obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van Ziggo of een externe VOIP aanbieder. Hoe sluit ik een eigen thuiscentrale, alarmcentrale of personenalarmering aan. Kan ik een Siemens Gigaset, Profoon of ander merk gebruiken.
 Onderwerp afdrukken
IP telefoneren
kobus1960
Oke, om dit even goed te "zetten" voor een volgende keer, nu denk ik
toch dat het abbo op die PTT aansluiting overgenomen is door Ziggo en
niet meer werkt. Cool
 
MisterSenseo
Is een mogelijkheid maar ik krijg het idee van niet omdat het probleem zich pas voordoet na installatie van de EVW3200 waarbij eigen router overbodig werd.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Jabjeuken
De oude router achter de router/modem plaatsen werkt inderdaad, maar normaal kon ik ook de mail uitlezen op de gigaset, wat nu niet meer mogelijk is. Trouwens als ziggo een router/modem uitbrengt, dan moet je die ook al zodanig kunnen gebruiken, en niet met kunst en vliegwerk via via gaan werken. Ik denk dan ook en velen met mij dat met goede aanpassingen ziggo de juiste info moet kunnen geven om het nieuwe modem/router ook als voip te kunnen gebruiken.
Vriendelijke groet,
Jos
 
MisterSenseo
Ziggo werkt al met VOIP telefonie alleen dat is een gewone lijn zoals KPN die heeft.
Eigen VOIP instellingen worden logischerwijs niet ondersteund.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Jabjeuken
Voip is gratis bellen overal ter wereld met een gewone ip telefoon. Je betaalt alleen je vastrecht bij ziggo en verder heb je geen kosten meer. Als Ziggo dit ook heeft, zou ik graag de uitgebreide info hebben hoe ik hier bij ziggo gebruik van kan maken, dus zonder belkesten en zonder kosten van gratis bellen tegen en bepaalt tarief.
Vriendelijke groet,
Jos.

Natuurlijk uitgezondert 0900 nummers en mobiel!
 
MisterSenseo
Nee.........VOIP is Voice Over IP,Voip is niet gratis bellen overal ter wereld.
VOIP is het protocol waarmee het mogelijk is om via internet te kunnen telefoneren.
Via Ziggo kan dit dus ook gewoon,met een extra aanvulling van €10,- per maand kun je onbeperkt bellen naar alle vaste lijnen in Nederland.
Wil je dit niet zul je gewoon die constructie moeten doen die ik eerder vertelde,met die oude router op de EVW3200..........Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Puma
Ik heb zelf de C470IP en het is een vergelijkbaar toestel van Siemens. De Ziggo router geeft blijkbaar geen IP adres uit. Geen punt. Dit kun je handmatig instellen.

Vul deze gegevens handmatig in via jouw toestel:
Adres: 192.168.178.50
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.178.1
Dns: 192.168.178.1

Zet vervolgens deze poorten open in de router van Ziggo voor het adres: 192.168.178.50 (jouw Siemens toestel, dus).

UDP 5060
UDP 11113
UDP 10300 - 10311
UDP 6901 - 6920 (van en tot)

Handleiding Ziggo router:
http://ziggo.gebruikers.eu/forum/view...post_13431
 
Jabjeuken
Allemaal bedankt voor de info. Momenteel kan ik weer IP bellen. Waarschijnlijk door de pagingknop van het basisstation lang ingedrukt te houden. Alles werkt nu zoals het moet gelukkig zonder al te diep in te grijpen. Door het groene icoontje op mijn telefoontoestel kort in te drukken bel ik ip. Dat merk je doordat meteen de telefoon aan de andere kant over gaat. Druk ik lang op het groene icoontje, dan hoor je de bekende toontjes zoveel als er nummers zijn, en telefoneer ik op de normale betaalde wijze.
Groetjes,

Jos
 
ebuh
Zojuist ben ik achter een mogelijk probleem gekomen met dit type modem/router..

Simpele uitleg: VOIP (via het SIP protocol) werkt niet, kan wel inloggen, maar niet bellen.

Uitgebreide uitleg: De NAT van de router, past netjes het source adres aan naar het externe adres, echter past de NAT de "content length" van het datapakketje niet aan. Indien het externe IP adres de zelfde "lengte" heeft als het interne, is dit geen probleem. Echter, in de meeste gevallen klopt de lengte van het pakketje niet meer, en gaat de SIP proxy de volgende melding: "400 Content-Length mis-match"

Ik ben nu bezig een work-around voor dit probleem uit te zoeken, en vroeg mij af of er nog meerdere mensen waren met dit probleem.

Helaas had ik zelf al een docsis3 modem, en kom dus niet in aanmerking voor de router, wat het testen nogal lastig maakt..
 
sedreza
sipregistratie van ziggo is onbekend en u kunt het niet bij uw gigaset instellen
beste mogelijk heid is port tel 1 van ziggo router koppellen aan achter port van gigaset
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'IP telefoneren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Telefoneren met WiFi Eigen telefoon netwerk : 5 19-03-2013
Storing tijdens telefoneren Storing : 2 17-02-2013
Advertentie