwoord.
 
Matty
Beste,

Je kan inderdaad alles aan de horizon media box hangen deze is modem router en decoder ineen...

De splitters die erbij zitten is voor de zekerheid dat als een splitter van jou niet goed genoeg is je deze kan vervangen.

succes met aansluiten en veel plezier met je horizon box !

Matty
 
MisterSenseo
Ho ho, dit geldt alleen voor het voormalige UPC gebied !
In het oude Ziggo gebied heb je nog te maken met een los modem.........Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Matty
Dit is inderdaad correct !

Alleen aan zijn post te lezen heeft Ziggo hem alleen een horizon box gestuurd dus ging ik er al vanuit dat hij in het oude UPC gebied woonachtig was Cheer
 
LocaLoho
Hallo Matty en MisterSenseo,

Bedankt voor jullie antwoorden. Sorry dat ik niet erg duidelijk ben geweest in mijn vraag op 24-10. Om te beginnen ben ik een vrouw en noem mij LocaLoho en ten tweede ben ik overgestapt van alles-in-één plus naar alles-in-éen connect en compleet zoiets omdat daar die horizon mediabox bij zit. Jammer dat ik nu hoor dat ik niet zonder splitter, modem en antenne kan installeren, want ik woon inderdaad in het oude Ziggo-gebied.
Alhoewel, die horizonbox is versie 7401 en bezit aan de achterkant wel alle aansluitingen zoals ethernet, telefoon. Het lijkt me dus dezelfde als die welke ook in het UPC-gebied gebruikt wordt? Zou ik niet toch proberen te doen of ik ook in het oude UPC-gebied woon en hem op die manier installeren? Want het rare is weer dat de gebruikshandleiding volgens mij het ene moment over installatie voor het Ziggo-gebied gaat en dan weer voor het UPC-gebied. Zo raak ik natuurlijk in de war. Zijn jullie daarmee bekend? Er staat bijv. in de handleiding bij de horizonbox: Verbind de horizon mediabox met je AANSLUITPUNT, dit kan je hoofdaansluiting zijn, OF de wandcontactdoos in de kamer waar je TV staat. Als ze met HOOFDAANSLUITING bedoelen de aansluiting op de MODEM dan zit daar al een kabel die ik net met z'n andere eind in de nieuwe splitter heb gezet volgens de handleiding. Als ze met HOOFDAANSLUITING de WANDCONTACTDOOS bedoelen dan zit daar al de nieuwe splitter volgens de handleiding. Begrijpen jullie er nog iets van? Misschien dat iemand van jullie mij nog uit de droom kan helpen? Want een andere aansluiting kan ik niet verzinnen....Alvast bedankt voor een antwoord. Groeten van LocalohoHelpless
 
MisterSenseo
Allereerst even een opheldering.........met "hoho" bedoelde ik "stop even" en niets anders........ Pfft
Respect dat je een vrouw bent, verandert niets aan de zaak hihi.
Neem het maar van me aan, in het oude Ziggo gebied heb je geen andere keus dan de Horizonbox samen met een los modem aan te sluiten, gebruik hiervoor niet alleen de bijgeleverde splitter want je zou denken dat de HB in de TV ingang moet en dan gaat het mis, die ingang is niet reourgeschikt en dan werkt Replay niet.
Neem een "gewone" signaalsplitter, en sluit hem aan op de Data uitgang van de UMU splitter, modem in de ene uitgang, HB in de andere, de rest gewoon volgens de gebruiksaanwijzing, dan gaat alles werken.
Er komt een tijd dat ook het losse modem gaat verdwijnen maar tot die tijd moeten we even schipperen op deze manier, het kan perfect werken, bij mij werkt het al jaren feilloos op deze manier.........Wink

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Matty
Hallo Localoho,

Vrouw, Man, whatever, Maakt ons inderdaad helemaal niets uit en ik woon wel in het oude UPC gebied maar heb toch een los modem niet omdat het handiger is maar omdat mijn verbinding dan veel stabieler is.

En inderdaad aansluiten zoals MisterSenseo zegt dan komt het helemaal goed, eigenlijk beetje slordig van Ziggo dat ze niet duidelijk vertellen hoe je hem moet aansluiten in je eigen gebied.

Overigens werkt de horizon box naar mijn mening veel beter met een los modem erbij dan als modem router en alles in een.. (maar das persoonlijke ervaring)

Groeten

Matty Bye-happy
 
LocaLoho
Hallo Matty,
Leuk dat je ook nog even wat schrijft. Je ziet MisterSenseo was ook snel met de oplossing. Mijn probleem is toch nog dat ik een leek ben in het aansluiten. Ik sluit alles aan, alleen moet mij dan alles heel precies worden voorgekauwd. MisterSenseo heeft het over een gewone signaalsplitter die ik op de data uitgang van de meegeleverde splitter moet gebruiken......ik heb geen idee waar ik die vandaan zou moeten halen en wat dan de data uitgang van die andere splitter is, want die heeft 2 uitgangen: "uit1" en "uit2". Je zult wel moeten lachen over zoveel onbegrip. Daarna komt dan "modem in de ene uitgang en horizonbox in de andere. Hier ook weer de vraag: wat moet in welke uitgang?
Nou ja, MisterSenseo zal mijn problemen met zijn oplossing ook wel lezen, dus wacht ik maar even af wie van jullie experts mij zal helpen.
Ik vind het inderdaad belachelijk van Ziggo om ten eerste te zwijgen over de verschillen tussen het oude UPC-gebied en het oude Ziggo-gebied en dan ook nog geen oplossing te bieden voor het daardoor veroorzaakte probleem....No
Met vriendelijke groeten, Localoho Wait
 
Matty
Hoi Localoho,

*voorkauw process in werking!* (het is voor mij altijd een uitdaging om het een leek zelf aan te laten sluiten !! genoegdoening voor beide partijen zeg ik dan altijd !!

uit 1 en uit 2 sluit je modem op uit1 aan en je horizon box op uit2 en stop daarbij nog een kabel vanuit je modem naar de horizon box (dat is een utp kabel (netwerk kabel )) (weet je niet wat een utp kabel is ook geen probleem kijk even bij google tik in utp kabel en je weet welke kabel ik bedoel vanuit je modem heb je daar meestal zo'n 4 poorten voor het maakt niet uit welke je gebruikt als er maar iets van lan 1 2 3 of 4 bij staan ook bij de horizon box maakt het niet uit in welke aansluiting deze gestopt word.

daarna nog een kabel van je horizon box naar je televisie (meestal hdmi of de oudere versie scart) want daarmee kan je dan ook tv kijken op je televisie !

Ik hoop dat ik dit in de juiste "jip en janneke" taal heb geschreven schroom niet om te vragen als je iets niet begrijpt, ik doe mijn best om je erbij te helpen alleen sommige termen kan ik niet eenvoudiger uitleggen daarom verwijs ik naar google want dat is ook onze beste vriend als wij iets niet begrijpen ! coax hdmi allemaal "rare" termen voor een leek maar met google erbij snap je zeker welke kabels ik bedoel !


Succes en laat maar weten of het werkt of dat we je nog met iets van dienst kunnen zijn.

Matty
Shock
 
MisterSenseo
En ik kan het niet beter uitleggen dan Matty, ik zou hetzelfde gezegd hebben haha
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Horizon mediabox installeren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Aansluiten oude tv op mediabox next Algemeen : 3 27-09-2022
Mediabox XL verbruikt in stand-by modus bijna tien keer zoveel stroom Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 1 21-03-2022
tv zenders installeren Algemeen : 7 20-12-2020
waar is gwlogin.net gebleven voor horizon media box xl? Algemeen : 2 11-08-2019
Mediabox next ? Algemeen : 11 19-07-2019
Advertentie