obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
dns server Ip4
Drenthe2016
Help ik heb al maanden probleem met de dns server inmiddels al nieuwe modem maar probleem blijft zelfde dns server van ziggo blijft even goed dan valt het uit dan moet ik de server van google gebruiken wie kan me helpen aan dit probleem word er knettergek van pc loopt traag anders stap ik over op glasvezel bij kpn dit is wel diep triest wie weet de problemen hier van Ip4 valt van ziggo iedere keer eruit dan moet ik de dns server van google gebruiken iemand een oplossing hiervan
 
Bitfreak
Waarom laat je de DNS server niet standaard op Google staan?>
 
Drenthe2016
dan loopt me pc erg traag en laad erg langzaam toen ik nog glaszvezel had kon je niet af knipogen zo snel nu met deze dns server via ziggo is een ware ramp Mad
 
Matty
hoi Drenthe2016,

Ik wil graag met je meedenken en kijken of er ergens een oplossing is, hoe kom je tot de conclusie dat het de dns servers zijn ?

je modem ontvangt dns server instellingen van ziggo en je computer van je modem (althans als alles via dhcp is ingesteld) ?

graag wat meer info hierover zodat we met je mee kunnen denken ..

Groeten Matty
 
Drenthe2016
Hoi marty nou als ik via ziggo dns sever effe aan het internetten ben valt de verbinding weg niet tussen de modem en net werk maar van netwerk naar internet dat werk dus dan heb ik geen ipv4 verbinding meer dan moet ik 8.8.8.8
8.8..4.4
in typen van google dan werkt het wel wel vreemd heb hiervoor kpn glasvezel gehad nooit geen last van gehad totdat ik ziggo kreeg een ware ramp heb andere modem gekregen en probleem blijft zelfde helaas

dacht het aan me pc lag maar violgens de pc winkel niet daaar deed ie het prima
 
Matty
Hoi Drenthe2016,

Ik zie je vertellen dat je internet verbinding wegvalt toch vraag ik mij af hoe je erbij komt dat het dan aan de dns servers kan liggen?

je zegt dat je dan 8.8.8.8 moet intikken ? Wie of wat verteld je dat en waar tik je dat dan in ?

dat stuk kan ik niet zo volgen...

Dat je met kpn geen problemen hebt gehad weet ik nu en hoef je niet ieder bericht te herhalen want dat leid niet tot een oplossing van je probleem.

groeten
Matty
 
Drenthe2016
ik tik het bij lan verbinding dan eigenschappen vandaar naar internet Protocol versie 4 (tcp/ipv4 daar pak ik de volgende Dns serveradressen gebruiken daar tik in van google 8.8.8.8 en 8.8.4.4 in
 
Matty
hoi Drenthe2016,

Dat snap ik waar je het intikt etc maar waarom?

Wat zegt de log file van je modem? wat als je je modem laat zoeken naar een adres?

Welk modem heb je?

Wat gebeurd er met een ping vanaf jou modem naar een dns server van ziggo?

Bovengenoemde zaken zijn dingen die je goed kunt testen en kunt bekijken waar het probleem aan ligt.

Groeten,

Matty
 
Black Tiger

Quote

ik tik het bij lan verbinding dan eigenschappen vandaar naar internet Protocol versie 4 (tcp/ipv4 daar pak ik de volgende Dns serveradressen gebruiken daar tik in van google 8.8.8.8 en 8.8.4.4 in

Als het daarmee enigszins opgelost is, dan hoeft het probleem niet tussen je modem en internet te liggen, want dan zou je dit op de modem moeten intoetsen om het definitief voorbij te laten staan.
En een ander modem heeft ook niet geholpen, dat zegt ook al iets.

Met de Google DNS servers gaat het traag zeg je, maar feitelijk zijn die servers ook niet traag.
Je kunt eventueel ook de servers van OpenDNS proberen, maar dat zal ook niet veel helpen.

Als ik het zo lees zou het probleem ook aan je computer en/of de bekabeling kunnen liggen.
Denk daarbij bijv. aan een netwerkkaart of malware.
Heb je al eens op malware gescant? Niet met je virusscanner maar met een programma wat specifiek daarvoor bedoeld is?
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'dns server Ip4', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Andere DNS server Snelheid : 5 19-08-2015
Email wordt van server verwijderd Algemeen : 6 05-06-2015
Transport Tycoon Eigen Server hoe?: Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 23-05-2015
DNS server reageert niet Algemeen : 13 18-05-2015
: De URL of het IP-adres van de NTP-server ziggo Algemeen : 4 13-04-2014
Advertentie