obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
NCAC-FS-SMB1 CAT5e box bedrading
loterik
Kan iemand mij mededelen op welke wijze ik de acht draden zoals afgebeeld op mijn NCAC-FS-SMB1 CAT5e box dien aan te brengen? Bedankt vast voor de reactie!
 
Black Tiger
Dat is gewone UTP bekabeling.

Lees dit (klik) maar eens door.
Of als het alleen om de bedrading gaat, scroll daar maar wat naar beneden, staat alles precies beschreven, ook hoe het aangesloten moet worden volgens de norm.
Greetings, Black Tiger
 
loterik
Hoi Black Tiger,

Bedankt! Het idee is helder nu, doch alleen kan ik niet goed op de box (als afbeelding erbij geplaatst) aflezen waar te beginnen en te eindigen, dus welk draadje waar hoort. Wellicht heb je daar nog een antwoord op. Bedankt vast weer!
 
Matty
Utp kabel is altijd van links naar rechts met hierbij het lipje naar beneden.

Wellicht heb je hier iets aan ?

Kleuren-code-UTP-kabel
 
Black Tiger
Dat stond ook in de handleiding die ik gaf.
Dus ja op die manier is het correct.
Greetings, Black Tiger
 
loterik
Hallo, de beschrijving is mij helder; de volgorde van de bedrading ook. Echter is het punt, dat ik tien aansluitingen op de box heb zitten, terwijl er slechts 8 draden zijn. Het is wel een Cat5e box.
Ik kan geen afbeelding plaatsen, daarom een link van een soortgelijke box:
http://www.google.nl/imgres?imgurl=ht...cgodK-QPJw

Bedankt vast weer!
 
Black Tiger
Oh da's wel apart. Want normaliter staat er op die wandcontactdozen zelf aangegeven hoe ze aangesloten moeten worden.
Ben er zelf nog geen met 10 aansluitingen tegen gekomen.

Matty heeft ook ervaring met die dingen, misschien dat hij er al eens een met 10 aansluitingen is tegen gekomen? Anders even de winkel bellen.
Greetings, Black Tiger
 
Matty
Hoi,

Dat is wel heel apart, is het wel voor een netwerk kabel ?

Beste tip die ik kan geven: kijk of de stekker van de netwerk kabel erin kan en welke 8 van de 10 dan gebruikt worden.
en dan die aansluiten ik ben er met 10 aansluitingen eerlijk gezegd nog niet tegengekomen.

Matty
 
briolet
Op zich geeft Cat5e niet aan hoeveel kabels er lopen. Cat5e slaat alleen op de gevoeligheid voor storingen. 10 kabels kan dus nog steeds aan de Cat5e specificaties voldoen.

Als er effectief maar 8 draadjes gebruikt worden, lijkt dit me typisch een actie van een firma de graag hun eigen kabels wil verkopen en daarom maar incourante stekkers gebruikt.

datacom-konektor-utp-cat5e-10p10c-rj48-lanko-10ks-_i290215

Dat moet een RJ48 connector zijn. Je kunt ook op 10P10C googelen. Dan vindt je ze wel: b.v. hier (Alleen geeft daze firma aan at ze nooit meer leverbaar zullen zijn. Frown )
Gewijzigd door briolet op 06-08-2015 20:34
 
Black Tiger

Quote

Cat5e slaat alleen op de gevoeligheid voor storingen

Standaarden slaan voor zover mij bekend nooit op gevoeligheid voor storingen.
Cat5e slaat op de snelheid voor overdracht en haalbare bandbreedte met frequenties tot 100 Mhz. De gevoeligheid voor storingen is daar uiteraard wel van invloed op, maar dat is iets anders.

Het lijkt mij inderdaad ook eerder iets dan van iemand die zijn eigen plugjes wenst te verkopen of aan Chinese inkoop heeft gedaan.

Als je het goed bekijkt zou je dan dezelfde penbezetting kunnen gebruiken voor je UTP plug. Alleen moet je dan pin 1 en 10 leeg laten. Pin 2 t/m 9 kun je dan beschouwen als pin 1 t/m 8.

Of nog beter... de muurboxjes terugbrengen of in de kast leggen en nieuwe muurdoosjes kopen die wel aan de RJ45 standaard voldoen.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'NCAC-FS-SMB1 CAT5e box bedrading', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie