obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier vindt u notulen van het overleg tussen de Ziggo Gebruikers Groep en Ziggo. Uw suggesties om te bespreken met Ziggo zijn welkom!
 Onderwerp afdrukken
koppelen van Philips TV met samsung Radio
Paul
Ik ben in het bezit van een Philips TV 42PFL6877H/12 en een samsung radio HT-E 5200
Ook heb ik een ziggo box XL en een extrabox voor boven, dus complete installatie
Het probleem is dat als ik een DVD wil afspelen deze niet verschijnt op mijn TV, ook geluid van de TV is niet mogelijk om dit via de radio speakers te laten lopen.
Als ik een CD opzet moet het menu van de CD direct zichtbaar worden op de TV, ook dit gebeurt niet
Reeds contact gezocht met ZIGGO, maar deze koemen er ook niet uit
DE afsrtandsbediening van mij TV is niet te gebruiken.
zowel de ziggo mediabox las ook de samsung zijn beide via een HDMI kabel aangesloten.
Wie weet hiervoor een oplossing
 
Black Tiger
Dit lijkt me niet direct een Ziggo probleem, want Ziggo regelt het internet en het kabelsignaal. Niet de televisie of wat je met een home cinemaset wilt afspelen (wat jij radio noemt).

Dit heeft te maken met functionaliteit van je TV en surround set.

Aangezien me niet bekend is in hoeverre jij kennis van zaken hebt moet ik deze vragen stellen.
Als je de dvdspeler aan zet en deze staat aan, heb je dan wel geprobeerd met je TV te schakelen naar andere HDMI kanalen?
Je schrijft namelijk dat je de afstandsbediening van de TV niet meer hebt, maar in veel gevallen zal een TV niet automatisch naar een HDMI kanaal schakelen als een daarop aangesloten apparaat wordt aangezet.
In dat geval krijg je dus ook geen beeld en geen menu te zien.

Dan het geluid van de TV dat wil je via de surround set laten afspelen.
Daarvoor heeft de TV als het goed is een optie "externe luidsprekers" waar je naar kunt schakelen of iets soortgelijks zoals een keuze voor audio uitgang.
Op jouw TV zitten er diverse, maar het gaat er om wat de surround set accepteert als ingang. Het zou best kunnen dat deze geen geluid via de HDMI als ingang accepteert.
In dat geval moet je kijken om de TV te koppelen met een optische uitgang. Dat is een digitale uitgang en daar is een klein dun kabeltje voor nodig, dat is niet duur.
Voor rond de 3 euro moet je al een kabel kunnen hebben.

Hoe dan ook zul je wel de of een afstandsbediening van de TV moeten kunnen gebruiken om mee te schakelen.
Apparatuur schakelt namelijk niet automatisch of slechts deels.

Aangezien het best een hele mooie televisie is, loont het zich vermoedelijk om een universele afstandsbediening te kopen of een nieuwe afstandsbediening van de TV.
Greetings, Black Tiger
 
BlackHydra
Op je HZN AB zit er bovenaan in het midden tusen de tv aan en uit en box aan en uit een knop voor source selectie. Mocht het AB gekoppeld zijn met de tv dan kun je hier de tv ingang mee selcteren en hiermee dus van hdmi1 naar hdmi2 gaan.

Mocht het AB niet gekoppeld zijn aan de tv dan doe dit met indrukken volume- gevolgd door source beide inhouden tot het tv knopje rood knippert en voer dan code 2195 in op het AB en druk vervolgens op de tv knop. Hierdoor gaat de tv aan of uit. volume- en source om op te slaan en je AB is gekoppeld. Dit is ook te vinden in het boekje van de mediabox xl en extra mediabox xl, als ook op de site van ziggo.
Koppelen van geluid Mediabox xl naar u speakers kun je doen via tv externe speakers en via een jack 3,6mm of een optical out achter op het mediabox xl. Ook dit is te vinden in het boekje dat meegeleverd is of op de site.

Lezen verhelpt een hoop.
 
Black Tiger
Kunt beter optical out van de TV naar surround set doen, anders krijg je geen geluid van de TV zelf over de speakers.
Op deze manier kun je alles over speakers doen, zelfs youtube als je die op de smarttv wilt bekijken.
Greetings, Black Tiger
 
Paul
Dank, ga dit in het weekend proberen.
Echter alles werkt met de UPC box en na aansluiting van de Ziggo box kwamen deze problemen boven, maar ik ga wat proberen.
 
Paul
dank voor je antwoord maar kan je me ook zeggen wat HZN en AB betekent ben niet zo'n TV techneut.
 
Paul
dank, ik ga even in het boekje zoeken waar deze zit
 
Black Tiger
Dat dit pas gebeurde na het aansluiten van je Horizonbox kan dus liggen aan de instelling van de afstandsbediening van de Horizon (dat betekent ACool en HZN is Horizon ga ik van uit.

Maar het kan ook er aan liggen dat toevallig de Horizon aangesloten wordt op een HDMI poort die wel automatisch aansluiting detecteerde.
En daarom ook prioriteit krijgt waardoor je handmatig naar de andere HDMI poort schakelen moet.

Hopelijk krijg je het met de AB van de Horizon goed ingesteld zoals BlackHydra aangaf, zodat je dan die AB kunt gebruiken om mee te schakelen.
Succes.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'koppelen van Philips TV met samsung Radio', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo klanten in regio Alphen aan den Rijn stappen over op digitale radio Ziggo nieuws : 1 23-03-2021
Ziggo klanten in regio Sneek/ Terschelling/ Vlieland stappen over op digitale radio Ziggo nieuws : 1 23-03-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Ziggo klanten in regio Capelle aan den IJssel stappen over op digitale radio Ziggo nieuws : 1 19-01-2021
wifi met Samsung S20 WiFi, draadloos netwerk : 4 05-06-2020
Advertentie