obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Onderwerp afdrukken
dubbel tv beeld
bert54
Hallo mede forumleden

Ik heb om te beginnen wat problemen met de afstandsbediening van ziggo,ik heb tot op heden regelmatig mijn afstandsbediening aan de tv gekoppeld via de bekende code's.
De Ziggo afstandsbediening werkt goed zolang als de tv aanstaat,ik kan de tv uit en aanzetten.

Maar een probleem ontstaat wanneer ik de volgende dag de tv aan wil zetten,dit gaat dan niet meer met de Ziggo afstandsbediening en moet ik de afstandsbediening van de tv weer gebruiken om de tv op te starten.Heel vervelend om steeds weer 2 afstandsbedieningen te gebruiken.

Ook heb ik een probleem met het overschakelen naar teletekst,ik zie dan door de opgevraagde pagina een donker schaduwbeeld op de achtergrond,dit probleem via e-mail aan Ziggo gemeld en zij reageren dat er 2 mogelijkheden zijn om teletekst te bekijken,of via de tv of via de mediabox,dit begrijp ik niet want mijn LG afstandsbediening laat de optie om teletekst te bekijken niet toe,geen toegang?.

Mijn tv is vrij nieuw daar ligt het niet aan,maar wat kan dan het probleem zijn,als ik in de huiskamer naar teletekst overschakeld duurt het ongeveer 3-4 seconden eer de pagina verschijnt
soms duurt het nog langer als ik verder doorschakeld naar andere pagina's.

Ik heb op mijn slaapkamer een wat oudere tv staan en deze schakeld normaal door naar de pagina's geheel zonder problemen en ook niet met een schaduwbeeld,deze werkt perfect
wie heeft een suggestie.
gr.bert
 
Chou
Heb je soms de smartcard in een CI+module in de TV dat zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn.
 
bert54
nee die heb ik niet
 
Ziggo Webcare
Hallo Bert54,

Om je hiermee verder te helpen is het handig om te weten welke ontvanger en/of welke afstandsbediening je hebt. Op beide moet een type staan.

Plaats eventueel ook een foto van het 'schaduwbeeld' zodat we weten wat je precies bedoelt.

Groet,
David van Ziggo
Ziggo Webcare
 
bert54
ga ik binnenkort even regelen
 
bert54
Model van mijn Ziggobox is DCR7111/03 op de afstandsbediening (Ziggo) is niets te lezen,maar komt overheen met op de site van Ziggo onder "overige mediaboxen".

Even geleden een mail gestuurt naar Ziggo,maar vanwege de vele vragen is er gevraagd om een aanvraag tot terugbellen,maar dat lukt even niet,ik ben op wisselende tijden thuis.

Zal nog even weergeven wat het probleem is,ik begrijp dat er ook Ziggo-Mederwerkers meekijken? als ik het goed heb.

Inmiddel al ongeveer 6x de afstandsbediening van Ziggo gekoppeld aan de TV,gaat helemaal goed inclusief de code die ik invoer.Ik kan met de Ziggo afstandsbediening na deze gekoppeld te hebben de TV aan en uitzetten,maar na diverse keren de TV aan en uit gezet te hebben (met de ziggo ab) zie ik op het scherm,geen zender geselecteerd.

Dus kan ik samengevat de tv niet meer uitschakelen met de ziggo afstandsbediening en moet dit weer gebeuren met de afstandsbediening van de TV.

Momenteel reageerd de afstandsbediening nergens meer op.Misschien weer koppelen?

Het probleem is dus dat de ziggo afstandsbediening niet langdurig blijft werken en ik de afstandsbediening van de tv moet blijven gebruiken om mede vaak de tv te moeten uit en aanzetten.

Gr.bert
 
bert54
Momenteel staat de mediabox op c 001 geluidvolume en zenderoverschakeling werken ook niet meer,,,,nog 1 zender beschikbaar,,,Ned.1
 
bert54
op advies van een kennis batterijen vervangen in AB,zenderschakeling en geluidsvollume werken weer,nu nog een oplossing voor het schaduwbeeld en dan zijn we klaar.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'dubbel tv beeld', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Beeld en geluid synchronisatie Algemeen : 1 20-08-2017
fout Ziggo betekent 72 uur wachten op beeld Klacht over Ziggo : 10 08-02-2016
groen beeld Philips tv Algemeen : 4 24-12-2015
Horizon mediabox beeld loopt vast. Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 20-09-2015
Zwart beeld rtl4 Storing : 2 01-06-2015
Advertentie