Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
Storing met internet/kabel en geen onderhoud gemeld
|
|
fritshoogland |
Geplaatst op 31-07-2025 10:24
|
![]() Activiteit ![]() » Lutjebroek » 1614SN » max » connectbox » unifi » - » - Berichten: 3 Lid sinds: 31-07-2025 |
Ik zie een vreemde situatie: er is een storing met mijn internet verbinding. Er is geen onderhoud gemeld op de website, de storing is reeds wel zichtbaar. En buiten zijn mensen bij het grijze multikabel (voorloper van ziggo) kastje bezig, die open is met de welbekend groene kabels die duiden onderhoud, legaal of illegaal. De mensen lijken van de BAM te zijn. Is dit de bedoeling? |
|
|
Zippo |
Geplaatst op 31-07-2025 10:36
|
![]() Superbeheerder ![]() » In the cloud » 3e wolk » Alles-in-1 Plus » Ubee EVW3226 WiFi » Asus RT-AC87U » TV Standaard » Cisco 8455DVB Berichten: 2251 Lid sinds: 02-01-2007 |
Ja, dit klinkt als een typische onderhoudssituatie, maar het is begrijpelijk dat het verwarrend is als: * Ziggo geen onderhoud meldt, * je wél storing ervaart, en * er mensen in de wijkkast bezig zijn zonder duidelijke aankondiging. BAM is een erkende onderaannemer BAM voert regelmatig netwerkwerkzaamheden uit in opdracht van Ziggo/VodafoneZiggo. Ook andere partijen zoals Spie, Circet, of VolkerWessels Telecom worden ingehuurd voor: * Onderhoud aan coax- of glasvezelinfrastructuur * Omzetten of omleggen van verbindingen * Schadeherstel na graafwerkzaamheden Niet alle onderhoud wordt gemeld Ziggo vermeldt geplande onderhoudswerkzaamheden *alleen* als: * het grote gebieden treft, * de storing lang gaat duren, * of het ver van tevoren bekend is. Spoedonderhoud, kabelbreuken of wijkcentrale-reboots staan vaak níet op de storingspagina, ondanks mogelijke impact. Groene coaxkabels zichtbaar = coaxnetwerk De groene coaxkabels duiden inderdaad op werkzaamheden aan het traditionele HFC-netwerk (Hybrid Fiber Coax) van Ziggo. Meestal gebeurt dit op: * wijkniveau (de grijze kast), * of op straatsegment-niveau. Als ze bij het kastje werken, is je wijksegment tijdelijk “afgekoppeld” of in testmodus. Check of de BAM-medewerkers ID dragen, vraag gerust of ze in opdracht van Ziggo werken. Ze hebben meestal een Ziggo-werkopdracht bij zich. Noteer tijdstip en duur van de storing. Dit kan je helpen bij het claimen van vergoeding (Ziggo heeft een *service level guarantee*). Ziggo klantenservice bellen (1200 of 0900-1884). Geef door dat er storing is en dat er gewerkt wordt in de kast. Zij kunnen via hun systeem zien of dat klopt. Maak foto van de situatie (als bewijs). Dit kan handig zijn als je terugkoppeling of schadevergoeding wil. Herstart je modem/router zodra de werkzaamheden klaar lijken. Soms blijft de verbinding “hangen” na het onderhoud. Een herstart helpt dan. Mogelijk krijg je een nieuw ip adres. |
|
|
fritshoogland |
Geplaatst op 31-07-2025 10:56
|
![]() Activiteit ![]() » Lutjebroek » 1614SN » max » connectbox » unifi » - » - Berichten: 3 Lid sinds: 31-07-2025 |
Ik heb geprobeerd contact op te nemen met de klantenservice. Dat was een teleurstellende gebeurtenis. De klantenservice probeerde mij wijs te maken dat de mensen bezig waren omdat er storing was. Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, omdat deze mensen al aanwezig waren meer dan een half uur voor de storing. (storing ongeveer 9 uur, mensen waren aanwezig om 8:30 of verder daarvoor). Dat komt volgens de klantenservice omdat 'ziggo de storing al ver van te voren ziet aankomen'. |
|
|
fritshoogland |
Geplaatst op 31-07-2025 11:08
|
![]() Activiteit ![]() » Lutjebroek » 1614SN » max » connectbox » unifi » - » - Berichten: 3 Lid sinds: 31-07-2025 |
Net bij de kast geinformeerd. Bijzondere situatie. Een BAM medewerker is aan het werk, en heeft de wijk gedisconnect, en is bezig nieuw opgeleverde woningen aan te sluiten. Een ziggo medewerker staat er bij, die is opgeroepen van de storing. Deze verstoring/onderhoud is niet gemeld, en geld dus als storing. Communicatie met de BAM medewerker leert dat dit een spoed opdracht is, diens projectleider heeft deze gekregen als spoed volgens hem van ziggo, maar bij de monteur is niets bekend, dit onderhoud bestaat niet. |
|
|
Black Tiger |
Geplaatst op 01-08-2025 21:35
|
![]() Beheerder ![]() » State Penitentiary » Alles-in-1 Plus » Arris » Fritzbox 7490 » TV Plus » Nextbox / Humax 5300 Berichten: 2866 Lid sinds: 07-04-2011 |
Ah kijk, is in elk geval wel weer duidelijk wat het was. Wel eigenlijk jammer dat ze zoiets niet ook al storing inboeken. Greetings, Black Tiger
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
![]() ![]() |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing met internet/kabel en geen onderhoud gemeld', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Lang geen internet en slechte communicatie | Klacht over Ziggo | : 4 | 22-04-2024 |
Kabel TV | Algemeen | : 18 | 05-12-2022 |
geen live mail en opslagmappen | Algemeen | : 3 | 30-08-2022 |
Ci+ en smart card geen zenders vinden | Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. | : 5 | 11-07-2022 |
PS4 wakker maken via internet? | Eigen netwerk | : 2 | 09-01-2022 |