obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
Linksys WRT610n
MrSoundless
Goeiedag,

Ik heb een alles-in-1 extra pakket van ziggo en heb nu al heel lang problemen met mijn verbinding. Ik heb de zwarte modem van ziggo (weet even niet welke als dit belangrijk is kan ik het wel even opzoeken) waar een WRT610n aan hangt. Van hieruit is alles wireless met de rest van het huis.

Boven (1 verdieping hoger) haal ik +/- 50MBps op mijn laptop. Maar na een tijdje valt de snelheid bijna helemaal weg. Het wordt dan ongeveer 1MBps. Dit komt niet door mijn netwerkverbind omdat ik nog met redelijk hoge snelheid files kan sharen in mijn netwerk. Als ik de setup van mijn router inga kan ik hier de ip renewen. Zodra ik dit doe komt de snelheid meestal wel terug. Soms, als het niet terugkomt, werkt het weer na een router-reboot. En als dit ook niet werkt, dan werkt het meestal wel als ik mijn modem reset.

Nou verschilt de uitvaltijd heel erg. Soms heb ik 2 dagen geen problemen en soms valt het de snelheid dus om de minuut weg (zoals nu het geval is). Meestal kom ik niet boven het uur uit.

Na een aantal maanden was ik dit dus zat en heb ik Ziggo gebeld. De medewerker zei dat dit een probleem van de router is. Volgens hem vraagt deze router de ip op bij de ziggo servers, in plaats van dat hij wacht totdat hij een ip toegekend krijgt. Hij tipte mij over dit forum en zei dat er hier een antwoord op dit probleem te vinden was.

Nou heb ik 2 vragen:
1. Klopt het wat hij zegt over de router?
2. Hoe kom ik van mijn probleem af?

P.s. toen ik net naar ziggo kwam had ik een smc. Hiermee werkte alles perfect. Toen de router het begaf heb ik even een leenrouter gebruikt. Dit was de Linksys WRT150n. Hiermee begonnen de problemen al. Ik was het toen al een beetje zat en besloot een nieuwe router te halen. Ik ging voor de Sitecom WL-309. Toen bleek dat ik hier ook problemen mee had heb ik het dus omgeruild voor de WRT610n.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
 
MisterSenseo
Ik denk dat ik het probleem voor je kan oplossen.........:

Zet het LAN IP in de router op 192.168.123.254 en deel via DHCP IP adressen uit in de range van 192.168.123.101-192.168.123.250 dus zet je aantal DHCP clients op 150.
Je modem heeft tijdens opstarten 192.168.1.1 en je Linksys router heeft hetzelfde adres.......
Door hem te veranderen naar 192.168.123.254 zul je nooit meer comflicten hebben.
Het kan zomaar zijn dat jouw Ziggo lijn niet helemaal perfect is en dan reset het modem zichzelf,als je een gelijk IP hebt dan ondervind je daar ellende van,bij een afwijkende range zul je het waarschijnlijk niet zo merken,hoop ik.......Wink
Of dit jouw probleem zal oplossen kan ik natuurlijk niet garanderen maar ik heb het zo staan vanaf de tijd dat ik nog bij ADSL zat en heb hem zo laten staan toen ik bij Ziggo kwam,en nooit ofte nimmer dit probleem gehad,terwijl ik ook de WRT610N en de WRT320N heb draaien hier,tot volle tevredenheid.

Veel succes ermee.........Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
MrSoundless
Ik heb de wijzigingen doorgevoerd. Ik zal eens kijken hoe het loopt en laat over paar dagen wel weten of het is opgelost. Dit zou best eens kunnen verklaren waarom ik dit probleem neit met SMC had. Die stond namelijk op 192.168.2.1

Bedankt voor je hulp iig!
 
MisterSenseo
Ja die kans is flink,temeer omdat de Linksys routers veel conflicten met Ziggo modems,en Netgear en alle andere routers die niet als standaard 192.168.1.1 hebben deze problemen hebben.
Als ik hiermee het probleem heb opgelost is dat heel erg stom toevallig,maar het zou geweldig zijn als ik met mijn dirty mind het hele probleem heb opgelost omdat ik zonodig het LAN IP moest veranderen in 4x3 nummers ipv 2x3 en 2x1 .....................het zou de bak van de eeuw zijn whahaha.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Linksys WRT610n', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Cisco/Linksys internet phone adapter PAP2T Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 8 24-11-2017
linksys wireless router met Ubee Hardware instellingen : 4 05-10-2014
Linksys EA6400 router achter UBEE UVW 3200 Hardware instellingen : 12 23-09-2014
Problemen met Linksys EA6700 Eigen netwerk : 27 31-08-2014
Linksys EA4500 als accesspoint Eigen netwerk : 9 19-02-2014
Advertentie