Onderwerp bekijken
Deel je ervaring!
 Onderwerp afdrukken
Probleem Samsung SMT-C7140
kobus1960
Ik geef het bijna op, coax naar de decoder, HDMI naar de TV. Verder niets.
Krijg hier mijn gedachtes bij, hoe moet ik het dan omschrijven.

Edit; mijn gedachte, als dit niet lukt, haal er iemand bij die er iets van snapt.

Nicholas
Ik zal Kobus te hulp schieten.

Johan, Effekes heel simpel hoor:

De coax kabel (televisiekabel) stop je in de decoder. En de HDMI kabel stop je ook in de decoder en in je TV.

KLAAR ! Da's alles. Geen splitter, niks anders, klaar.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee

johan11941
Bedankt, maar dus geen coax tussen decoder en TV.

Nicholas
Dat kan wel en dat kun je gerust ook doen maar het is niet nodig als je via je decoder TV gaat kijken.

Ik neem aan dat je Digitaal wil kijken en dan gaat het signaal dus via de HDMI.
En dan heb je die coax naar je TV niet nodig.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee

johan11941
Hallo Nicolas, Bedankt, ik heb de HMDI kabel er aan gedaan maar er komt geen beeld, nu de coax er bij gedaan en nu wel digitaal beeld (dus coax decoder --> TV) alleen het geluid is zacht van de TV, had al gezocht in het menu, maar werkt verder ook niet, met het geluid resetten knalt hij er uit, en ook op de decoder geprobeerd maat gaat niet harder, wat kan ik nog doen.

Nicholas
Je moet op de TV instellen op welke ingang hij "kijkt." Dus als je digitaal wil kijken via de HD-decoder via HDMI dan moet je de TV instellen op HDMI. Hoe je dat moet doen staat in de handleiding van je TV. Je TV zal meerdere HDMI ingangen hebben die genummerd zijn. Heb je de decoder aangesloten op HDMI-1 dan moet je deze ingang dus selecteren op je TV. Waarschijnlijk heb je dit niet gedaan en heb je daarom geen beeld.

Dat je met coax erbij wel beeld had onderschijft het bovestaande al. Je zit dan dus waarschijnlijk gewoon "analoog" te kijken, dus niet via je Decoder.

johan11941
Bedankt, zoals hij het nu doet heb ik alle digitale zenders, dus alle regionale journaal 24, in het menu van de tv zitten diversen mogelijk heden , TV - HMDI 3 maal, en PC, maar hij staat op HMDI 1, maar nog een vraagje als ik alleen op de HNDI kabel zit kan ik dan ook de zenders die niet in HMDI uitgezonden wordt gewoon ontvangen ?. maar ik ben al blij dat die dikke scart kabel weg is

Nicholas
Fijn dat het werkt nu. Je kunt nu ALLE zenders ontvangen die in jouw pakket zitten en je bekijkt ze nu ook in de beste kwaliteit. Houden dus zo ! Niks meer aan doen.

HDMI is overigens gewoon een "manier" waarop signalen worden doorgegeven tussen 2 apparaten. Een manier van praten zeg maar. Het heeft niets te maken met het TV signaal. Maar omdat het TV signaal tegenwoordig van hoge kwaliteit is heb je ook een speciale hoogwaardige manier van "praten" nodig om alles goed weer te geven. HDMI is zeg maar een hele goede manier om dat zonder vervormingen goed te doen. Je kunt ook via SCART kijken (een andere manier van praten) maar dan haal je niet de hoogste kwaliteit uit je moderne TV.

johan11941
Hallo Nicolas, bedankt voor je hulp en goede uitleg, alles werkt weer feilloos en met wat minder kabels.
johan1276

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Probleem Samsung SMT-C7140', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo probleem met sky showtime Klacht over Ziggo : 2 30-06-2024
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
wifi met Samsung S20 WiFi, draadloos netwerk : 4 05-06-2020
koppelen van Philips TV met samsung Radio Ziggo Gebruikers Groep : 8 02-02-2018
Upstream probleem naar Kerkomroep.nl Storing : 11 21-11-2017
Advertentie