Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
Zeer hoge pingpieken
|
|
mesa57 |
Geplaatst op 21-05-2013 10:36
|
Expert » Mijdrecht » Alles-in-1 Extra » Ubee EVM320B » Netgear wndr3700 » TV Standaard » CI+ Module SMiT Berichten: 626 Lid sinds: 11-11-2009 |
Het kan aan je modem/router liggen. Maar die was al een keer omgeruild begrijp ik ? |
|
|
Black Tiger |
Geplaatst op 21-05-2013 14:53
|
Beheerder » State Penitentiary » Alles-in-1 Plus » Arris » Fritzbox 7490 » TV Plus » Nextbox / Humax 5300 Berichten: 2864 Lid sinds: 07-04-2011 |
Geen probleem, kan wel eens gebeuren. Het is vreemd dat zo'n piekje er af en toe maar wel met enige regelmaat doorheen komt. Maar wel vervelend als er tijden zijn dat het dan veel erger wordt. Als ze er 2 km verderop geen last van hebben zou je bijna zeggen dat de oorzaak ergens bij jou in de buurt zou moeten zitten, maar ik durf daar zelf geen uitspraken over te doen of conclusies aan te verbinden. Dit vereist echt nader technisch onderzoek. V.w.b. de modems, ze leveren uit wat op dat moment voorhanden is heb ik begrepen. En beide apparaten voldoen verder prima. Ik hoop dat iemand met een oplossing voor je komt want ik game ook graag en ik weet wat voor een gevoel het is als je continue tegen dit soort problemen aan loopt. Greetings, Black Tiger
|
|
|
Impero |
Geplaatst op 21-05-2013 19:13
|
Activiteit » Breda » Ubee EVW320B WiFi » TV Standaard Berichten: 11 Lid sinds: 06-05-2013 |
Bedankt voor de hulp zover iig! Ik heb net nogmaals met ziggo gesproken en die sturen vrijdag nogmaals een monteur. Die vertelde mij ook nog eens een ping te doen naar de router: Dat zag er als volgt uit... .... Lijkt me bijna wel zeker dat het daar moet zitten. En dat deze 'nieuwe' ook slecht is. |
|
|
mesa57 |
Geplaatst op 21-05-2013 20:06
|
Expert » Mijdrecht » Alles-in-1 Extra » Ubee EVM320B » Netgear wndr3700 » TV Standaard » CI+ Module SMiT Berichten: 626 Lid sinds: 11-11-2009 |
Toevallig was er op het andere forum ook iemand met precies hetzelfde probleem. Na vervanging van zijn modem/router was het opgelost. Ik was in jou geval wel wat sceptisch omdat je modem/router al vervangen was. |
|
|
Impero |
Geplaatst op 21-05-2013 21:31
|
Activiteit » Breda » Ubee EVW320B WiFi » TV Standaard Berichten: 11 Lid sinds: 06-05-2013 |
Het zou mooi zijn, als vrijdag met weer een andere modem het wel zou werken. Toch vind ik het wel vreemd dat mijn broertje het vorige week ook had, toen 's nachts geen tv, internet en telefoon had (waarschijnlijk werkzaamheden bij hem in de buurt) en de volgende dag helemaal geen problemen meer had. |
|
|
mesa57 |
Geplaatst op 21-05-2013 22:26
|
Expert » Mijdrecht » Alles-in-1 Extra » Ubee EVM320B » Netgear wndr3700 » TV Standaard » CI+ Module SMiT Berichten: 626 Lid sinds: 11-11-2009 |
Met de ping naar de router komt je packet nog geeneens de coax op. Dus dat kan nooit aan apparatuur buiten je huis liggen. Het is of de PC of de router. |
|
|
Impero |
Geplaatst op 22-05-2013 08:52
|
Activiteit » Breda » Ubee EVW320B WiFi » TV Standaard Berichten: 11 Lid sinds: 06-05-2013 |
En afgelopen maandag heb ik het met een splinter nieuwe laptop geprobeerd, dus in mijn beleving blijft alleen de router over. Overigens gisteren was de lag in game er wel, maar een stuk minder groot dan toen mijn broertje ook bij mij kwam gamen maandag. Ik ga het beleven vrijdag en zal zien of er een oplossing komt en dan laat ik het jullie weer weten |
|
|
Black Tiger |
Geplaatst op 22-05-2013 14:37
|
Beheerder » State Penitentiary » Alles-in-1 Plus » Arris » Fritzbox 7490 » TV Plus » Nextbox / Humax 5300 Berichten: 2864 Lid sinds: 07-04-2011 |
Misschien eens proberen rechtstreeks op het modem, zonder router, en dan bekijken hoe de ping waardes dan blijven?
Greetings, Black Tiger
|
|
|
Impero |
Geplaatst op 22-05-2013 16:25
|
Activiteit » Breda » Ubee EVW320B WiFi » TV Standaard Berichten: 11 Lid sinds: 06-05-2013 |
Uhmm .. Modem / Router ... Ik heb waarschijnlijk router genoemd, omdat ik eigenlijk dacht dat het kastje van Ziggo zo heette en dat dat dan een router / modem in 1 is. Hoe ik meet is in ieder geval als volgt: [modem (router) ziggo] --- Kabel --> [Laptop] Er is wel een (extra?) wireless router aanwezig, maar de kabel gaat direct naar die van Ziggo. |
|
|
Black Tiger |
Geplaatst op 22-05-2013 17:34
|
Beheerder » State Penitentiary » Alles-in-1 Plus » Arris » Fritzbox 7490 » TV Plus » Nextbox / Humax 5300 Berichten: 2864 Lid sinds: 07-04-2011 |
Ah oke, het kan inderdaad dat jouw Ziggo modem een modem en router in 1 is. Dan kun je beter zeggen modem-router of modem/router omdat we anders denken dat het om een losse router gaat. Zoals de door jou genoemde extra wireless router. Maar zolang je laptop direct aan het modem hangt, dus niet aangesloten op die extra wireless router, zouden er geen pingpieken mogen plaats vinden. Greetings, Black Tiger
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zeer hoge pingpieken', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Snelheid nieuwe modem ZEER slecht | Klacht over Ziggo | : 12 | 16-12-2017 |
ZEER SLECHTE SERVICE | Klacht over Ziggo | : 9 | 01-08-2017 |
Hoge ping naar Gameserver | Klacht over Ziggo | : 18 | 12-11-2014 |
Zeer trage verbinding | WiFi, draadloos netwerk | : 4 | 28-06-2014 |
zeer slechte wifi ontvangst | Algemeen | : 27 | 01-05-2014 |
Advertentie